اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

مسیر قیمت مسکن در سال 89


هرچند نگاه خوش‌بینانه به آنچه که قرار است در سال جدید مبنای محاسبه ارزش معاملاتی املاک باشد، معطوف به «تداوم تعدیل‌قیمت‌» است، اما اگر در زاویه محاسبه دورنمای بازار مسکن، وقایع سال‌های 86 تا 88 دیده شود، در این صورت مشاهده می‌شود که منحنی قیمت مسکن برای کاهش بیشتر، برخلاف سال گذشته باید مسیر سخت و دشواری را در سال جدید طی کند.
دور تازه فعالیت اقتصادی در بازار مسکن بعد از 15 روز وقفه ناشی از تحویل سال 89، رسما از امروز آغاز می‌شود و عوامل این فعالیت در گام اول به سراغ «تعیین قیمت‌ مسکن» خواهند رفت، اما برای این اقدام با سه گزینه «افزایش، کاهش، تثبیت» روبه‌رو هستند.
هرچند نگاه خوش‌بینانه به آنچه که قرار است در سال جدید مبنای محاسبه ارزش معاملاتی املاک باشد، معطوف به «تداوم تعدیل‌قیمت‌» است، اما اگر در زاویه محاسبه دورنمای بازار مسکن، وقایع سال‌های 86 تا 88 دیده شود، در این صورت مشاهده می‌شود که منحنی قیمت مسکن برای کاهش بیشتر، برخلاف سال گذشته باید مسیر سخت و دشواری را در سال جدید طی کند.
طبق آمارهای اولیه‌ای که سامانه ثبت معاملات املاک از میزان کل خرید‌وفروش مسکن در سال 88 منتشر کرده، پارسال از هر 10 نفر متقاضی مصرفی، فقط 3 نفر موفق به خرید مسکن شدند و مابقی - حدود یک میلیون و 600 هزار نفر - به‌خاطر ناتوانی مالی یا انتظار افت دوباره قیمت، به صف جدید تقاضا در سال 89 منتقل شده‌اند؛ بنابراین بازار مسکن در شروع سال جدید قبل از اینکه با تقاضای جدید روبه‌رو شود با موجی از انتظارات قبلی روبه‌رو است.
از سوی دیگر در پایان سال گذشته نرخ معاملاتی واحدهای مسکونی بعد از چندین بار کاهش پی‌در‌پی بالاخره به نرخ‌های قبل‌از گرانی بی‌سابقه سال 86 نزدیک شد و برگشت قیمت مسکن به سطح واقعی‌ موجب شد در هفته‌های پایانی سال 88، تعداد خرید و فروش‌ها رشد کند.
به گزارش consbank به نقل از دنیای اقتصاد،سال گذشته بازار مسکن سنگین‌ترین دوره رکودی را هم به لحاظ ساخت‌وساز و هم به لحاظ معاملات پشت‌سر گذاشت. قیمت مسکن نیز در این سال تحت‌تاثیر وضعیت رکود، به مسیر کاهشی که از نیمه سال 87 شروع شده بود، ادامه داد؛ اما در هفته‌های پایانی سال 88، شرایط به گونه‌ای شد که برخی کارشناسان مسکن آن را برگشت رونق و پایان رکود تحلیل کردند. اواخر سال گذشته حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در مقایسه با اوایل همان سال با رشد 13 درصدی همراه شد و در بازار معاملات ملک مسکونی نیز حجم خرید و فروش نسبت به اواسط سال با افزایش 75 درصدی همراه شد.
قیمت مسکن در آخرین روزهای سال 88، با نرخ‌های قبل‌از گرانی سال 86، انطباق پیدا کرد و هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت به‌طور متوسط متری یک میلیون و 400 هزار تومان معامله شد. بهار سال 86 - قبل از جهش بی‌سابقه قیمت - نیز هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به‌طور متوسط یک میلیون و 350 هزار تومان معامله شده بود، اما چند ماه بعد و در نیمه سال 86، قیمت مسکن جهش شدید کرد و با رشد بی‌سابقه 80 درصدی به متری دو میلیون تومان رسید. اکنون و در ابتدای سال جدید شرایط بازار مسکن تفاوت‌ اساسی با زمان مشابه سال گذشته دارد و تجربه کاهش 25 درصدی قیمت مسکن که در بهار 88 ثبت شد به دلایلی که مهمترین آن واقعی شدن سطح عمومی قیمت مسکن عنوان شده، بعید است دوباره تکرار شود.
هر چند در این میان برخی معتقدند، در ماه‌های ابتدایی سال جدید، نوسان جزئی قیمت مسکن مجددا شرایط خرید را سهل‌تر خواهد کرد، اما در دراز مدت انتظار ثابت ماندن ارزش معاملاتی املاک وجود دارد. بر طبق آنچه طی دوره‌های قبلی رکود و رونق مسکن اتفاق افتاده، معمولا در پایان دوره رکود که حدود دو سال به طول می‌انجامد، ارزش معاملاتی ملک بدون تغییر می‌ماند، اما حجم معاملات افزایش پیدا می‌کند.رکود اخیر مسکن از تابستان سال 87 آغاز شده و انتظار این است که تا اوایل تابستان امسال به‌طور کامل از بازار خارج شود.
در این صورت به دلیل برگشت قیمت‌ها به شرایط قبل از حباب بی‌سابقه - سال 86 - به احتمال خیلی زیاد معاملات بدون تغییر قیمت رونق خواهد گرفت.از سوی دیگر، میزان تقاضای جدیدی که امسال به بازار مسکن اضافه می‌شود حدود یک میلیون خانوار پیش‌بینی شده است که با احتساب یک میلیون و 600هزار نفری که از سال 88 و سال‌های قبل‌از آن در صف تقاضای خرید مسکن قرار دارند، موج بزرگی از تقاضا در حاشیه بازار مسکن قرار دارد.
این موج چنانچه نسبت به نوسان جزیی قیمت- که می‌تواند زمینه تثبیت قیمت مسکن باشد- اعتماد پیدا کند تصمیم به مراجعه به بازار را خواهد گرفت. در این وضعیت احتمال نوسان بیشتر قیمت وجود دارد به‌خصوص اینکه آمارهای غیر رسمی از کاهش 50 درصدی تولید مسکن

منابع : Consbank


موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


شهرها مکان‌هایی هستند که مساله و راه حل را همزمان در درون خود دارند آنها پهنه ای حاصلخیز برای علم و فناوری، فرهنگ و نوآوری، خلاقیت فردی و جمعی و کاه..



پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ماشین الات، یراق آلات و مواد اولیه صنایع چوب اصفهان، از تاریخ 1396/04/28 لغایت 1396/05/01 در محل نمایشگاه بین..



محل تکمیل مدارک برای تحویل مسکن مهر (اطراف تهران) زنگ پایان پیش‌فروش مسکن‌مهر در تهران زده شد احتمال ریزش سنگین متقاضیان با اقدام جدید دولت؛ «صدور..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5