اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

جایگاه انبوه سازی در طرح جامع مسکن


مقطع بعد از انقلاب اسلامی را به عنوان دوره منتخب برای بررسی سیاست های مرتبط با انبوهسازی در نظر بگیریم.فصل اول : دهه اول انقلاب ، سال های 1358 الی 1368، فصل دوم : دوران حاکمیت برنامه های پنجساله اول و دوم ، سال های 1369 – 1378،فصل سوم : دوره برنامه پنجساله سوم 1379 -1383
ارتقاء مداوم سطح کیفیت ساختمان و مسکن از خواسته های بر حقی است که جامعه از تولید کنندگان ساختمان و مسکن ، انتظار دارد ، آگاهی و دانش بشری به سرعت در حال گسترش است ، علم به صورت انبوه تولید می شود و در اختیار جامعه قرار می گیرد ، تلاش برای پیوستن به این روند رو به تزاید برای هر کشوری ضروری است .

در کشور ما نیز کوشش هایی برای انسجام و بالابردن مجموعه دانش ها از جمله صنعت ساختمان در حال شکل گرفتن است بالا بردن توان کیفی و کمیتی ساختمان سازی و تولید مسکن ، خواسته هر متفکری در زمینه صنعت ساختمان است. این صنعت به خاطر ابعاد اجتماعی و اقتصادی و علمی خود در رابطه نزدیک و متقابل با دیگر بخش ها و صنایع می باشد .

نگرش به دیگر صنایع و تکنیک ها و بخش از جمله ملزومات توفیق یافتن در برنامه ریزی کیفیتی و کمیتی در ابعاد ساختمان و مسکن است .

تدوین سندی ملی برای بالا بردن توان کیفیتی ساختمان سازی و تولید مسکن بهتر و اقتصادی تر ، نقطه نظر پژوهش حاضر است .

طرح جامع مسکن حاصل تلاش 24 گروه مطالعاتی است که مطالعات موضوعی طرح را در سال 1383 انجام داده اند . این طرح همچنین متکی به دستاوردهای  مطالعات متعددی است که در چهاردهه برنامه ریزی توسعه بخش مسکن ، توسط پژوهشگران و برنامه ریزان انجام شده است .

مطالعات انجام شده ، در سازمان ملی زمین و مسکن و سایر معاونت های وزارت مسکن و شهرسازی ، به ویژه در سالهای 1376 تاکنون ، زمینه ساز و پشتیبان بخش عمده ای از یافته های این طرح می باشند .

در این طرح ، از نتایج مطالعات مشترک با بانک جهانی که منجر به تدوین استراتژی  بخش مسکن گردید ، نیز بهره گرفته شده است .

در سلسله مقالاتی که در این نشریه به چاپ  خواهیم رساند به بررسی طرح مطالعات انبوه سازی خواهیم پرداخت.

هدف این بررسی مؤلفه های اساسی در ساخت مناسب و مقرون به صرفه مسکن در زمان کمتر وبه کارگیری صحیح منابع انسانی و صنایع ساختمانی و عوامل اقتصادی با توجه به نقطه نظرهای اجتماعی می باشد .

انبوهسازی در این مباحث فرآیندی است چند وجهی که به صنعتی شدن ساختمان کمک می کند وکوشش گردیده که این صنعتی شدن و ماشینی گردیدن مسکن به عنوان پناهگاه و استراحتگاه انسان نیانجامد و این حاجت جامعه و مردم در اثر صنعتی شدن و پیش ساخته گردیدن به بیروحی نیانجامد و سیمای شهر و ساختمان های آن کسل کننده نگردند .

همان گونه که روال هر کار تحقیقاتی است ، ابتدا به گذشته هر موضوع پرداخته و سپس زمان حال مورد بررسی قرار گرفته و بعداً پیشنهاداتی برای آینده مطرح گردیده اند و کوشش گردیده که پیشنهادات و برنامه ها به صورت آرمانی نباشند ، بلکه با درک موقعیت ها و امکانات به حالت کاربردی ، مطرح گردند .

فصل اول

چنانچه مقطع بعد از انقلاب اسلامی را به  عنوان دوره منتخب برای بررسی سیاست های مرتبط با انبوهسازی در نظر بگیریم سه فصل کاملاً مشخص و بارز در این ارتباط فراروی ما قرار خواهد گرفت :

فصل اول : دهه اول انقلاب ، سال های 1358 الی 1368

فصل دوم : دوران حاکمیت برنامه های پنجساله اول و دوم ، سال های 1369 – 1378

فصل سوم : دوره برنامه پنجساله سوم 1379 -1383

در این بخش مهم ترین سیاست ها و فعالیت های مرتبط با انبوه سازی در سه دوره فوق را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و متعاقب آن وضعیت فعلی انبوه سازی و راهبردهای اساسی برای گسترش آن را مطالعه خواهیم نمود :

دوره اول : دهه اول انقلاب ، سال های 1358- 1368

این دوره را باید در واقع دوره غیبت سیاستگذاری در ارتباط با انبوه سازی نام نهاد .

اساساً فعالیت های دولت در این دوره به



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


خشدار مرکزی کلاردشت در استان مازندران، در خصوص ساخت و ساز صورت گرفته در منطقه‌ کوهستانی اين شهرستان گفت: معلوم نیست چرا در این منطقه که نه آبادی است..



در پی ایجاد نوسان و کمتر شدن قیمت مواد اولیه قیمت پروفیل AK نیز کاهش یافت.



معاون اقتصادي بانك مركزي در جلسه اتاق فكر وزارت راه‌وشهرسازي، از دومينوی «خطا» در بازار مسكن پرده برداشت و درباره آنچه در اواسط دهه80 منجر به ممنوعي..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5