اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

زمین خواران بزرگ مخالفان اصلی اجرای کاداستر در کشور


بیست سال پیش وقتی که زمزمه های آغاز به کار سیستم کاداستر در کشور به گوش رسید، این پرسش مطرح بود که آیا مخالفتهای برخی آقازاده ها و مفسدان، اجازه پیشرفت را به این طرح خواهد داد یا خیر؟چرا طرح کاداستر بعد از گذشت بیست سال هنوز به نتیجه نرسیده است؟
بیست سال پیش وقتی که زمزمه های آغاز به کار سیستم کاداستر در کشور به گوش رسید، این پرسش مطرح بود که آیا مخالفتهای برخی آقازاده ها و مفسدان، اجازه پیشرفت را به این طرح خواهد داد یا خیر؟چرا طرح کاداستر بعد از گذشت بیست سال هنوز به نتیجه نرسیده است؟ موانع اصلی در پیاده سازی کاداستر چیست؟ و سئوالاتی از این قبیل که هرکدام جواب های خاص خود را نیز می طلبد. اما با نگاهی عمیق تر به مسئله و کندوکاو در حواشی اجرای طرح کاداستر و بررسی میزان بالای پرونده های زمین خواری و مناقشات ملکی در کشور این سئوال به ذهن متبادر می شود که نقش زمین خواران و اشخاصی که منافعشان با پیاده سازی کاداستر به خطر می افتد، چقدر بوده است؟ متأسفانه در سال های گذشته، مفاسد اقتصادی و زمین خواری به دلیل اهمال و تسامح و تساهل و عدم مبارزه جدی و قاطع با آن در قوه قضاییه همچون توموری سرطانی، اقتصاد کشور را آلوده کرده است و در بسیاری از این پرونده ها، کارمندان و مدیران سازمان ها و ادارات دولتی و حکومتی در کنار چپاولگران و غارت گران بیت المال مرتکب جرایمی چون رشوه خواری، جعل و سندسازی شده اند. شواهد موجود حاکی از نفوذ گسترده زمین خواران در سازمان ها و نهادهای دولتی و حکومتی مثل شهرداری ها، ادارات کل اطلاعات و منابع طبیعی، سازمان های ثبت اسناد و... است، چراکه دستیابی به اطلاعات مکانی و حقوقی زمین ها و املاک مرغوب و تنظیم اسناد برای زمین خواری های صورت گرفته بدون همکاری مدیران و کارمندان این سازمان ها و نهادها برای جعل و سندسازی، مشکل به نظر می رسد و لازم است در این خصوص، مسئولان امنیتی و قضایی راهکاری را برای تصفیه و پاکسازی این شریکان جرم مفسدان اقتصادی در این سازمان ها و نهادها طراحی و عملیاتی کنند. چندی پیش مطلبی با این عنوان در یکی از سایت ها منتشر شده بود که «قوه قضاییه 40 درصد خشکی های جهان را به بیت المال بازگرداند!» تناقض در آمار اعلام شده از سوی مسئولین مختلف قوه قضاییه از میزان زمین خواری های صورت گرفته در کشور که در سایت های خبری و اینترنتی منتشر شد، نشان از این حقیقت دارد که سیستم قضایی اطلاع دقیقی از میزان زمین ها و زمین خواری ها در کشور ندارد و یا این که با وجود آگاهی، هیچ راهکار مشخصی برای رسیدگی و یا پیشگیری از این پدیده شوم موجود نیست.راه اندازی سیستم کاداستر مشخص می کند که چه کسی و کجا و به چه مقدار زمین و ملک در اختیار دارد و این اطلاعات از حیث اخذ مالیات و حسابرسی درخصوص این دارایی ها و این که این دارایی ها از چه طریقی کسب شده است برای آقازاده ها، ملاکین بزرگ و سوداگران و زمین خواران به هیچ وجه مطلوب نیست، از این رو تمام تلاش خود را برای نفوذ و اخلال در پیشرفت کاداستر به کار گرفته اند.کاداستر شاه کلید مبارزه با زمین خواری در کشور است و اگر مسئولان اراده و عزم ملی را دستور کار قرار دهند، می توان با راه اندازی کاداستر از زمین خواری پیشگیری کرد و زمین، این منبع کمیاب اقتصادی و اجتماعی را برای تأمین مسکن و سایر بخش های اقتصادی همچون صنعت و کشاورزی اختصاص داد




موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


دنیای اقتصاد- مجری طرح تفصیلی تهران اعلام کرد: ساخت‌و‌سازهای نیمه کاره چنانچه به مرحله تمدید پروانه ساختمانی برسند برای صدور مجدد پروانه ساخت فارغ..



بازار مسکن آمریکا تحت‌تاثیر «واکنش تقاضای مصرفی به نتیجه انتخابات» با جهش قیمت روبه‌رو شد. شاخص قیمت مسکن در این کشور، پیش از برگزاری انتخابات، همزم..



اعضای شورای شهر تهران روز گذشته به یک ایده تکراری برای مهار ترافیک بزرگراهی در محدوده شمال و غرب تهران رای دادند.



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5