اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

بازارمسکن معلق میان خشم تورم و سکوت رکود


زمانی که محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت نهم، سعیدی‌کیا را به وزارت مسکن فرستاد، شاید در ذهنش خاطرات بازسازی بم را به تصویر می‌کشید، اما با شروع سال 85 و آغاز عملیات اجرایی مسکن مهر، ناکامی‌ها یکی پس از دیگری در این طرح چهره و همه رشته‌های رییس جمهورکه در ذهن خود پرورانده بود، پنبه شد. شاید احمدی‌نژاد در طی 4 سال دولت نهم، بیشترین انتقادها را از پاشنه آشیل دولتش که همانا سعیدی کیا و وزارت مسکن بود انجام داد.
زمانی که محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت نهم، سعیدی‌کیا را به وزارت مسکن فرستاد، شاید در ذهنش خاطرات بازسازی بم را به تصویر می‌کشید، اما با شروع سال 85 و آغاز عملیات اجرایی مسکن مهر، ناکامی‌ها یکی پس از دیگری در این طرح چهره و همه رشته‌های رییس جمهورکه در ذهن خود پرورانده بود، پنبه شد.
شاید احمدی‌نژاد در طی 4 سال دولت نهم، بیشترین انتقادها را از پاشنه آشیل دولتش که همانا سعیدی کیا و وزارت مسکن بود انجام داد.
همین امر کافی بود تا احمدی‌نژاد، علی نیکزاد تازه نفس را جایگزین سعیدی‌کیا کند تا شاید وی نقش مثبت‌تری برای رییس دولت ایفا کند و او را از باتلاق مسکن و به ویژه طرح مسکن مهر نجات دهد.
فارغ از آغاز عملیات نافرجام مسکن مهر در سال 85، ساخت سمفونی ناموزون تورم بازار مسکن در آغازین ماه‌های کار دولت نهم در اثر تزریق بی‌حساب و کتاب نقدینگی و به دنبال آن اتخاذ سیاست انقباظی از سوی بانک مرکزی و همچنین تراژادی رکود تورمی، گریبان بازار مسکن را به طور رسمی در سال 88 گرفت.
پدیده ای که از سال 1388 به صورت کامل سایه خود را بر آسمان مسکن کشور گسترانید.
گرچه سال‌های85و86 و اوائل سال 87 سال‌های بسیارسخت بخش مسکن بود اما با شروع نیمه دوم سال 87 غمنامه مسکن با ضرباهنگ رکود تورمی به سال 88 کشیده شد.

نیمه اول، نیمه ای برای تضاد آماری
گرچه بخش مسکن در سال 88 همچنان ابره‌های متراکم رکود تورمی را برآسمان خود می‌دید اما باید سال جاری را به دو نیمه تقسیم کرد. نیمه اول که متعلق به دولت نهم و سعیدی‌کیا و نیمه دوم متعلق به دولت دهم و نیکزاد است.
کاهش تولید، ناکامی‌های پی‌درپی در طرح مسکن مهر به‌رغم بسته‌های سیاستی تدوین شده از سوی دولت، نارضایتی سازندگان، انبوه‌سازان و انصراف‌های پی‌درپی از سوی متقاضیان مسکن مهر پیامدهای بسیار منفی را برای بخش مذکور در نیمه اول سال جاری به ارمغان آورد.
کاهش شدید تولید مسکن، ورشکستگی سازندگان و تداوم رشد قیمت‌ها آن هم به صورت حرکت لاک پشتی باعث شد تا سرمایه‌ها از این بخش خارج و به سوی سایر حوزه‌ها هدایت شوند.
اتفاقی که موجب شد تا تولید مسکن به میزان بی‌سابقه‌ای طی چندین سال گذشته کاهش یابد.
در این میان مردم، گیج از ضربات امواج غضبناک گرانی و تورم، مستاصل به کنج خانه‌های اجاره‌ای خود پناه برده و چشم انتظار زمانی شدند که طوفان سهمگین گرانی شاید، آرام بگیرد.
آنان به سیاست‌های اتخاذ شده که از پشت شیشه‌های خاک آلود اتاق‌های برنامه‌ریزان دلخوش کردند.
دولت در نیمه اول سال 88، برای برون رفت از کولاک بحران مسکن، خود نیز همه سیاست‌های اتخاذ شده را در مسکن مهر خلاصه کرد.
برنامه‌ریزان مسکن در نیمه اول سال 88، در کنار تصمیمات پی‌درپی و ناکارآمد برای مسکن مهر، بسته‌های سیاستی را همچون اجرای مالیات مکرر که از سال 87 آغاز شده بود تداوم داده و سامانه کد رهگیری را نیز با شدت بیشتری اجرا کردند.
اگر چه قیمت مسکن در نیمه اول سال 88 بنابر سنت دیرینه خود و همچنین بحران جهانی شیب قیمتی‌اش رو به کاهش گذاشت ولی این روند کاهشی هیچگاه نتوانست نرخ بهایی که مسکن در سال‌های 84 و 85 با رشد فزاینده‌ای روبرو شد، از آن بکاهد.
سنت دیرینه مسکن بدان جهت است که قیمت مسکن هر چند سال یکبار با افزایش مواجه و بعد از آن سیر نزولی خود را طی می‌کند.

افت سرمایه گذاری ساختمانی
رام شدن قیمت‌ها در بازار مسکن اگرچه یک امتیاز مثبت برای دولت نزد مردم محسوب می‌شود، اما تبعات این اتفاق که همزمان با دوره رکودی شکل می‌گیرد، بی میلی به سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی است.
وزارت مسکن در شش ماه اول سال جاری اعلام کرد: نرخ رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت و سازهای جدید با شدت زیادی کاهش پیدا کر

منابع : Consbank


موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


یکی از مسائلی که برای فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است، سازماندهی و همچنین پیگیری صحیح رسیدگی به فرصت های فروش محصولات است. یک نرم افزار CRM به..



نمونه ای از پنجره های قدیمی و فرسوده را می بینید که روزی زیبا و جدید بوده اند



بهترین و مشهورترین مدیران جهان در هنگامی که به اوج شکوفایی و بالندگی دوران کاری خود و شرکتشان رسیده اند در مصاحبه با خبرنگاران یک نکته را به طور مشت..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5