اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

مزایا ویندو فیلم (window films) در شیشه ها ساختمانی


امروزه مشکلات شیشه به شدت ملموس بوده بطوریکه صنعت پنجره و جدارهای نورگذر ( Glazing ) روز به روز در حال پیشرفت جهت رفع این مشکلات می باشد و ویندوفیلمها قادرند به تنهایی تمامی معایب شیشه را برطرف نموده و مزایای بسیاری را در شیشه ها ایجاد نمایند...
شیشه بعلت جلوه ، سهولت اجرا و قابلیت عبور نور یکی از مصالح مهم ساختمانی است و چیزی در حدود 10 تا 20 درصد مساحت زیربنا را تشکیل می دهد که این رقم در آسمان خراشها و ساختمانهای نما شیشه ای به مراتب بیشتر تخمین زده می شود . شیشه ها در ساختمان بعنوان نورگیر ، نما و همچنین پارتیشن بندی های داخلی بکار می روند و با توجه به نوع استفاده ، انواع مختلفی از قبیل شیشه های دوجداره ، خم ، رفلکس ، نشکن ، سیم دار ، رزینی ( لامینیت ) و ... دارند .بنابراین امروزه مشکلات شیشه به شدت ملموس بوده بطوریکه صنعت پنجره و جدارهای نورگذر ( Glazing ) روز به روز در حال پیشرفت جهت رفع این مشکلات می باشد و ویندوفیلمها قادرند به تنهایی تمامی معایب شیشه را برطرف نموده و مزایای زیر را در شیشه ها ایجاد نمایند.

جلوگیری از ورود انرژی حرارتی در تابستان و کاهش هزینه های سرمایش

لایه فلزپوش بکار رفته در ساختار ویندوفیلم باعث می شود تا بخش اعظم اشعه حرارت زای خورشیدی به محیط خارج منعکس شود . لازم به ذکر است که بیشتر گرمای ورودی از طریق پنجره ها بوسیله تابش می باشد و این موضوع هزینه های سرمایش ساختمان را به شدت افزایش می دهد .
اما با استفاده از ویندوفیلم می توانیم با دفع به طور متوسط 65% اشعه حرارت زای خورشید ، هم هزینه های اولیه ( خرید دستگاههای خنک کننده ) و هم هزینه های ثانویه سرمایش ( برق مصرفی ) را کاهش داده و استهلاک دستگاهها را نیز کمتر کنیم .
لذا به وضوح مشخص است که هزینه های مربوط به استفاده از ویندوفیلم در مدت زمان مشخصی بواسطه صرفه جویی در هزینه های ذکر شده جبران می گردد . این مدت زمان بوسیله نرم افزارهای تخصصی قابل تخمین می باشد . اهمیت موضوع فوق سازمانهای تدوین استاندارد را بر آن داشته تا ضریب ورود حرارت تابشی ( Solar Heat Gain Coefficient ) که به اختصار SHGC نامیده می شود را برای ارزیابی پنجره ها به کار گیرند . به عنوان مثال سازمان NFRC ( شورای ملی درجه بندی پنجره آمریکا ) سه فاکتور را در استانداردهای مربوط به پنجره مدنظر می گیرد که این فاکتورها عبارتند از SHGC ( ضریب ورود حرارت تابشی) ، U-Value ( ضریب انتقال حرارت رسانشی ) و VLT ( درصد نورمرئی عبور کننده ) ، همچنین در ایران وزارت مسکن و شهرسازی در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ، برای ارزیابی عامل انتقال حرارت تابشی از " ضریب انتقال خورشیدی سطح نورگذر " و برای ارزیابی عامل رسانش از " ضریب انتقال حرارت سطحی U " استفاده کرده است .لازم به ذکر است که شیشه دوجداره به تنهایی نمی تواند تأثیری بر انتقال حرارت تابشی داشته باشد و تأثیر آن تنها محدود به انتقال حرارت رسانشی است .

جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایشی در زمستان و کاهش هزینه های گرمایش

تمامی ویندوفیلمهایی که دارای لایه فلزپوش هستند قادرند به واسطه تشعشع پائین فلز به کار رفته در آنها ، تا حدی از اتلاف انرژی گرمایشی در زمستان جلوگیری نمایند.
اما در انواعی از ویندوفیلمها به نام Low-E ( کم گسیل ) این خاصیت تقویت گشته بطوریکه در لایه فلزپوش آن از فلزات بسیار کم تشعشع مانند نقره و طلا و بعضی نمکهای فلزی استفاده شده است .

کاهش اتلاف حرارت در ویندوفیلمها از طریق کاهش U-Value ( ضریب کلی انتقال حرارت ) صورت می گیرد بدین شکل که هر جسمی دارای یک ضریب کلی انتقال حرارت می باشد که در واحد SI مقدار حرارتی است که از یک مترمربع در مدت زمان یک ثانیه و با اختلاف دمای یک درجه سانتیگراد از جسم عبور می کند . در حقیقت این کمیت محدود به هیچ یک از انواع انتقال حرارت نیست و هر سه نوع هدایت ، همرفت و تابشی را شامل می گردد در فصل زمستان اختلاف دمای محیط داخلی ساختمان و محیط خارج سبب ایجاد شار حرارتی در داخل شیشه می گردد که این جریان بوسیله دو مکانیسم تابش و رسانش انجام می گیرد . با نصب ویندوفیلم و کاهش تشعشع شیشه آن بخش از گرما که توسط شیشه به محیط خارج تابش می شود کاهش یافته در نتیجه ضریب کلی انتقال حرارت کاهش می یابد بطوریکه بوسیله این مکانیسم تا 32 درصد از اتلاف حرارت در زمستان جلوگیری می شود . که این ویژگی قابل مقایسه با شیشه های دوجداره عادی می باشد . هم



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


سه علامت روشن در حوزه تامین مالی مسکن، از پایان قحطی منابع در این بخش طی سال جدید حکایت دارد و نشان می‌دهد «سهم مسکن از تسهیلات بانکی» که طی سال‌های..



پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران از کاهش کیفیت هوا در روز شنبه - امروز- حکایت دارد.



فراخوان نمایشگاه بین المللی ساختمان بیلدکس سوریه 22 الی 26 اردیبهشت ماه 1390 نمایشگاه بین المللی سوریه-دمشق



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5