اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

بسته وام مسکن در بانک مرکزی


طرح «راه‌اندازی صندوق‌های سپرده‌گذاری مسکن در بانک های تجاری» به بانک‌مرکزی ارائه شد و پس از تایید نهایی طرح در سیستم بانکی، بانک‌ها متناسب با منابع و روش‌های خود، می‌توانند مبلغ وام‌خرید و طول دوره انتظار را تعیین کنند.
دنیای اقتصاد- حسین عبده‌تبریزی، مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی گفت: طرح «راه‌اندازی صندوق‌های سپرده‌گذاری مسکن در بانک های تجاری» به بانک‌مرکزی ارائه شد و پس از تایید نهایی طرح در سیستم بانکی، بانک‌ها متناسب با منابع و روش‌های خود، می‌توانند مبلغ وام‌خرید و طول دوره انتظار را تعیین کنند.از سوی دیگر همکاری مشترک دفتر اقتصاد‌مسکن و مشاور مالی وزیر برای تدوین بسته‌مالیاتی آغاز شده است.عبده‌تبریزی در این باره به بررسی دو نوع مالیات شامل «مالیات بر معاملات‌مکرر» و همچنین «مالیات بر اجاره» اشاره کرد. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن نیز با تشریح جزئیات این مالیات‌ها، نحوه ارائه بسته‌مالیاتی به هیات‌دولت را اعلام کرد.
تشریح اقدامات مشترک معاونت امورمسکن و مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی
بسته «وام ‌مسکن» به بانک‌مرکزی رفت
 نحوه تعیین میزان وام خرید‌ مسکن
 عبده‌تبریزی: طرح صندوق‌های سپرده‌گذاری مسکن تحویل بانک‌مرکزی شد
 علی چگینی: مالیات‌های کارآمد از میان 8 نوع ابزار مالیاتی برای ارائه به هیات ‌دولت انتخاب شده است

گروه مسکن- فرید قدیری: در وزارت راه‌وشهرسازی همکاری مشترک بین مشاور مالی وزیر – طراح و پیشنهادکننده طرح تشکیل صندوق‌های سپرده‌گذاری خرید مسکن در بانک‌های تجاری- و معاونت امور مسکن وزارتخانه، برای باز کردن قفل حداقل دو بسته اجرایی که سال‌ها است بازار مسکن از دسترسی به محتوای آنها محروم بوده، آغاز شده است.
اولین بسته که حاوی «شرایط آزادسازی پرداخت وام خرید مسکن در سیستم بانکی» است، طبق گفته عبده‌تبریزی مشاور مالی آخوندی، اخیرا تحویل بانک‌مرکزی شد.
بسته دوم نیز که به نظر می‌رسد اجرای آن برای مسوولان این وزارتخانه سخت‌تر از بسته ‌اول باشد، پای مالیات‌های کنترل‌کننده سوداگری و سفته‌بازی را به بازار مسکن باز خواهد کرد که البته این بسته هنوز تدوین نهایی نشده اما کلیات آن تاحدودی مشخص شده است.
حسین عبده‌تبریزی مشاور امور مالی وزارت راه‌وشهرسازی درباره آخرین مراحل بررسی و تصویب طرح پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق‌های سپرده‌گذاری به «دنیای‌اقتصاد» گفت: این طرح از طرف وزارتخانه به بانک‌مرکزی ارائه شده و در آن بر ضرورت ایجاد صندوق‌های سپرده‌گذاری مسکن در بانک‌های تجاری تاکید شده
است.
عبده‌تبریزی درباره میزان سپرده‌گذاری و همچنین میزان وام پرداختی در صندوق‌ها تصریح کرد: ما این طرح را به‌صورت کلی به بانک‌مرکزی ارائه کردیم و علی‌القاعده بعد از تصویب آن در بانک‌مرکزی یا شورای‌ پول‌‌واعتبار، هر بانک اختیار دارد متناسب با پیشنهادی که منطبق بر منابع و امکانات خود برای تشکیل صندوق سپرده‌گذاری به بانک‌مرکزی می‌دهد، میزان سپرده‌گذاری‌ها و سقف وام خریدی را که می‌تواند پرداخت کند تعیین کند.
مشاور مالی عباس آخوندی در عین حال افزود: هدف از راه‌اندازی صندوق‌های سپرده‌گذاری خرید مسکن، کمک و حمایت مالی از متقاضیان و مخاطبان مسکن ارزان‌قیمت تعریف شده است.
اما هر کدام از بانک‌های تجاری متقاضی تاسیس این صندوق‌ها می‌توانند طرح جداگانه برای تعیین جزئیات پرداخت وام خرید ارائه کنند و حتی نسبت مبلغ وام در بانک‌ها می‌تواند متفاوت از هم باشد به این صورت که فرضا یک بانک تا 50 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن بدهد و بانک دیگر سقف این تسهیلات را تا 100 میلیون تومان در نظر بگیرد.
ماجرای پرداخت تا 6برابر ودیعه
عبده‌تبریزی در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهاد ماه گذشته وزیر راه‌‌وشهرسازی مبنی بر رعایت مکانیزم پرداخت وام از محل صندوق سپرده‌گذاری معادل چهار تا پنج برابر اصل سپرده، در طرح ارائه شده به بانک‌مرکزی لحاظ شده است یا نه؟ تاکید کرد: این نسبت نیز نمی‌تواند به صورت کلی برای همه بانک‌ها تعریف شود.
بانک‌ها متناسب با تعیین مبلغ وام خرید و طول دوره سپرده‌گذاری و همچنین میزان دخالت دادن منابع خود در صندوق، می‌توانند میزان چندبرابر شدن اصل سپرده سپرده‌گذاران را محاسبه و اعلام کنند.
عبده‌تبریزی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص اظهارنظر اخیر وزیر راه‌وشهرسازی درباره طرح پرداخت وام خرید مسکن معادل 6 برابر مبلغ ودیعه نیز گفت: این نسبت در گذشته توسط بانک‌مسکن که تاکنون تنها بانک عامل در ایجاد و به کارگیری صندوق‌ سپرده‌گذاری مسکن بوده، مورد استفاده قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: این موضوع، الزاما نسخه واحد برای شرایط فعالیت صندوق‌های سایر بانک‌ها نخواهد بود.
دو نوع مالیات در خط‌مقدم
مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه گفت‌‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» از دستور کار قرار گرفتن برنامه‌های مالیاتی برای معاملات‌مسکن نیز خبر داد و در این باره اعلام کرد: جلساتی در وزارتخانه برای بررسی روی دو موضوع مالیاتی ش



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


صندلی لب‌ پنجره (window seat)‌ یک مبل کوچک راحتی و طاقچه مانند در جلو پنجره است که ...



از لحاظ کیفی و همچنین از لحاظ قیمت، مهترین نقش در ساخت یک پنجره UPVC را پروفیل ایفا می کند. هر چقدر یک پروفیل با کیفیت و مرغوب باشد در آینده مشکلات..



فناوریهای نوین به دانشمندان کمک کرده اند که در سالهای اخیر موادی را توسعه دهند که به نظر می رسند از قلب داستانهای علمی تخیلی بیرون آمده اند که ویژگی..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5