اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

پانل‌های بتنی سبک (نیک پانل) ساخته شد


پانل‌های بتنی مورد استفاده در دیوار خارجی نیک‌سیستم (ساختمان‌های سریع‌الاحداث) با تلاش محققین مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ساخته شد.
پانل‌های بتنی مورد استفاده در دیوار خارجی نیک‌سیستم (ساختمان‌های سریع‌الاحداث) با تلاش محققین مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ساخته شد.
دکتر فاطمی عقدا رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به این مطلب گفت: سبکی قطعات، مقاومت و دوام، رعایت اصول و ضوابط مربوط به عایق حرارتی و صوتی، عدم نیاز به اعمال پوشش نهایی به عنوان اندود تزئینی، استفاده از مواد و مصالح موجود در کشور، سرعت اجرا و تولید صنعتی از ویژگی‌های بارز این پانل‌ها در مقایسه با دیگر مصالح و یا سیستم‌های رایج دیگر است.
وی در ادامه افزود: از دلایل اصلی کاربرد نسبتاً زیاد مصالح سیمانی در ساخت دیوار مقرون به‌صرفه بودن، سهولت استفاده، در دسترس بودن اجزا تشکیل دهنده و عدم نیاز به نیروهای فنی متخصص است. به همین دلیل علی رغم تنوع زیاد در این‌گونه‌ مصالح، هنوز نیز استفاده از مصالح سیمانی، یکی از گزینه‌های مطرح در جهان می‌باشد. در این میان استفاده از بتن/ ملات‌های سبک، که با استفاده از مواد افزودنی معدنی یا شیمیایی اصلاح شده‌اند،‌ به ‌لحاظ ملاحظات اقتصادی،‌ اجرایی و فنی بیشتر مورد توجه هستند. از جمله مزایای فنی کاربرد بتن/ ملات سبک، کاهش وزن ساختمان و در نتیجه عملکرد بهتر در برابر بارهای جانبی، ‌افزایش سرعت اجرا، بهبود خواص حرارتی و غیره است.
دکتر فاطمی‌عقدا در تشریح ویژگی‌های نیک‌پنل‌ گفت: کاهش وزن قطعات ضمن کمک به عملکرد سازه در برابر بارهای جانبی و کاهش مصرف فولاد مورد استفاده، در حمل و نقل و نصب قطعات، پارامتر تاثیر گذاری می‌باشد. چرا که با توجه به ایده اولیه، مبنی بر سهولت در حمل و نقل و نصب قطعات با کمترین امکانات (حتی یک یا دو نفر به تنهایی)، افزایش وزن قطعات، یا منجر به کوچک شدن ابعاد پانل و در نتیجه کاهش سرعت اجرا و افزایش هزینه شده، و یا نیاز به جرثقیل یا دیگر وسایل بالابر را ایجاب می‌نماید. شایان ذکر است، استفاده از بتن سبک (کاهش وزن) در بهبود عملکرد حرارتی نیز موثر می‌باشد. با توجه به موارد فوق در ساخت این پانل از ترکیبی از سبکدانه‌ها و رعایت برخی از اصول در انتخاب نسبت‌های اختلاط مواد، ضمن کاهش وزن مخصوص  مقاومت فشاری و ‌دوام و پایایی مناسب، طبق استانداردهای بین‌المللی رعایت شده است.
وی افزود: پیش‌بینی شده است تا پانل‌ها جهت سهولت در حمل و نقل و نصب، حداکثر وزنی در حدود 40 تا 60 کیلوگرم داشته باشند، تا با حداقل نفرات و امکانات، نصب آنها مقدور باشد.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در ادامه افزود: با توجه به اینکه این قطعات هم به‌عنوان دیوار خارجی و هم نمای نهایی، مورد استفاده قرار می‌گیرند، دوام آن‌ها بر اساس الزامات استاندارد مورد بررسی قرار  گرفته است. همچنین با توجه به اینکه این قطعات غیر باربر می‌باشند، از نظر جذب آب، عمق نفوذ آب تحت فشار،‌ نفوذ‌پذیری یون کلرید و جمع شدگی مورد بررسی قرار گرفته و مطابق با ویژگی‌های استاندارد ASTM می‌باشند.
وی با اشاره به عملکرد مناسب حرارتی نیک‌پنل‌ها، استفاده از یک لایه بتن سبک به ضخامت 4 سانتی متر (با یک لایه شبکه میلگرد گالوانیزه) و یک لایه پلی‌استایرن (یا عایق دیگر) به ضخامت  3 سانتی‌متر را از ویژگی‌های بارز این دیواره‌ها به منظور رعایت الزامات مربوط به عایق حرارتی و صوت عنوان نمود.
طراحی نیک‌پنل‌ها به گونه‌ای که نیازی به اندود و پوشش نهایی نداشته باشند نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به آنها اشاره نموده و می‌افزاید: این ویژگی علاوه بر افزایش سرعت اجرا، صرفه اقتصادی را هم به دنبال خواهد داشت.
از دیگر کاربردهای این پانل‌ها استفاده از آنها در جداره بیرونی ساختمان‌های با اسکلت فولادی می‌باشد که می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای آجر یا بلوک‌های سفالی شود. همچنین استفاده از این پانل‌ها که به شیوه خشک اجرا می‌شوند گامی دیگر در توسعه صنعتی‌سازی ساختمان در کشور است. جهت استفاده این پانل‌ها در ساختمان‌های بتنی نیز مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن درحال مطالعه و بررسی این موضوع است تا انشاءالله در آینده بسیار نزدیک امکان استفاده از آنها را در ساخت دیوارهای بیرونی این نوع ساختمان‌ها فراهم گردد.



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


دستگاههای خم را از سه بعد می توان تقسیم نمود که عبارتند از: نوع سیستم گرمایش خم (گلیسیرین یا هوای داغ)، طول مخزن سیستم گرمایش پروفیل (سه متری یا..



طراحی رستوران رزا رستوران تایلندی در سوهو



عکسها و طرح های مرکز اطلاعات موزه Groninger هلند توسط Jaime Hayón طراح اسپانیایی،طراحی داخلی همچنین لوازم تزیینی،مبلمان،گلدان و ... به صورت اختصاصی..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5