اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

Upvc از آغاز تا کنون


Pvc از پلیمریزاسیون منومر وینیل کلراید تشکیل می گردد و شامل 43% وینیل و 57% کلرمی باشد که ماده اولیه ساخت پروفیل در و پنجره های upvc می باشد...
قبل از پرداختن به مقوله upvc   لازم است بدانید Pvc که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده upvc  می باشد، چیست؟

Pvc


Pvc از پلیمریزاسیون منومر وینیل کلراید تشکیل می گردد و شامل 43% وینیل و 57% کلرمی باشد که ماده اولیه ساخت پروفیل در و پنجره های upvc   می باشد.
Pvc  اولین بار در دو مکان کوچک در سال 1835 توسط هنری ویکتور رگنالت (ریو ) و در 1872 توسط اوگن بومان کشف شد. در هر دو مکان پلیمر زمانی دیده شد که جامد سفید رنگ داخل فلاسک وینیل کلراید در معرض نور آفتاب قرار گرفت.

Upvc


Upvc ماده ای متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام است و مخفف کلمات  unplasticised poly vinyl chloride  می باشد که در اوایل دهه 1960 در آلمان ساخته شده، با وجود این حرکت بعدی در توسعه upvc برای این صنعت مشکلاتی را ایجاد نمود. بعنوان مثال عوامل نرم کننده که برای ایجاد  انعطاف پذیری در دمای پائین به آن اضافه می شد از پی وی سی خارج می گردید و ماده متخلخلی را بوجودمی آورد که برطرف کننده نیاز نبود. بعد از سال ها تولید کنندگان مواد خام فرمولاسیون جدیدی را ارائه دادند که  با افزودن مواد مختلفی مثل ضربه گیر ها، نرم کننده ها ، مواد ضد احتراق، روان کننده ها و کمک کننده ها به pvc موفق شدند که پروفیل های تولیدی را حتی در شرایط سرد، سفت و محکم نگاه دارند. انتخاب فرمولاسیون مناسب، همان طور که در آزمایش های دراز مدت نشان داد، اطمینان خاطری از عدم سایش ، زرد شدن، خوردگی و پوسیدگی پنجره های upvc   به مصرف کنندگان ارایه نمود. در آن زمان مواد، اکسترودرها، قالب ها و کالیبراتورها و سایر تجهیزات تولید پروفیل های upvc ابتدایی بودند. طراحی پروفیل ها نیز ساده بود. با وجود این پنجره ها به سرعت تولید می شدند و استفاده از آنها نیز به سرعت گسترش می یافت.
Upvc از آغاز تا کنون
در حدود سال 1965، با معرفی اکسترودرهای دو  پیچه  مخروطی  پیشرفت  قابل  توجهی در  این صنعت به وقوع پیوست. با بهبود فن آوری ابزار آلات مورد استفاده طراحی پروفیل ها، محصولاتی با کیفیت بهتر و دوام بیشتر تولید شد.
در شروع دهه 90 میلادی، تعداد پنجره های  upvc فروخته شده در آلمان بیش ازپنجره های چوبی یا آلومینیومی بوده است. به عنوان مثال در سال 1997 حدود 5/83 میلیون واحد پنجره upvc در اروپا فروخته شد که بیشتر آن ها در اروپای غربی بوده اما به دنبال توسعه یافتن و نوسازی کشورهای اروپای شرقی، استفاده از این پنجره ها در کشورهای اروپای شرقی نیز به سرعت گسترش یافت . بزرگترین بازار اروپای شرقی در حال حاضر لهستان ( با 7/1 میلیون واحد پنجره ) و جمهوری چک ( با 8/1 میلیون واحد پنجره ) هستند.
Upvc از آغاز تا کنون

Upvc از آغاز تا کنون
 حال نزدیک به 50 سال است که استفاده از پنجره های  upvc در اروپا رواج یافته و یکی از مطمئن ترین و پر مصرف ترین مواد اولیه در ساخت درب و پنجره ساختمان ها می باشد که دارای  مشخصه زیبایی و استحکام می باشد  و باعث زیبایی و بهبود کیفیت ساختمان ها شده است.
تاریخچه upvc  در ایران نیز به قبل از سال 1357 بر می گردد که به صورت بسیار محدود توسط شرکت صنایع pvc ایران شروع شد ودر سال 1357 این کارخانه تعطیل شد و سپس در سال های 70-75 مجددا تولید را آغاز کرد. لیکن به دلیل عدم شناخت محصول، از سوی مصرف کننده مورد استقبال قرار نگرفت. ازسال 1380 با حمایت و پشتیبانی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و دستور العمل های دولت درارتباط با مبحث 19 که موضوع آن دستور العمل  صرفه جویی انرژی در ساختمان می باشد، استفاده از این محصول روز به روز بیشتر گردید.
آگاهی مهندسین مشاور و پیمانکاران و عموم از خواص ارزنده پنجره های ساخته شده از پروفیل upvc و مزا



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


مجری ارشد «مسکن اجتماعی»، با اجرای فاز اول مصوبه اسفند سال گذشته هیات دولت، سهمیه 31 استان کشور را از طرح «تامین مسکن 100 هزار خانوار کم‌درآمد در..



نتایج تازه‌ترین پژوهشی که درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت مسکن انجام شده، حاکی است که حجم نقدینگی، درآمد خانوار، قیمت‌ زمین و هزینه‌ساخت به ترتیب 4..



تحریک قیمت مسکن از ناحیه «قیمت پیشنهادی» توسط فروشنده‌های آپارتمان در یک‌سال گذشته، به‌خاطر کشش‌ناپذیری تقاضای مصرفی، به واکنش معکوس «قیمت قطعی» منج..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5