اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

هزینه قبض آب، برق و گاز را کاهش دهیم


همه ما، هر روز و هر شب از رادیو و تلویزیون می شنویم و می بینیم که باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. هر روز و هر شب، تیتر نشریات را می خوانیم که نوشته اند: منابع انرژی رو به اتمام هستند...
همه ما، هر روز و هر شب از رادیو و تلویزیون می شنویم و می بینیم که باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. هر روز و هر شب، تیتر نشریات را می خوانیم که نوشته اند: منابع انرژی رو به اتمام هستند اما کمتر منبعی را پیدا می کنیم که به ما بگوید چگونه در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم یا چگونه هزینه آب و برق و گاز مصرفی مان را کاهش دهیم؟ به همین دلیل، در «پرونده» این هفته، راه های مختلف صرفه جویی در انواع انرژی را با هم مرور می کنیم تا بهتر بتوانید با توجه به این توصیه ها، مصرف انرژی را مدیریت کنید.


اتاق کار


چراغ مطالعه
گاهی می توانید خیلی راحت تر از آنچه فکرش را می کنید، هزینه های انرژی مصرفی تان را پایین بیاورید؛ مثلا به جای اینکه شب ها برای کار یا مطالعه از چراغ مطالعه استفاده کنید، کارهایتان را صبح انجام دهید و از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. اگر هم مجبور به کار کردن یا درس خواندن در تاریکی شب هستید، انواعی از چراغ مطالعه را بخرید که انرژی کمتری مصرف می کنند و حتما پس از اتمام کارتان آن را خاموش کنید.

وسایل چند منظوره

اگر کارهایی از قبیل اسکن کردن، پرینت گرفتن و کپی گرفتن را در خانه انجام می دهید، بهتر است به جای خریدن و روشن کردن چند وسیله برقی، یک وسیله چند کاره تهیه کنید.

مانیتور کامپیوتر

حتی اگر کامپیوترتان خاموش باشد، آن چراغ کوچک مانیتور که خاموش اش نمی کنید، می تواند وسیله ای برای اتلاف برق باشد. بنابراین وقتی کارتان با کامپیوتر تمام شد، حتما مانیتور را هم خاموش کنید.

درب و پنجره ها

صرفه جوئی در مصرف انرژی به کمک درب و پنجره های upvc
با توجه به اعلام تحقیقات سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در ایران در حدود 45% از اتلاف انرژی از طریق پنجره های صورت می گیرد.
در این خصوص بخش ساختمان با داشتن سهم حدودا 35 درصدی در مصرف انرژی یکی از صنایعی است که سهم بالایی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
در صورتیکه در زمستان به قاب پنجره و شیشه آن دست بزنید خواهید دید که سرد است و این دلیل تبادل حرارتی بین قاب پنجره و شیشه با فضای بیرون است.
برای رفع این مشکل با استفاده از پنجره UPVC و شیشه دو جداره تبادل حرارتی از طریق پنجره به حداقل ممکن خواهد رسید.


 آشپزخانه

آشپزخانه ها معمولا یک پنجره رو به خیابان یا حیاط منزل دارند و می توان برای صرفه جویی در مصرف برق، هنگام روز پرده هایش را کنار زد و از روشنایی بیرون استفاده کرد. اگر شیر آشپزخانه یا سیفون ظرف شویی تان خراب است و چکه می کند، سریع آن را تعمیر کنید تا هزینه های آب بالا نرود. برای صرفه جویی بیشتر در مصرف برق می توانید هنگام پخت و پز، پنجره را باز بگذارید تا از هود استفاده نکنید. البته انجام این کار در فصل زمستان باعث به هدر رفتن انرژی می شود و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. پنجره های شکسته آشپزخانه نیز یکی از دلایل اتلاف انرژی هستند؛ پس آنها را با انواع سالم شان تعویض کنید.

تلفن بی سیم

تنها وقتی که شارژ تلفن بی سیم تان تمام شد، آن را به شارژ بزنید و تا جایی که می توانید، اصلا از تلفن بی سیم استفاده نکنید. استفاده از تلفن های معمولی که برای کار کردن، نیاز به برق ندارند، به صرفه تر است.

ماشین ظرف شویی و لباس شویی

بهتر است ماشین ظرف شویی یا لباس شویی ای بخرید که برچسب مصرف انرژی اش در بهترین وضعیت باشد. هیچ گاه قبل از پر شدن کامل، ماشین ظرف

منابع : تبیان


موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


20 صاحب‌نظر و کارشناس بخش مسکن، با شرکت در نظرسنجی چشم‌انداز کوتاه‌‌مدت و میان‌مدت حوزه‌های مختلف بازار ملک – معاملات و ساخت‌و‌ساز - را از 6 زاویه..



معاون شهردار تهران از اجرای طرح صدور شناسنامه‌فنی ساختمان بعد از یک دوره تعلیق خبر داد و ...



سازنده‌ها در پی مشاهده پیش‌‌رونق معاملات مسکن از اواخر سال گذشته، «تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام» را شتاب دادند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد تحت‌تاثیر بازگ..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5