اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

بازاریابی تلفنی


طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی تر شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر می شود در این فضا از بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دوطرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود، و علت آن هم تعامل دوطرفه ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد. در این ارتباط، علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتـری تلاش می کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه سوق دهد، فرصتی فراهم می شود تا صدای مشتری را نیز بشنود که نتایج آن برای رقبا و گسترش کسب و کار حائزاهمیت است به طوری که بنگاه می تواند مشتری را بشناسد و نیاز او را بداند و در راستای کسب رضایت مشتری با نگرش برد دوجانبه حرکت کند. یکی از راههای بازاریابی مستقیم، بــازاریابی تلفنی است که بهره گیری صحیح از تلفن علاوه بر نکات پیش گفته در راستای مدیریت زمان نیز به بازاریابان در دنیای شلوغ و پیچیده امروزی کمک می کند. در این مقاله به بازاریابی تلفنی و مهارتهای لازم برای نیل به موفقیت درمذاکرات تلفنی پرداخته شده است.
  • انتشار دهنده:  upvccrm
  • تاریخ انتشار:سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
  • 0 نظر
  • بازدید:6007
  • RSS

مقدمه
یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی ، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود. ازطرفی ، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوه های ارتباطی دوطرفه ( نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم ) در این مقــــاله ، به یکی از کانال های بازاریابی مستقیم یعنی بازاریابی تلفنی پرداخته شده است.

تعریف بازاریابی

تعریفهای گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است، مانند گروهی از فعالیتهای تجاری وابسته، پدیده‌ای بازرگانی، فرآیندی اقتصادی، فرایند مبادله یا انتقال مالکیت محصولات، فرایند تعدیل عرضه و تقاضا، و بسیاری معانی دیگر. هر کدام از این تعاریف بیان کننده گوشه‌ای از فعالیتهای بازاریابی است، ولی تعریف کامل آن منطبق بر گرایش بازاریابی جدید نیست. امروزه صاحبنظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته‌های بشر تعریف می کنند. به نظر فلیپ کاتلر، برجسته ترین صاحبنظر در این رشته، بازاریابی عبارت است از« فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله » .

اصول پایه ای بازاریابی تلفنی:

کسی که قصد انجام بازاریابی تلفنی را دارد باید بداند که هیچ کس محصولی را فقط به خاطر اینکه دیگران آن را خریده اند نخواهد خرید بلکه به دنبال برآورده شدن انتظارات خویش از آن محصول، اقدام به خرید خواهد کرد.
در این نوع بازاریابی تنها واسطه بین شما و مشتری تلفن و صدای شما می باشد.

شش عامل مهم برای موفقیت در فروش:
۱-  تنها به افکار و حضور ذهن خود تکیه نکنید و خود را از قبل برای اینکار آماده سازید.
۲- خود را به جای مشتری قرار دهید و ببینید حال از فروشنده چه انتظاراتی دارید.
۳- بفهمید که در این مذاکره به دنبال چه چیزی هستید و آیا باید به شیوه خاصی صحبت کنید.
۴- درباره این مورد خاص چگونه باید مذاکره را پیش ببرید.
۵- چه چیزی می تواند شما را در مذاکره پشتیبانی کند.
۶- منتظر مطرح شدن چه سئوالاتی از جانب مشتری می باشید.
بازاریابی تلفنی بر روی یک هدف متمرکز شده است و آن فروش محصول بوسیله تلفن می باشد. یعنی باید پس از مکالمه سفارش فروش صورت گرفته باشد. مسیر مذاکره را کسی معین می کند که سئوالات را مطرح می کند پس این فرد شما باشید!!

۵ نکته اصلی:

۱-  من چه کسی هستم؟
۲-  قصد انجام چه کاری را دارم؟
۳- چرا قصد انجام این کار را دارم؟
۴- مشتری چه می خواهد؟
۵- فروش محصول – متشکرم!!

نکاتی برای ( بازاریابی تلفنی )

* ۵ ثانیه قبل از تماس گرفتن با مشتری تمرکز کنید و یک طرح کلی مناسب را آماده کنید.
* مزایای محصول خود را یادآوری کنید
* بعد از هر تماس خود را ۳ ثانیه نقد کنید.
* گرسنگی باعث عدم تمرکز و عصبی شدن خواهد شد پس در هنگامی که با مشتری صحبت نمی کنید غذا بخورید.
* هر ۳۰ دقیقه ۱ بار به خود ۳ دقیقه استراحت دهید.

فروشندگی با سیستم پاسخگوی تلفنی

امروزه بازاریابی نوین به سمت روشهای خودکار پیش می رود. در گذشته تمامی عملیات بازاریابی و فروش توسط فروشندگان انجام می شد. ولی امروزه شرکتهایی در فروش خود موفق خواهند شد که از سیستمهای خودکار برای ساده سازی کارهای خود استفاده کنند.

یکی از ابزار مهم در هر کسب و کار ، سیستم پاسخگوی تلفنی خودکار است.

این سیستمها در دو نوع موجودند. انواع سخت افزاری و انواع نرم افزاری.

در نوع نرم افزاری یک نرم افزار  بر روی کامپیوتر نصب می شود و کامپیوتر از طریق مودم به خط تلفن متصل می شود. پس از راه اندازی سیستم می توانید وظیفه هر دکمه را تعریف کنید. مثلا با زدن دکمه ۱ جدیدترین محصولات معرفی شوند و با زدن دکمه ۲ فروشهای ویژه هفتگی معرفی شوند.

بجای استفاده از موسیقی خالی در هنگام انتظار مکالمه ، از پیام های تبلیغاتی استفاده کنید و یا مخاطب را با کسب و کار و محصولاتتان آشنا نمایید. در اینصورت مخاطب بزودی خسته نخواهد شد. من همواره تعجب می کنم که مدیران ، منشی استخدام می کنند و به او وظیفه تکراری و خسته کننده ای محول می کنند. کار منشی آن است که روزانه دهها بار عینا اطلاعاتی تکراری را برای تماس گیرندگان بازگو کند. در اینصورت خ




موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


سایت دولت: معامله مسکن‌مهر فعلا، ممنوع! گروه مسکن- سایت اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزیر راه‌وشهرسازی نوشت: «خرید و فروش مسکن‌مهر فعلا ممنوع است.»



مناطق ۹ تا ۱۲ را می‌توان به عنوان چهار منطقه جنوبی شهر که تقاضای اجاره مسکن در آنها طی سه سال اخیر افزایش یافته است، معرفی کرد.



منحنی قیمت مسکن در تهران که در طول یک سال گذشته به واسطه هماهنگی با سطح نسبی قیمت در بازارهای موازی (ارز و طلا) افزایش پیدا کرده بود و این افزایش..



  • اگرمطلبی که upvccrm منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  upvccrm
  •   شرکت: upvccrm
  •   مدیر عامل:آقای مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:فروش نرم افزار های تخصصی upvc کاران ، UpvcCrm ، UpvcManager ، upvcSms
  •   تلفن: 03119518095-97
  •   فکس :03119518098
  •   آدرس:اصفهان خ سنگتراشهای شرقی کوی مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccrm.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از upvccrm دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5