اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

نظر کارشناسان درباره رقابت پروفیل UPVC ایرانی و خارجی


نظرات کارشناسان و فعالان صنعت upvc کشورمان درباره رقابت پروفیل UPVC ایرانی و خارجی
نظرسنجی و کسب آرا در یک جامعه، یکی از شیوه‌های اثرگذار بر وضعیت فعلی و نمایان شدن مسایل و مشکلات به شمار می‌رود. در واقع، نظرسنجی لازمه شناخت افکار عمومی و بررسی آن است. بر این اساس، وب‏سایت consbank.com بخشی به نام بخش نظرسنجی به منظور دریافت نظرات کاربران درنظر گرفته شده است. این نظرسنجی در مورد مسایل صنفی، اقتصادی، بررسی مسایل  ومشکلات روز صنعت ساختمان کشورمان طراحی شده است تا موجب برقراری تعاملی دو طرفه بین فعالان صنعت ساخت‌وساز و مخاطبان سایت شود.
در نظرسنجی ماه گذشته وب‌سایت consbank.com، این پرسش مطرح شد که «به نظر شما پروفیل‏های «یوپی‌وی‌سی» تولید ایران قابل رقابت با مشابه‌های خارجی خود هستند؟» که از میان 1373 رای ثبت شده، این نتایج به دست آمد:
 46.28 درصد بلی
27.27 درصد خیر
26.45 درصد تاحدودی
آنچه می‌خوانید نظرات کارشناسان و فعالان صنعت «یوپی‌وی‌سی» کشورمان در خصوص این نتایج است.



پروفیل خارجی ارزانتر

مجتبی اشتری رییس هیات مدیره شرکت همپار با بیان اینکه تکنولوژی، دستگاه‌ها و قالب‌های شرکت‌های ایرانی مشابه کمپانی‌های باسابقه آلمانی و مواد اولیه هم مشابه مواد مصرفی آن‏ها است تصریح کرد: تنها تفاوت این دو پروفیل، نخست در محل تولید و سپس افراد شاغل در خطوط تولید است
وی افزود: از نظر کیفیت مورد نیاز برای استفاده از پروفیل در کشورمان، به نظر من پروفیل‌های «یو‌پی‌وی‌سی» ایرانی بهتر از نمونه های وارداتی هستند. چون منطبق با آب وهوای کشورمان طراحی و تولید شده‌اند.
رییس هیات مدیره شرکت همپار گفت: من شرکتی را در ایران نمی بینم که دانش فنی لازم و به‏روز دنیا در زمینه پروفیل «یوپی‌وی‌سی» را نداشته باشد. مگر شرکت‌های کوچکی که باید به آن‌ها کمک شود.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود، به دلیل برخی مشکلات در تامین مواد اولیه و بالارفتن قیمت آن به علت مشکلات نقل و انتقال پول با خارج از کشور، پروفیل‌های تولیدشده در کشورمان بین  700 تا 800  تومان از پروفیل‌های خارجی گرانتر فروخته می‌شود که این عامل می‌تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب مردم باشد.
اشتری با بیان اینکه 80درصد پروفیل «یوپی‌وی‌سی» تولید ایران باکیفیت بالا است گفت: حدود20 درصد از شرکت‌هایی که بدون توجه به استانداردهای معتبر بین‌المللی اقدام به تولید پروفیل می‌کنند، اگر احساس کنند که می‌توانند کیفیت خود را بالا ببرند حتما این کار را انجام می‌دهند که نمونه شرکت‌هایی که سطح خود را ظرف یک سال ارتقا دادند وجود دارد.
 


آینده متعلق به تولیدکننده‌های به ‌روز با حجم تولید بیشتر

رضا زرگر مدیرفروش شرکت وینتک (Wintech) در ایران اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی از نظر وارد کردن تکنولوژی و استفاده از مواد اولیه در سطح مطلوبی به سر می‌برند. اما متاسفانه در صنعت تولید پروفیل «یو‌پی‌وی‌سی» ایران شرکت‌های غیرمتخصص نیز با شرایط ضعیف و غیرحرفه‌ای حضور دارند که باعث شده با تولید بی‌کیفیت صنعت «یو‌پی‌وی‌سی» در ذهن مصرف‌کننده تضعیف شود.
وی افزود: به طور مثال در حالی که به علت نبودن فشارهایی مانند هزینه واردات گمرکی و هزینه حمل و نقل روی شرکت‌های ایرانی می‌بایستی پروفیل آن‌ها از نظر کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر عرضه شود اما شرکت‌های خارجی همچون «وینتک» توانسته‌اند با توان تولید بالا و رعایت استانداردهای بین‌المللی و با توجه به هزینه‌های بالا گمرک، با قیمتی رقابتی و خدماتی مناسب بخش عمده‌ای از نیاز مصرف‌کنندگان را پوشش دهند.
مدیرفروش شرکت وینتک در ایران با بیان این‌که این شرکت در حال حاضر به 54 شرکت جهان پروفیل صادر می‌کند و در هفت شرکت کارخانه تاسیس کرده گفت: وینتک در طول 10 سال حضور خود در ایران توانسته با یک مهندسی معکوس حضور موفقی را تجربه کند.
وی افزود: بر همین اساس هشتمین کارخانه وینتک تا سه ماه آینده در ایران و شهر تبریز با 40 خط اکستروژن (که به اندازه کل توان تمام شرکت‌های ایرانی است) و مطابق استاندارد رال آلمان راه‌اندازی خواهد شد.
زرگر با اشاره به رای منفی 27درصدی مخاطبان ConsBank به توان رقابتی پروفیل‌های ایرا

منابع : www.consbank.com


موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


براى نصب استاندارد درب و پنجره هاى يوپى وى سى بايد به نكات زير توجه شود: ١-اندازه گيرى ساخت بايد از روى قاب انجام شود،در صورت درخواست مشترى موارد..



UPVC ترکیب اولیه و ماده اصلی سازنده انواع پروفیلهای مورد مصرف در ساخت درب و پنجره می باشد . UPVC مخفف unplasticised polyvinyl chloride بوده که % 85..



مجله June 2009 Award



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5