اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

صندوق‌ توسعه وام‌ ساخت می‌دهد


طرح 2 فوریتی برای برداشت از صندوق‌توسعه ملی طرح استفاده 10 درصدی از منابع صندوق جایگزین تزریق 7 میلیارد دلاری به ساخت‌ و ساز
طرح استفاده 10 درصدی از منابع صندوق جایگزین تزریق 7 میلیارد دلاری به ساخت‌وساز
گروه مسکن- هاجر شادمانی: مصوبه تیرماه شورای عالی مسکن برای استفاده 7 میلیارد دلاری انبوه‌سازان از صندوق توسعه ملی، مقرر شده در قالب طرح 2فوریتی، اما با شرایط متفاوت، به رای نمایندگان گذاشته شود.
تصمیم دولت برای تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بازار ساخت‌وساز اگر چه از نگاه برخی مسوولان دولتی نیاز به اخذ مجوز ندارد و با مقررات فعلی صندوق، برداشت از آن ممکن است، اما تاخیر در اجرای دستوری که یک‌ماه‌ونیم پیش در این خصوص داده شد از یک‌سو و روشن شدن چراغ قرمز پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بانک‌ها از سوی دیگر، اکنون پای نمایندگان مجلس را به ماجرای پرداخت وام ساخت از صندوق توسعه، باز کرده است.
در کمیسیون عمران مجلس هفته‌گذشته بعد از گزارشی که علی نیکزاد وزیر راه‌وشهرسازی درباره وضعیت ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر و منابع ناچیز بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به این پروژه‌ها، ارائه کرد اهمیت برداشت از صندوق توسعه ملی برای ساخت‌وسازهای مسکونی به عنوان تاکید وزیر، در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفت و یک عضو این کمیسیون تقبل کرد نسبت به جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای تصویب 2 فوریت طرح برداشت از صندوق اقدام کند.
در طرحی که توسط اعضای کمیسیون عمران مجلس برای صدور مجوز استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در تامین اعتبار ساخت‌وساز تنظیم شده برخلاف خواسته اول دولت مبنی بر برداشت 7 میلیارد دلار از صندوق برای پرداخت وام ساخت مسکن، آمده است: «از منابع صندوق توسعه ملی حداکثر 10 درصد برای تامین اعتبار بانک‌ها در پرداخت وام ساخت‌وساز برداشت شود.»
کمیسیون عمران با این پیش‌بینی که نمایندگان مجلس به برداشت 10 درصدی از صندوق به نفع مسکن همچون مجوزی که برای بخش کشاورزی با همین سهم 10 درصدی صادر شد، راحت‌تر رای می‌دهند، چنین طرحی را تنظیم کرده‌اند.
پیش‌بینی اعضای این کمیسیون درباره موجودی صندوق توسعه حاکی است: موجودی آن تا انتهای سال به 40 میلیارد دلار خواهد رسید که سهم 10 درصدی معادل اختصاص حداقل 4 هزار میلیارد تومان منابع جدید برای پرداخت تسهیلات ساخت‌وساز خواهد بود.
گزارشی که وزیر راه‌وشهرسازی هفته گذشته به کمیسیون عمران ارائه کرده نشان می‌دهد اخیرا حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار توسط دو بانک برای تامین وام پروژه‌های مسکن‌مهر اختصاص داده شده که اگر منابع جدیدتر تامین نشود، از اوایل پاییز احتمال توقف پرداخت تسهیلات به وجود خواهد آمد.
شورای عالی مسکن 19 تیرماه سال جاری به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه داد و در آن جلسه مصوب شد 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ظرف دو هفته به حساب بانک مسکن برای پشتیبانی مسکن‌مهر واریز شود و 4 میلیارد دلار
نیز در نوبت‌های بعد اختصاص یابد. این در حالی است که تاکنون این مصوبه به اجرا درنیامده است.
علی نیکزاد که برای نخستین بار پس از ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری سه‌شنبه گذشته در کمیسیون عمران حضور یافته بود، پس از تشریح جزئیات صورت گرفته، برنامه‌های آتی وزارتخانه و معرفی معاونان جدید خود، به طرح چالش‌های فراروی مسکن مهر و نیازمندی‌های موجود در آستانه تحویل این واحدها پرداخت.
به اذعان نمایندگان مجلس در کمیسیون عمران به دلیل ماهیت خاص و اهداف تعریف شده برای صندوق توسعه ملی مبنی بر برداشت ارزی تسهیلات به منظور انجام فعالیت‌هایی همچون خرید تجهیزات و کالاهای خارجی، فراهم‌آوری زمینه‌های ‌ایجاد اشتغال و کلیه فعالیت‌های زاینده اقتصادی و دارای توجیه فنی و اقتصادی، منابع‌این صندوق به صورت ارزی به‌این بخش‌ها اختصاص می‌یابد؛ به گونه‌ای که براساس قانون دولت مجاز به برداشت از آن به منظور پرداخت تسهیلات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی داخلی به صورت ریالی نخواهد بود.
همچنین ‌این نمایندگان معتقدند که با توجه به ‌اینکه مسکن مهر پروژه‌ای ملی و داخلی است و براساس قانون باید تسهیلات آن از محل اعتبارات ریالی اختصاص یابد، برداشت از‌این صندوق به منظور روان سازی وضعیت پرداخت تسهیلات به آن با برخی موانع مواجه است، به همین خاطر لازم است در قالب طرح فوریت‌دار، اجازه استفاده از صندوق توسعه برای ساخت مسکن صادر شود.
15 امضا برای طرح جمع شد
مهرداد بائوج لاهوتی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در‌این‌باره گفت: با توجه به مسدود شدن روند اعطای تسهیلات و فراز و نشیب‌های موجود در‌این مسیر که به تازگی باعث بروز نگرانی‌هایی برای برخی سازندگان و مسوولان شده بود، روان‌سازی و تسهیل شرایط موجود برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور ادامه روند ساخت مسکن مهر در کشور از سوی وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان کمیسیون عمران مورد ت



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


جنگ هایی که بر سر قیمت صورت می گیرد هرگز طرف پیروزی ندارد، اما تعداد خیلی معدودی از شرکت ها و برندها به دلیل وجود مجموعه ای از توانمندی های استراتژی..



رضایت مشتری اولین و مهمترین گام در پیشرفت هر کسب و کار است. در این چند سطر بر آنیم تعریفی هرچند مختصر، از این موضوع ارایه دهیم.



سرعت کار ساخت مسکن به صورت سنتی، پاسخ‌گوی نیاز جامعه نیست و صنعتی‌سازی موجب خودکفایی در ساخت مسکن می‌شود



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5