اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

ضوابط خرید‌وفروش مسکن‌مهر


برای واحدهای مسکونی‌مهر «سند اعیانی» صادر می‌شود و مالکیت «اعیان» قابل «معامله» است
توضیح رییس کانون سردفتران درباره اسناد محضری مسکن‌مهر
گروه مسکن- فرید قدیری: رییس سازمان ملی زمین و مسکن –نهادی که مالک زمین‌های 99ساله است
با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی برای ممنوع‌المعامله کردن مسکن‌مهر مطرح نیست، اعلام کرد: واحدهای مسکونی مهر بعد از تحویل به متقاضیان و انتقال سند به نام آنها، ملک خانوارها محسوب شده و افراد مطابق قانون مالکیت، می‌توانند در حکم «صاحبخانه» نسبت به هر نوع استفاده شامل سکونت یا نقل‌وانتقال این واحدها اقدام کنند، اما تا قبل از صدور سند محضری به نام متقاضی، خرید‌وفروش آن غیرقانونی است.
احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه برای نحوه مالکیت مسکن‌مهر ضوابط خاصی وجود دارد، گفت: خریدوفروش این واحدها تفاوتی با سایر آپارتمان‌های مسکونی دارد که علت آن به مالکیت زمین مربوط می‌شود. در مسکن‌مهر، مالک زمین دولت است و واحدها روی زمین‌هایی که دولت به صورت 99ساله به متقاضیان اجاره داده، احداث شده‌اند به همین خاطر با هماهنگی‌هایی که با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام داده‌ایم، هم‌اکنون در دفترخانه‌ها برای این آپارتمان‌ها «سند اعیانی» صادر می‌شود؛ به این معنی که «سند عرصه» که مالکیت زمین را مشخص کرده به ‌نام دولت باقی می‌ماند اما «سند اعیان» که در آن مالکیت واحد مسکونی‌مهر به نام متقاضی منتقل شده، به افراد تحویل داده می‌شود.
رییس سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه گفت‌وگو تصریح کرد: متقاضیان مسکن‌مهر بعد از اینکه واحدها تحویلشان می‌شود صاحب و مالک اعیان این آپارتمان‌ها هستند به این معنی که به غیر از زمین، سازه و واحدمسکونی به مالکیت متقاضی منتقل می‌شود.
مهرآبادی همچنین افزود: خرید‌وفروش این واحدها نیز در حد اعیان مجاز است، اما برای فروش باید از بابت قرارداد اجاره زمین که دولت با آنها منعقد کرده، هماهنگ کنند تا در صورت لزوم، اجاره‌نامه زمین به نام مالک جدید تنظیم شود.
وی همچنین گفت: در زمان ساخت واحدهای مسکونی‌مهر، زمین‌های 99ساله در رهن بانک قرار داشت تا به اعتبار زمین، تسهیلات ساخت پرداخت شود اما هنگام تحویل این واحدها به متقاضیان، سند عرصه فک‌رهن می‌شود و بعد از آن، سند اعیانی به‌نام فرد متقاضی صادر خواهد شد.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» سازمان ملی زمین‌ومسکن، تامین‌کننده زمین‌های 99ساله برای مسکن‌مهر بوده و حالا عملا مالک همه این زمین‌ها به حساب می‌آید.
در حالیکه قانون، مسکن‌مهر را ممنوع‌المعامله نکرده، اما طبق یک بخشنامه‌ داخلی، این واحدها از خرید‌وفروش منع شده‌اند.
اما پیگیری‌های روز گذشته از رییس سازمان ملی زمین و مسکن نشان داد همان‌طور که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود، هشدار نوشته شده در بیلبورد نصب شده در شهرهای جدید، فقط مختص انبوه‌سازان است که طبق قانون، سازنده‌های مسکن‌مهر حق فروش واحدها بدون هماهنگی با دولت را ندارند. انبوه‌سازان مسکن‌مهر باید واحدها را فقط به افرادی که دولت به عنوان متقاضی واجدشرایط معرفی می‌کند، تحویل دهند.
رییس کانون سردفتران نیز در این باره گفت: هم‌اکنون در دفترخانه‌ها کار صدور سند محضری برای واحدهای مسکونی‌مهر در جریان است و با هماهنگی‌های به عمل آمده، هزینه تحریر سند برای مسکن‌مهر را به دلیل رعایت حال خانوارهای کم‌درآمد، مشمول 50 درصد تخفیف کرده‌ایم.
خانوارها مالک انتفاع هستند
رییس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران نیز اعلام کرد: خرید‌وفروش مسکن‌مهر برای خانوارهایی که این واحدها تحویلشان می‌شود مجاز و قانونی است.
مصطفی قلی خسروی افزود: دولت با تحویل مسکن‌مهر به متقاضیان، حقی برای افراد ایجاد می‌کند و به هیچ‌وجه کسی نمی‌تواند ممانعت از حق کند.
وی تصریح کرد: مالکیت در اسلام محترم است و خانوارهای صاحب مسکن‌مهر در واقع مالک انتفاع این واحدها هستند و می‌توانند این واحدها را معامله کنند.
مسکن‌مهر شبیه واحدهای وقفی
رییس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران در ادامه گفت: واحدهای مسکونی‌‌مهر چون روی زمین‌های 99ساله ساخته می‌شود، شبیه آن دسته از واحدهای مسکونی داخل شهرهاست که روی زمین‌های موقوفه احداث شده‌اند.
وی افزود: همان‌طور که در حال حاضر برای خرید و فروش واحدهای وقفی، مالک واحد مسکونی با اداره اوقاف هماهنگ می‌کند، مالکان مسکن‌مهر نیز باید از بابت قرارداد اجاره زمین‌های 99ساله، با وزارت راه‌وشهرسازی هماهنگ کنند؛ اما واحد مسکونی چه وقفی باشد و چه از نوع مسکن‌مهر، خرید و فروش آن مجاز و قانونی است.
رییس اتحادیه مشاوران املاک: واحدهای مسکونی‌‌مهر چون روی زمین‌های 99ساله ساخته می‌شود، شبیه آن دسته از واحدهای مسکونی داخل شهرهاست که روی زمین‌های موقوفه احداث شده‌اند. همان‌طور که مالک آپارتمان وقفی با اداره اوقاف هماهنگ می‌کند، مالکان مسکن‌مهر نیز باید از بابت قرار



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


فلاور باکس یا همان جعبه گل که در قسمت پایین پنجره ها نصب می شوند و فضای زیبایی را به وجود می آورند...



تراز وسیله ای است که از آن در حالت عمومی برای کنترل شیب سطوح و در حالت خاص برای کنترل و اندازه گیری پارامترهای هندسی سطوح استفاده می شود.



هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیها و روشهای آزمون پروفیل های اکسترود شده تهیه شده از پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا، جهت تولید درب..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5