اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

درآمد تهران از ساخت ‌و ساز


وصول 2500 میلیارد تومان از بودجه شهرداری در 4 ماه اول امسال تکمیل پروژه‌های‌ شهری «نیمه‌کاره» در دستور کار قرار می‌گیرد
بهشاد بهرامی: کلان‌شهر تهران به خاطر گسترش بازار ساختمان‌سازی به وضعیت انبساط درآمدی دچار شده طوری که شرایط جدید در مقایسه با دو سال‌ اخیر که رکود ساختمانی «صندوق‌پولی» شهرداری تهران را به مرز تخلیه رسانده بود، اکنون فرصت‌های تازه برای توسعه شهری پایتخت ایجاد کرده است.
پیش‌بینی‌های سال گذشته مدیریت شهری تهران از نحوه فعالیت‌های ساختمانی در پایتخت طی سال90 منجر به تهیه بودجه ‌انقباضی برای اداره پایتخت شد، اما آنچه در 4 ماه اول امسال در بخش ساخت‌وساز با احداث 50 هزار واحدمسکونی اتفاق افتاده باعث وصول درآمدی فراتر از ارقام مصوب در بودجه شهرداری شده است، طوری که برای استفاده از فرصت به وجود آمده، مقرر شده پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره در تهران از طریق اضافه‌‌درآمدها وارد مرحله تکمیلی شوند.
در بودجه 7 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری‌تهران حدود 3 هزار و700 میلیارد تومان درآمد از محل انواع عوارض ساخت‌وساز در نظر گرفته شده که طی 4 ماه اول امسال 2 هزار و 500 میلیارد تومان از کل بودجه محقق شده و در واقع معادل 120 درصد از بودجه 4ماهه وصول شده است. سهم عمده‌ای از آنچه طی بهار و ماه اول تابستان تحت عنوان درآمد به تهران رسیده ناشی از عوارض ساخت‌وساز بوده است طوری که حدود 1000 میلیارد تومان از این محل، عایدی حاصل شده است.
به این ترتیب با توجه به اینکه سرعت درآمدزایی ساخت‌وساز در تابستان و پاییز در مقایسه با بهار به اوج می‌رسد، میزان ارقام وصولی حاصل از عوارض ساخت نیز در ماه‌های آتی در مقایسه با سه ماه اول امسال بیشتر خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در این باره با اشاره به اینکه شهرداری در حال حاضر به لحاظ درآمدی پیشرو است، گفت: برای استفاده از این فرصت می‌توانیم برنامه‌های جدید تعریف کنیم یا اینکه ارقام جدیدی به برخی اعتبارات موجود در بودجه اضافه کنیم به عنوان مثال، برای پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که به علت محدودیت رقم پایین‌تری در نظر گرفته بودیم، حالا جبران کنیم.
متن گفت‌وگو با سید مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران را در زیر بخوانید:
عملکرد بودجه شهرداری تهران در بخش نقدی و غیر نقدی در چهار ماهه گذشته از سال جاری چگونه بوده است؟ آیا روند وصول درآمدها در این مدت طبق پیش‌بینی‌های بودجه‌بندی بوده یا اینکه اتفاقی جز آنچه در بودجه پیش‌بینی شده بود، افتاده است؟
آخرین اطلاعی که من از تحقق درآمدهای بخش نقدی دارم به این صورت است که تا هفته گذشته 5/87 درصد از درآمدهای نقدی شهرداری متناسب با زمان خودش یعنی متناسب با زمانی که باید در این چهار ماه و اندی وصول می‌کردیم، محقق شده است هم چنین بیش از 160 درصد از درآمدهای غیر نقدی قابل تخصیص نیز در این مدت محقق شده است.
رقم تحقق یافته شهرداری در بخش غیر نقدی 60 درصد بیش از میزان انتظار بوده است؟
بله، بیش از انتظار بود. علاوه بر این به شکل تلفیقی درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران بالای 120 درصد طبق زمان خودش تحقق پیدا کرده است.
از لحاظ عددی رقم درآمدی شهرداری تهران در این دو بخش به چه مبلغی رسیده است؟
کل بودجه شهرداری در سال جاری 7 هزار و 500 میلیارد تومان است که از این رقم 4 هزار و 758 میلیارد تومان مربوط به بخش نقدی و 2 هزار و716 میلیارد تومان آن به بخش غیر نقدی تعلق دارد. از کل رقم 4 هزار و 758 میلیارد تومان بخش نقدی حدود 5/87 درصد و در بخش غیر نقدی بالای 160 درصد تاکنون محقق شده است. چون وزن بخش غیرنقدی کمتر از بخش نقدی است زمانی که درآمد به شکل تلفیقی محاسبه می‌شود تحقق درآمدی ما متناسب با زمان، بیش از 120 درصد بوده است. یعنی حدود 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 600 میلیارد تومان از کل بودجه تاکنون محقق شده است.
در این میان، کدهای عمده‌ای که شهرداری تهران به دنبال آن بود تاکنون تحقق پیدا کرده است، اطلاعی که من دارم نشان می‌دهد حدود 350 میلیارد تومان از این ارقام نقد، وجوه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است که یکی از بهترین کدهای درآمدهای پایدار شهرداری تهران محسوب می‌شود و باقی آن نیز به سایر کدهای درآمدهای بر می‌گردد که قسمتی از آن قطعا مربوط به صدور پروانه، درآمدهای تراکم مجاز و مصوباتی است که شورای عالی شهرسازی به کمیسیون ماده پنج صادر می‌کند.
هم در بخش صدور پروانه و هم مالیات بر ارزش افزوده سرجمع وضعیت درآمدی نسبت به زمانش مطلوب است و این امیدواری را داریم که بعضی از اعتبارات و منابعی را که در بودجه پیش‌بینی نکرده بودیم ،با توجه به درآمدهای این بخش بتوانیم در متمم پیش‌بینی کنیم و به موقع بودجه را عملیاتی کنیم.
با توجه به درآمدهای مصوب شهرداری تهران در سال 90 اگر درآمدهای پیش‌بینی شده را برای عوارض پروانه‌های ساختمانی در سه بخش زیر بنا



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


دولت کرۀ جنوبی به منظور ساماندهی وضعیت بازار مسکن به‌صورت جدی وارد این بازار شد و دو سیاست اصلی "افزایش عرضه " و "کنترل سوداگری موجود در بازار مسکن..



شیشه های خود تمیز شونده عامل کثیفی و لک بر روی شیشه : فرورفتگیهای میکروسکوپی در سطح شیشه و نشست ذرات گردوغبار و ترکیب آنها با آب و چربیها..



وارن بافت (Warren Buffett) را برترین سرمایه گذار حال حاضر دنیا می دانند. مهارت های عجیب او در انتخاب سهام موفق، این میلیاردر خود ساخته را در صدر بهت..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5