اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

جرایم جدید تخلف ساختمانی


مدیرکل کمیسیون ماده 100 شهرداری‌تهران: خلاف‌های سنگین معادل قیمت آپارتمان جریمه می‌شوند «تراکم» رتبه اول تخلف در تهران گروه مسکن- بهشاد بهرامی: راه خلاف‌های رایج در ساخت‌وسازهای مسکونی که در اغلب موارد ارتکاب آن به جای هزینه، سود هنگفت نصیب سازنده‌ها می‌کند، تنگ می‌شود.
برای خلاف‌های ساختمانی سال91 مقرر شده اولویت جریمه با تعطیلی و تخریب پروژه باشد و در صورت جریمه ریالی، مبلغ جریمه برای تخلفات سنگین به گونه‌ای باشد که با قیمت آپارتمان مورد خلاف برابری کند.
آمار شهرداری‌تهران درباره میزان تخلفات ساختمانی در پایتخت طی سال90 نشان می‌دهد: در حالی که ساخت‌وساز 53درصد رشد داشته، میزان تخلف در ساخت‌وساز یک‌درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته از هر 12 واحدمسکونی در حال ساخت، یک واحد با تکیه بر تخلف احداث شد.
مدیرکل امور اجرایی کمیسیون‌ ماده 100 شهرداری‌تهران – کمیسیون رسیدگی‌کننده به تخلفات ساختمانی- با بیان اینکه امسال طرح‌تفصیلی همه نوع ضوابط و خطوط‌قرمز ساخت‌وساز را قبل از صدور پروانه، برای سازنده‌ها ترسیم کرده است، از تشدید برخورد با متخلفان ساختمانی خبر داد.
غلامرضا نگهبان گفت: بیشترین خلافی که سازنده‌ها در تهران مرتکب می‌شوند «تراکم» و «تغییر کاربری» است، اما از ابتدای امسال به واسطه اینکه اطلاعات مربوط به سقف تراکم و نوع کاربری همه املاک موجود در شهر تهران از طریق استعلام اینترنتی از سایت طرح تفصیلی قابل رویت و دریافت است، با چنین تخلفاتی برخورد سنگین خواهد شد.
متن گفت‌وگو با غلامرضا نگهبان مدیرکل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری‌تهران را در زیر بخوانید:
***
در بخش درآمدی بودجه امسال شهرداری تهران چیزی حدود 123 میلیارد تومان درآمد از محل‌های «عوارض ساختمان‌های غیرمجاز» و «عوارض عدم خلاف ساختمانی» پیش‌بینی شده است. آیا شهرداری تهران از قبل روی خلاف‌های ساختمانی حساب باز می‌کند؟
به طور طبیعی آرای جریمه، یک کد درآمدی در بودجه شهرداری تهران محسوب می‌شوند که هر ساله ردیفی خاص به آن اختصاص پیدا می‌کند ولی اگر درآمد حاصل از ماده 100 را با کل بودجه سالانه شهرداری مقایسه کنیم می‌بینیم که نسبت درآمد حاصل از آرای جریمه ماده 100 به کل درآمد سالانه شهرداری بسیار ناچیز است و کمتر از دو درصد از کل درآمد شهرداری را تشکیل می‌دهد با این وجود نگاه کلان شهرداری تهران از ماده 100 نگاه توسعه پایدار شهر است و به ماده 100 نگاه درآمدی نمی شود.
طبق ادعای مدیران شهرداری تهران، با ابلاغ و اجرای طرح تفصیلی جدید تهران از ابتدای سال تمامی فرآیند صدور پروانه ساخت و ساز کاملا براساس ضوابط از پیش تعیین شده در طرح تفصیلی، به اجرا در می‌آید. با این اوصاف این فرضیه به وجود می‌آید که نباید راهی برای خلاف ساختمانی وجود داشته باشد. آیا این فرضیه درست است؟ به عنوان مثال وقتی تراکم وسطح اشغال درهمه محله‌ها از قبل مشخص شده؛ آیا باز هم این احتمال وجود دارد که سازنده تخلف کند؟
همیشه اعلام کرده‌ایم در بحث تخلفات ساختمانی بازنده اصلی مالک متخلف است چه قبل از اعلام طرح تفصیلی چه بعد از ابلاغ طرح تفصیلی. اما آنچه با ابلاغ طرح تفصیلی روند جدیدی در بحث تخلفات ساختمانی به وجود آورده شفافیت شرایط و مطلع بودن شهروندان از سطح اشغال طبقات و حدود اختیارات در پروانه اخذ شده از شهرداری است که مالک تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند از آن عبور کند و در صورت بروز هرگونه تخلف از ضوابط اعلامی مندرج در جواز تکلیف را برای شهروندان و شهرداری منطقه و اداره کل ماده 100 فراهم کرده است. شرایط برخورد با تخلف به مراتب از قبل سخت‌تر و مجازات آن شدیدتر است و از طرف دیگر برخورد با مهندسین ناظر که تخلف در ملک تحت نظارت آنها اتفاق افتاده به مراتب از قبل شدید‌تر اتفاق می‌افتد. بنابراین به مالکین پیشنهاد می‌شود قبل از اجرای عملیات تخلف در ملک خود حداقل یک بار فرآیند برخورد با تخلف را مرور کنند.
اما تصور عمومی در بین مردم این است که شهرداری عمدا راه را برای تخلف ساختمانی باز می‌گذارد تا سازنده تخلف کند و از او جریمه ریالی گرفته شود تا خرج اداره تهران در بیاید.
این فرضیه تصور غلطی است که متاسفانه مالکین متخلف برای توجیه خلاف خو



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


در ادامه تصاویری از نمای بیرونی ساختمان کازا باتیو و پنجره ها و نورگیر را مشاهده می کنید



برای موفقیت و شادی در تمام جنبه های زندگی تفکر مثبت امری ضروری است . شیوه ی تفکر شما نشان دهنده ی ارزش ها ، اعتقادات و انتظارات شماست.



معمول‌ترین شکل پنجره، نوع دو لنگه آن است. البته پنجره هاى کوچک را به صورت یک لته نیز مى‌ساخته اند. هر لته که غالبا روى پاشنهاى کوچک مى‌چرخید به قطعه..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5