اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

بسته نوسازی بافت فرسوده


معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد بسته دولت برای بافت‌های فرسوده خط قرمز گذشته در حیطه تعامل دولت با شهرداری‌ها را کنار می‌گذاریم تجربه دنیا نشان داده است توسعه درونی شهرها در قیاس با دو شکل دیگر توسعه شهری باید در اولویت باشد.
دنیای اقتصاد- معاون وزیر راه‌وشهرسازی با رونمایی از آنچه قرار است در بسته جدید دولت برای بافت‌های فرسوده گنجانده شود، گفت: در این دوره خطوط‌قرمز گذشته در حیطه تعامل دولت با شهرداری‌ها در حوزه نوسازی بافت‌فرسوده کنار گذاشته می‌شود و نقش دولت در سه محور شامل حمایت از بخش‌خصوصی به جای دخالت مستقیم و اجرایی در پروژه‌ها، حمایت از شهرداری‌ها برای مدیریت‌اجرایی و همچنین تسهیل‌گری روابط تعریف خواهد شد. در اولویت بودن توسعه درونی شهرها به جای توسعه متصل یا منفصل و همچنین طراحی روش‌های متنوع تامین‌مالی پروژه‌های نوسازی از جمله برنامه‌های جدید دولت برای بافت‌فرسوده کشور است.
232.jpg
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد
بسته دولت برای بافت‌های فرسوده
 خط قرمز گذشته در حیطه تعامل دولت با شهرداری‌ها را کنار می‌گذاریم
 تجربه دنیا نشان داده است توسعه درونی شهرها در قیاس با دو شکل دیگر توسعه شهری باید در اولویت باشد

گروه مسکن – هاجر شادمانی: معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده برنامه‌های جدید دولت را برای ایجاد تحول در این عرصه تشریح کرد.
محمد سعید ایزدی، در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد»، سه محور اساسی را در این زمینه مورد تاکید قرار داد که برمبنای آن با تغییر نگرش‌ها و رویکردها در حوزه نوسازی و بهسازی، ضرورت ساماندهی و بهبود روابط فی‌مابین دولت و شهرداری و همچنین تعریف مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده، مهم‌ترین ماموریت‌های دولت در دور تازه مدیریت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری است.
کیفی‌سازی واحدهای مسکونی تازه احداث، در بافت‌های فرسوده، تاکید ویژه‌ای است که از سوی معاون وزیر به عنوان سر فصل برنامه‌های کاری در دوره تازه مدیریتی در این حوزه مورد توجه قرار دارد.
متن گفت‌وگوی «دنیای‌اقتصاد» با وی را در زیر بخوانید:
عملکرد نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور به خصوص در چهارسال اخیر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در حوزه عمران و بهسازی شهری کارهای مختلفی انجام شده است که به طور عمده می‌توان در 2 حوزه اقدامات اجرایی و حوزه برنامه ریزی تقسیم شوند. اقدامات اجرایی مجموعه وسیعی از پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد که به شکل مستقیم یا مشارکتی در حال اجرا هستند. تلاش بر این بوده که زمینه‌های لازم در قالب برنامه‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، ابزارسازی و سایر اقداماتی که زمینه را برای حضور مردم فراهم می‌کند مهیا شود، اما نقدی که بر این اقدام می‌توان وارد کرد این است که حجم عملیات اجرایی به حدی شرکت‌ها و دست‌اندرکاران این حوزه در دولت را درگیر اقدامات جاری نموده که امکان تحقق ماموریت اصلی مشتمل بر سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری را از مجموعه سلب کرده است.
 دولت در طول سال‌های گذشته نتوانسته نقش اصلی خود را در حوزه بافت‌های فرسوده که همانا نقش سیاست‌گذاری و حاکمیتی در این عرصه است، به خصوص در حوزه تسهیل‌گری و نظارت، به درستی ایفا کند. به نظر می‌رسد که دولت باید شدیدا از این امر پرهیز کند و تلاش ما هم در حال حاضر در سیاست‌گذاری‌های مربوط به بافت فرسوده و در سایر حوزه‌ها همین است.
سیاست درست تحت عنوان بسترسازی با مجموعه اقدامات نرم‌افزاری تعریف می‌شود و باید به اندازه‌ای تقویت شود که بتواند بر مجموعه اقدامات سخت‌افزاری غالب شود. اقدامات سخت‌افزاری که عمدتا با رویکرد محرک توسعه انجام می‌شود صرفا باید تلاشی باشد برای راه‌اندازی جریان نوسازی نه درگیر کردن دولت در این فرآیند. با این وجود، واقعیت آن است که ما در طول سال‌های گذشته نقش رقیب بخش خصوصی و رقیب دستگاه‌ها و نهادهایی بوده‌ایم که در این حوزه فعالیت می‌کنند. این در حالی است که دولت باید تصدی خود را واگذار کند و از این طریق هم نهادهای بخش خصوصی را تقویت کند و هم با کم کردن حجم فعالیت‌های اجرایی به ایفای نقش اصلی خود در این حوزه بپردازد.
در این زمینه، برنامه‌ای هم دارید؟
در این راستا، ما سه محور را در برنامه کوتاه مدت خود قرار داده‌ایم: اولین تاکید ما، پرهیز از ورود به پروژه‌های بزرگ مقیاس و دخالت مستقیم توسط دولت است. ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم درگیر پروژه‌هایی شویم که به بخش خصوصی با هماهنگی مدیریت شهری و شهرداری‌ها سوق داده می‌شود و به دلیل ساختار اجرایی، منابع مالی و درگیری‌های اجرایی دولت را از وظیفه اصلی‌اش غافل می‌کند.
در محور دوم باید به سمت ایجاد فضای جدید و تعاملی با شهرداری‌ها برویم؛ یعنی امری که شاید باز هم در گذشته مقداری کمرنگ بوده و خط قرمزهایی وجود داشته که این فضای تعاملی ایجاد ن



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


مترها جزء وسایل اندازه گیری طول هستند که در صنایع و کارهای نجاری، ساختمانی، معماری، خیاطی، مکانیکی، جوشکاری و ... کاربرد فراوان دارند. مترها جزء..



محققان دانشگاه صنعتی شریف با همکاری پژوهشگران کره‌ جنوبی موفق به تولید نانوآلیاژی محکم‌تر از فولاد شدند...



برای رسیدن به مرحله ای که یک بازدید کننده تبدیل به مشتری شود، هنر بازاریابی روشهای زیادی را در اختیار ما قرار داده که بی شمار می باشند و هر لحظه..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5