اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

زمین نمایشگاه چقدر می‌ارزد؟


مصوبه دولت برای واگذاری زمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به سازمان صداوسیما، علاوه‌بر واکنش‌های سیاسی، بازار معاملات مسکن را آبستن دو رکورد کرده است.معامله این زمین 85 هکتاری هم به لحاظ مساحت و هم به لحاظ قیمت، در تاریخ معاملات ملک ایران بی‌سابقه ارزیابی شده، طوری که کارشناسان بازار ملک قیمت واقعی این زمین را به اندازه آنچه در 4 سال اخیر از طرف بانک‌مرکزی به پروژه‌های مسکن‌مهر تزریق شده، ارزیابی می‌کنند.کاربری زمین‌ نمایشگاه بین‌المللی در طرح‌تفصیلی تهران، اداری-تجاری تعیین شده، اما به گفته معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت واگذاری آن هنوز قطعی نشده است.
مصوبه دولت برای واگذاری زمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به سازمان صداوسیما، علاوه‌بر واکنش‌های سیاسی، بازار معاملات  مسکن را آبستن دو رکورد کرده است.معامله این زمین 85 هکتاری هم به لحاظ مساحت و هم به لحاظ قیمت، در تاریخ معاملات ملک ایران بی‌سابقه ارزیابی شده، طوری که کارشناسان بازار ملک قیمت واقعی این زمین را به اندازه آنچه در 4 سال اخیر از طرف بانک‌مرکزی به پروژه‌های مسکن‌مهر تزریق شده، ارزیابی می‌کنند.کاربری زمین‌ نمایشگاه بین‌المللی در طرح‌تفصیلی تهران، اداری-تجاری تعیین شده، اما به گفته معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت واگذاری آن هنوز قطعی نشده است.
 قیمت زمین نمایشگاه تهران، چند؟
کاربری این زمین در طرح‌ تفصیلی‌جدید «تجاری، اداری و خدمات» تعیین شده است
گفت‌وگو با «مدیرکل پیشین اداره مسکن‌ استان تهران» و «عضو هیات‌مدیره اتحادیه املاک» درباره ابعاد اقتصادی گران‌ترین واگذاری دولتی
زمین نمایشگاه بین‌المللی به مساحت 85 هکتار چیزی در حدود 34 هزار میلیارد تومان ارزش دارد که این رقم معادل کل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده به مسکن‌مهر از ابتدا تاکنون است
گروه مسکن- هاجر شادمانی: مصوبه روزچهارشنبه‌ گذشته هیات‌دولت در خصوص «واگذاری زمین محل نمایشگاه بین‌المللی تهران» را برخی رسانه‌ها با نگاه سیاسی تحلیل کردند و مثلا این واگذاری را با تقدیر و تجلیل چندروز قبل رییس سازمان صداوسیما از رییس‌جمهور بی‌ارتباط ندانستند. این در حالی است که بررسی‌ها درباره ابعاد اقتصادی این واگذاری به یافته‌هایی منتج شده که حواشی به وجود آمده را کاملا تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
دولت با انتقال مالکیت زمین نمایشگاه‌ بین‌المللی، بزرگ‌ترین معامله ملکی در پایتخت و حتی در کل‌کشور را هم به لحاظ ارزش ریالی و هم به لحاظ مساحت مورد معامله، رقم زده است طوری که برخی کارشناسان بازار معاملات مسکن در تهران، ارزش زمین واگذارشده را در حد کل تسهیلاتی که دولت در 4سال اخیر به طرح مسکن‌مهر پرداخت کرده، ارزیابی می‌کنند.
هیات‌دولت هنوز درباره نحوه واگذاری این زمین و اینکه آیا انتقال مالکیت به صورت فروش با قیمت روز یا فروش با قیمت منطقه‌ای (حداقل یک‌دهم قیمت‌روز) یا مثلا فروش با قیمت روز اما در اقساط بلندمدت چند ده‌ساله یا حتی واگذاری در قالب هبه انجام شده است، اطلاع‌رسانی رسمی انجام نداده اما این واگذاری با هر شکل و طریقی که بوده، رقمی از ارزش واقعی این زمین کم یا زیاد نمی‌کند.
قیمت زمین
عضو هیات‌مدیره اتحادیه مشاوران‌املاک که از کارشناسان برجسته و مطلع در این حوزه محسوب می‌شود، درباره قیمت زمین محل نمایشگاه بین‌المللی تهران معتقد است: قیمت این زمین بسته به کاربری آن، ارقام متفاوتی می‌تواند باشد. اگر کاربری این زمین «سبز» باشد و فقط اجازه احداث پارک و فضای‌سبز برای آن وجود داشته باشد، قیمت آن نازل است، اما اگر کاربری تجاری داشته باشد که با توجه به موقعیت قرارگیری این زمین، کاربری حتمی آن تجاری‌اداری خواهد بود در این صورت هر مترمربع زمین تجاری در این منطقه 40 میلیون تومان ارزش دارد. با احتساب این مبنای قیمتی، زمین نمایشگاه در حدود 34 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.
کاربری مصوب زمین
زمین نمایشگاه بین‌المللی تهران 850 هزار مترمربع یا 85 هکتار وسعت دارد که این میزان مساحت برای یک قطعه مستقل، بی‌سابقه است. کاربری این زمین در سایت استعلام طرح تفصیلی جدید تهران، پهنه S222 در نظر گرفته شده است. کاربری زمین‌های داخل این پهنه عبارت است از ایجاد مراکز تجاری، اداری و خدمات البته با «غلبه فرهنگی».
با توجه به ویژگی ممتاز پهنه S222، زمین‌هایی که در این پهنه قرار می‌گیرند دارای تراکم از قبل تعیین شده نیستند بلکه برحسب نوع درخواست مالک و طرح موضوع در کمیسیون ماده5 شهر تهران، میزان تراکم (تعداد طبقات قابل‌ساخت) و همچنین میزان سطح‌اشغال آن تعیین و تصویب می‌شود.به این ترتیب مالک جدید زمین نمایشگاه بین‌المللی که از این پس سازمان صداوسیما نامیده می‌شود متناسب با نوع ساخت‌وسازی که تصمیم می‌گیرد روی این زمین انجام دهد می‌تواند با رایزنی در کمیسیون ماده5 که نمایندگان دولت و شهرداری در آنجا مستقر هستند، تراکم دلخواه را دریافت کند.
با توجه به مقررات طرح تفصیلی، در زمین نمایشگاه بین‌المللی امکان ساخت هتل، برج تجاری، برج اداری و خلاصه هر نوع ساختمان غیرمسکونی بلندمرتبه وجود دارد و چون در متن طرح برای این پهنه بر واژه «غلبه‌فرهنگی» تاکید شده، مالک زمین باید در کنار یا داخل برج، یک سالن سینما یا حتی پردیس سینمایی نیز دایر کند. البته از آنجا که معاون اول رییس‌جمهور روز چهارشنبه هدف از واگذاری این زمین به صداوسیما را ت



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


مراقبت از پنجره‌های PVC بسیار ساده است و کمترین میزان تلاش برای نگهداری آنها لازم است، اما با وجود این شرایط باید به صورت منظم آنها را نظافت نمود..



درجهان کنوني، وضعيت جديد، بازار ما را بر آن مي دارد که به هدف تبليغات بينديشيم. امـــروزه مشاوران و دست اندرکاراني که برنــامه هاي تبليغاتي را ترسيم..



پارکت کفپوشی از جنس چوب است که زیبایی بی همانند و طراوت طبیعی آن و ...



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5