اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

افزایش قیمت تراکم در تهران


نرخ کنونی تراکم به‌طور متوسط 130هزار تومان برای طبقات ابتدایی و 500 هزار تومان برای طبقات پنجم به‌بالا محاسبه می‌شود
دنیای اقتصاد- شورای شهر تهران روز گذشته لایحه‌‌ای را که شهرداری‌ هفته‌ها پیش برای افزایش قیمت تراکم‌ ارائه کرده بود، مورد بررسی قرار داد و با تغییراتی در متن لایحه، نرخ‌های جدید را تصویب کرد. بر این اساس، از ابتدای سال 93 میانگین هزینه صدور مجوز‌ تراکم‌ساختمانی در مناطق 22گانه شهر تهران، 24 درصد افزایش پیدا می‌کند؛ طوری‌که کمترین افزایش نرخ برای محله‌های جنوبی و بیشترین آن برای شمال شهر اعمال خواهد شد. پیشنهاد شهرداری افزایش 50 درصدی نرخ تراکم بود. در حال‌ حاضر متوسط قیمت تراکم مترمربعی 130 هزار تومان است که حدود 10 درصد قیمت تمام‌شده ساخت مسکن را شامل می‌شود.
قیمت تراکم با تصویب شورای‌شهر تهران 24درصد افزایش یافت
افزایش هزینه ساخت‌مسکن در تهران
 نرخ کنونی تراکم به‌طور متوسط 130هزار تومان برای طبقات ابتدایی و 500 هزار تومان برای طبقات پنجم به‌بالا محاسبه می‌شود
 اعمال نرخ‌های جدید از ابتدای سال93

گروه مسکن- بهشاد بهرامی: شورای‌شهر تهران روزگذشته پیشنهاد شهرداری مبنی‌بر «افزایش قیمت صدور مجوز تراکم و تغییرکاربری» را بررسی کرد و نصف آنچه را که درخواست شده بود، به تصویب رساند.
شهرداری‌تهران اوایل امسال لایحه‌‌ای برای افزایش هزینه عوارض ساخت‌وساز تهیه کرده بود؛ اما تلاقی ارائه لایحه با روزهای پایانی فعالیت شورای قبلی، مانع تصویب یا رد آن شد.
در لایحه‌ای که دیروز مورد بررسی اعضای شورای‌شهر در یک جلسه غیرعلنی با حضور شهردار، قرار گرفت، پیشنهاد شده بود متوسط قیمت تراکم‌ساختمانی 50 درصد افزایش پیدا کند؛ اما شورا با حداکثر 24 درصد افزایش موافقت کرد.
با احتساب اینکه میانگین قیمت‌ تمام‌شده ساخت مسکن در حال حاضر یک میلیون تومان در هر مترمربع و میانگین نرخ تراکم 130 هزار تومان –سهم 10 درصدی در قیمت تمام‌شده- است، طبق مجوزی که دیروز در شورای‌شهر به تصویب رسید، از ابتدای سال93 کل‌هزینه ساخت‌‌وساز 5/2 درصد از این محل افزایش می‌یابد.
 قیمت تراکم و تغییر کاربری در شهر تهران پس از چهار سال، با مصوبه شورای شهر تهران، از ابتدای سال 93 به‌طور میانگین در محله‌های مختلف شهر تهران، 24 درصد افزایش می‌یابد.
تصویب افزایش 24 درصدی قیمت تراکم در حالی است که از سال 81 تا 89 هزینه صدور این مجوز فقط 13 درصد رشد کرده بود و از سال 89 تاکنون نرخ آن ثابت مانده بود.
با تصویب افزایش قیمت تراکم و تغییر کاربری، هزینه تمام شده ساخت‌وساز‌ها در سطح شهر تهران به‌طور متوسط 4/2 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، روز گذشته اعضای شورای شهر تهران با مخالفت در برابر پیشنهاد افزایش 50 درصدی قیمت تراکم در تهران از سوی شهرداری تهران، متوسط افزایش قیمت تراکم و تغییر کاربری را 24 درصد تعیین کردند.  متوسط قیمت تراکم پایه در حال حاضر 130 هزار تومان در هر متر مربع است (تراکم در مناطق جنوبی شهر مترمربعی 30 هزار تومان و مناطق شمالی شهر مترمربعی 200 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود) که با ابلاغ این مصوبه، به‌طور میانگین 24 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، البته این رقم فقط برای طبقات ابتدایی است و برای طبقه پنجم و بیشتر یک ساختمان قیمت تراکم برای هر مترمربع از 500 هزار تومان هم بیشتر می‌شود. به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ارزش تراکم مازاد پایه مالی به گونه‌ای تغییر کرده که این قیمت در محله‌های کم‌برخوردار، حداکثر 17 درصد افزایش قیمت داشته باشند.
به این ترتیب، با مصوبه شورای شهر تهران همان‌طور که قیمت ملک در نقاط مختلف شهر تهران، متفاوت است؛ درصد افزایش ارزش تراکم مازاد پایه مالی هم در همه نقاط شهر یکسان نخواهد بود و این ارزش‌گذاری به‌منظور رعایت عدالت شهری بر اساس ارزش ملک در 164 بلوک پایتخت تعیین شد، به‌طوری‌که صاحبان املاکی که در مناطق کم برخوردار قرار دارند، هزینه کمتری برای افزایش تراکم ساختمان خود تا سقف مجاز تعیین شده بپردازند.
مخالفت با پیشنهاد 50 درصدی
مدیران شهرداری تهران که روز گذشته با پیشنهاد افزایش 50 درصدی قیمت تراکم به جلسه شورای شهر آمده بودند، اعلام کردند: از آنجا که طی 10 سال گذشته، حدود 187 درصد تورم در شهر تهران وجود داشته پیشنهاد اصلی برای افزایش نرخ تراکم حدود 120 درصد است اما درنهایت روی عدد 50 درصد به نتیجه رسیده‌ایم.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص چگونگی توزیع درصد افزایش قیمت تراکم در سطح شهر تصریح کرد: در شرایط فعلی و تقسیم‌بندی شهر به 164 بلوک، نحوه محاسبه ارزش واگذاری تراکم عادلانه‌تر می‌شود.
با این وجود پیشنهاد 50 درصدی مسوولان شهرداری با مخالفت اکثریت اعضای شورای شهر مواجه شد. احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران با بیان



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


همگام با دستیابی به تکنولوژی در چند دهه اخیر ، دگرگونی عظیمی در ساخت شیشه های دو جداره بوجود آمد . دستگاههای حمل اتوماتیک ، میزهای برش استاندارد ،..



بنرهای تبلیغاتی (Banner) در ابعاد گوناگون و همچنین فرمت های مختلف ، ترکیبی از تصاویر و متون تبلیغاتی هستند که برای هدایت خریداران از وب سایت های دیگ..



مطابق با ماده 33 قانون نظام مهندسی کشور مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها بر عهده وزارت مسکن..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5