اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

سیاست‌های ساماندهی وضعیت مسکن در کره جنوبی


دولت کرۀ جنوبی به منظور ساماندهی وضعیت بازار مسکن به‌صورت جدی وارد این بازار شد و دو سیاست اصلی "افزایش عرضه " و "کنترل سوداگری موجود در بازار مسکن " را در دستور کار خود قرار داد
دولت کرۀ جنوبی به منظور ساماندهی وضعیت بازار مسکن به‌صورت جدی وارد این بازار شد و دو سیاست اصلی "افزایش عرضه " و "کنترل سوداگری موجود در بازار مسکن " را در دستور کار خود قرار داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، کرۀ جنوبی مانند دیگر کشورهای حوزة جنوب شرق آسیا، در دهه‌های پایانی قرن 21 شاهد رشد چشمگیری بوده است. این رشد چشمگیر همراه با افزایش جمعیت شهرنشین و در نتیجه افزایش تقاضای برای مسکن شهری بوده است که با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های مناسب شهری در این کشور، شکاف قابل توجهی را میان عرضه و تقاضای مسکن ایجاد کرد.
بنابراین گزارش، این شکاف به گونه‌ای بود که شاخص تراکم خانوار در واحد مسکونی (نسبت تعداد خانوارها به کل موجود مسکن) در سال 1985 میلادی به رقم 4/1 نزدیک شد. این شاخص به این معنا است که در این سال به ازای هر 100 واحد مسکونی 140 خانوار وجود داشتند که حاکی از شرایط بسیار نامناسب مسکن در این کشور است. شکاف میان عرضه و تقاضای بخش مسکن موجب حضور بالای تقاضاهای سوداگرانه در این بازار شده و در نتیجه شاخص قیمت مسکن در این کشور به‌شدت افزایش یافت.
در دورۀ سال‌های بین 1975 ـ 1990 میلادی متوسط درآمد معادل 5/3 برابر، شاخص قیمت کالاهای مصرفی 1/4 برابر اما شاخص قیمت مسکن 5/6 برابر افزایش داشته است. این امر حاکی از وجود تورم شدید در بخش مسکن کشور کرۀ جنوبی در این سال‌هاست.
شرایط موجود باعث شد تا مردم کشور کرة جنوبی مجبور به روی آوردن به زندگی در مساکن استیجاری شوند. همین امر درصد مالکیت مسکن را که در سال 1960 میلادی قریب به 80 درصد بود، به رقم 50 درصد در سال 1990 میلادی رساند.
دولت کرۀ جنوبی به منظور ساماندهی وضعیت بازار مسکن به‌صورت جدی وارد این بازار شد و دو سیاست اصلی: "افزایش عرضه " و "کنترل سوداگری موجود در بازار مسکن " را در دستور کار خود قرار داد. در راستای سیاست افزایش عرضه،‌ دولت اقدام به اجرای طرحی کرد که به موجب آن بین سال‌های 1988 تا 1992 میلادی تعداد 2 میلیون واحد مسکونی جهت از بین بردن شکاف میان عرضه و تقاضا، تولید و عرضه می‌شدند.
برای این منظور 5/6 درصد از تولید ناخالص ملی به تولید و عرضة مسکن تخصیص داده شد. به این ترتیب تولید مسکن از 200 هزار واحد به 400 هزار واحد در سال افزایش می یافت. از سال 1988 تا پایان سال 1992 میلادی بیش از 000/700/2 واحد مسکونی بر مبنای این طرح ساخته شد، که 000/700 واحد بیش از برنامه‌ریزی صورت گرفته بود. افزایش تولید و عرضة رخ داده باعث شد تا شاخص تراکم خانوار در واحد مسکونی در سال 1995 میلادی به رقم 16/1 کاهش یابد.
همچنین به منظور جلوگیری از سوداگری در بخش مسکن، دولت اقدامات مختلفی نظیر کنترل قیمت و همچنین واگذاری هدفمند واحدهای ساخته شده را پیگیری کرد که مهمترین آن را می‌توان در وضع مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) دانست. در واقع دولت از طریق وضع این مالیات، سود ناشی از فعالیت‌های سوداگرانه را از دلالان این بخش بازپس می‌گرفت. این اقدامات دولت تأثیر قابل توجهی بر تثبیت قیمت مسکن داشت.
مجموعه اقدامات دولت در کرة جنوبی باعث شد تا بازار مسکن از یک بازار "فروشنده محور " به یک بازار "خریدار محور " تبدیل شود و شاخص تراکم خانوار در واحد مسکونی در سال 1998 میلادی به رقم 08/1 برسد.
تجربۀ کشور کرة جنوبی نشان می‌دهد که روند حضور دولت جهت تأمین مسکن و سیاست‌های معطوف به افزایش عرضه در کنار کنترل سوداگری که توسط دولت نهم دنبال شده است، سیاستی اصولی بوده که در صورت تداوم ایجاد عرضۀ متناسب با نیاز خواهد توانست با از بین بردن شکاف موجود میان عرضه و تقاضا و نیز پوشش تقاضاهای جدید، بازار مسکن را به سمت ثبات هدایت کند.




موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


مهم‌ترین طرحی که دولت یازدهم برای جایگزین طرح مسکن مهر دارد، مسکن اجتماعی است. یکی از مکانیزم‌های اجرایی این طرح هم پیاده‌سازی آن در بافت فرسوده است.



شورای عالی شهرسازی و معماری کشور پرونده ساخت‌و‌سازهای مغایر با طرح تفصیلی را در منطقه یک پایتخت مورد بررسی قرار داد.



وزیر راه وشهرسازی گفت: دولت برای تدوین برنامه ششم توسعه اگر نتواند به یک سوال کلیدی در بخش مسکن پاسخ دهد، محتوای همه سیاست‌هایی که در بخش مسکن برای..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5