اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

اعلام قیمت ملک با کدپستی


جزئیات طرح «اعلام قیمت مرجع به بازار مسکن» نشان می‌دهد: این طرح قیمت واحدهای مسکونی تهران را شفاف می‌کند که از یک‌سو باعث حذف مراجعه‌های غیرمفید –مراجعه‌هایی که فقط به قصد اطلاع از قیمت‌ها انجام می‌شود و قصد خرید در آن دیده نمی‌شود- به بنگاه‌های املاک می‌شود و از سوی دیگر حباب موجود در قیمت واحدهای نوساز را زودتر از حباب سایر واحدها تخلیه می‌کند. علاوه بر این، در این سایت هم امکان رویت ارزش واقعی املاک مسکونی از طریق کدپستی و هم امکان جست‌وجو در نقشه GIS شهر تهران برای یافتن آپارتمان مناسب با قدرت‌خرید وجود دارد.
جزئیات بیشتر از «قیمت‌مرجع» در گفت‌وگوی «دنیای‌اقتصاد» با مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن
کد‌پستی بدهید، قیمت ملک بگیرید
 استدلال فنی مدیرکل برای واقعی‌بودن قیمت‌های اعلامی در سایت «قیمت‌مرجع»
 حباب نوسازها اول تابستان می‌ترکد
گروه مسکن- فرید قدیری: سایت اعلام «قیمت مرجع» ظرف دو هفته آینده به‌صورت آزمایشی در تهران شروع به کار می‌کند و از ابتدای فصل نقل‌وانتقال، همه مالکان آپارتمان‌های مسکونی، همه متقاضیان خرید مسکن و همه مشاوران‌املاک -در شهر تهران- می‌توانند با مراجعه به این سایت، ارزش روز واحد موردنظر خود را رویت کنند.
جزئیات تازه از طرح «اعلام قیمت مرجع برای معاملات مسکن در پایتخت» حکایت از انتظار تغییر و تحول اساسی در بازار املاک مسکونی دارد.
پیش‌تر گفته شده بود دسترسی به این سایت فقط از طریق بنگاه‌های املاک ممکن خواهد بود؛ اما با آخرین تصمیم‌گیری مسوولان طرح مقرر شده این شیوه فقط در چند روز اول راه‌اندازی سایت اجرا ‌شود؛ به طوری که بعد از آن، هر یک از دو میلیون و 200 هزار مالک واحد مسکونی در شهر تهران با ورود به سایت «قیمت‌مرجع» و ارائه کدپستی ملک به سایت، بتوانند هر لحظه و از هر کجا قیمت‌ رسمی و در عین حال واقعی ملک خود را بی‌واسطه دریافت کنند.
سایت «قیمت مرجع» چون دولتی است، قیمت‌هایی که این سایت برای آپارتمان‌های موجود تهران اعلام می‌کند «رسمی» است؛ اما با تفاوتی که بین این سیستم قیمت‌گذاری با سیستم قیمت‌گذاری سایر کالاها ایجاد شده، اعتماد عمومی به قیمت‌مرجع در بازار مسکن به مراتب بیشتر از قیمت‌هایی که همه ساله برای کالاهایی از جمله خودرو تعیین می‌شود، خواهد بود.
وزارت راه‌وشهرسازی در عین حال نرخ‌هایی را که در سایت «قیمت‌مرجع» تحت عنوان ارزش واحدهای مسکونی قرار می‌دهد، دستوری تعیین نمی‌کند. قیمت‌ مرجع از روی قیمت واحدهایی که یک فصل قبل فروخته شده، محاسبه و اعلام عمومی می‌شود.بنابراین قیمت‌ مرجع برآیند واقعی از نبض بازار مسکن است و برای سه طرف معامله –خریدار و فروشنده و مشاور املاک- قابل‌قبول خواهد بود.
دو ویژگی جدید سایت «قیمت‌مرجع»
طرح اعلام «قیمت مرجع» علاوه‌بر اینکه قیمت واحدهای مسکونی تهران را شفاف می‌کند و قیمت‌گذاری سلیقه‌ای توسط دلالان و مالکان واحدهای فروشی را محدود می‌کند، با امکاناتی که در آن دیده شده از یک‌سو باعث حذف مراجعه‌های غیرمفید –مراجعه‌هایی که فقط به قصد اطلاع از قیمت‌ها انجام می‌شود و قصد خرید در آن دیده نمی‌شود- به بنگاه‌های املاک می‌شود و از سوی دیگر حباب موجود در قیمت واحدهای نوساز را زودتر از حباب سایر واحدها تخلیه می‌کند.
در این سایت هم امکان رویت قیمت واقعی ملک مسکونی از طریق کد پستی فراهم است و هم اینکه متقاضیان خرید، امکان جست‌وجو در نقشه GIS شهر تهران برای یافتن آپارتمان مناسب با قدرت‌خریدشان را دارند.
طرف تقاضا در بازار مسکن تهران از ابتدای تابستان به جای مراجعه به بنگاه‌های املاک می‌تواند از طریق سایت «قیمت‌مرجع» محله موردنظر خود را به همراه سن بنای درخواستی وارد سایت کند و قیمت واحد مسکونی مشابه آنچه تمایل به خرید دارد را در سایت مشاهده کند.این روش جست‌وجو، سیگنال غلطی که مراجعه‌های متعدد مردم به بنگاه‌های املاک، روانه ذهن دلالان می‌کند را از بین می‌برد و زمینه حباب‌سازی قیمت را نیز کور می‌کند.
در بازار معاملات مسکن معمولا با مشاهده تعداد زیاد مشتری، تصور رونق در ذهن دلالان بوجود می‌آید و برخی از این واسطه‌ها به فروشنده‌ها القا می‌کنند که «قیمت بالاتر، متقاضی دارد».
ویژگی دوم این سایت اثرگذاری آنی آن بر بازار فروش واحدهای نوساز است.
هم‌اکنون تعداد آپارتمان‌های نوساز در بازار فروش تحت تاثیر ساخت‌وسازهای پررونق دو سال اخیر افزایش پیدا کرده، اما مالکان این واحدها قیمت عرضه را نسبت به سال گذشته حداقل 15 تا 20 درصد افزایش داده‌اند.
با این حال تا پیش از فصل تابستان پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های فعلی نوسازها به محض رونمایی از سایت قیمت‌مرجع شکسته ‌شود.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در این باره گفت: ساختمان‌های نوساز در تهران اغلب پرواحد هستند و فروش همه واحدها همزمان آغاز می‌شود. از طرفی، قیمتی که سامانه ما به مردم اعلام می‌کند برای گروه‌های 70 تا 80 واحدی در هر پارسل از شهر تهران است. بنابراین زمانی که کاربر سامانه درخواست خرید واحد نوساز را در یک محله وارد می‌کند، احتمال اینکه قیمتی که به او اعلام می‌شود متعلق به یکی از واحدهای ساختمان مدنظر خریدار باشد، زیاد است.
این در حالی است که برای اطلاع از قیمت‌مرجع ساختمان‌های چند سال ساخت، سامانه ممکن است قیمت ساختمان مجاور یا ساختمان نزدیک به واحد موردنظر



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


نشریه بیزینس ویک طی تحلیلی درباره وضعیت زندگی مالیکن مسکن در آمریکا نوشت ، علی رغم مشوق های مالی از سوی سیاستگذاران اقتصادی آمریکا بسیاری از بانکهای..



تراز وسیله ای است که از آن در حالت عمومی برای کنترل شیب سطوح و در حالت خاص برای کنترل و اندازه گیری پارامترهای هندسی سطوح استفاده می شود.



امروزه بحث جلوگیری از هدر رفتن انرژی، یکی از مواردی است که در تولید محصولات جدید در نظر گرفته می شود. در این راستا هدر رفتن انرژی در ساختمان ها نیز..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5