اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

تغییر فرمول رهن در بازار مسکن


مشاوران‌املاک از برگشت سبد ترکیبی «رهن‌واجاره» به بازار اجاره‌نشین‌ها بعد از دو سال اصرار موجران به دریافت «فقط اجاره‌ماهانه» خبر می‌دهند و در عین حال از اینکه فرمول محاسبه «رهن‌کامل» اخیرا تغییر پیدا کرده، اظهار نگرانی می‌کنند. در حال حاضر برخی مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای در مقابل درخواست مستاجر برای پرداخت «رهن‌کامل»، به جای استفاده از فرمول «یک میلیون تومان رهن در ازای 30 هزار تومان اجاره» از فرمول جدید «یک میلیون تومان رهن در ازای 25 هزار تومان اجاره» استفاده می‌کنند که در این حالت مبلغ رهن 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
«پول پیش» با شکل جدید به بازار اجاره‌نشین‌ها برگشت
تغییر فرمول «رهن» در بازار مسکن
 بدعت بد برخی مالکان: متقاضیان «رهن‌کامل» باید 20 درصد اضافه پرداخت کنند
گروه مسکن- مهدیس فرقانی: اجاره‌نشین‌ها بعد از دو سال محرومیت از سبد ترکیبی «رهن‌واجاره»، تابستان امسال اجازه پیدا کرده‌اند برای پرداخت مبالغ اجاره، از این سبد نه چندان مورد علاقه موجران استفاده کنند، اما پیشنهادهایی که در این فصل بابت رهن‌‌کامل آپارتمان به مستاجران می‌شود تفاوت جالبی با رهن سال‌های گذشته دارد طوری که در حال‌ حاضر شکل ظاهری «رهن‌کامل» گران‌تر از «اجاره‌ماهانه» شده است.
مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای در تهران تا پیش از این، چون که محل پرسودی برای سرمایه‌‌گذاری پول‌های درشت نمی‌دیدند، دریافت مبالغ اجاره را فقط به یک‌ شیوه «پرداخت کامل اجاره‌ماهانه» محدود کرده و عملا از اخذ پول‌پیش (رهن) منصرف شده بودند، اما هم‌اکنون غالب واحدهای آماده اجاره در بنگاه‌های‌‌املاک به صورت «رهن‌کامل» یا «رهن‌واجاره» تعیین قیمت شده و تعداد آپارتمان‌‌های با شرایط «فقط اجاره‌ماهانه» به شدت کاهش پیدا کرده است.
مشاوران‌املاک علت برگشت سبد «رهن‌واجاره» و جایگزین شدن آن با سبد «اجاره‌ماهانه» را جذابیت سپرده‌گذاری در بانک‌ها به خاطر افزایش نرخ‌سود و در عین حال سوددهی تضمینی بازارهای ارز و طلا عنوان می‌کنند که باعث شده موجران دوباره دریافت پول‌پیش را به دریافت ماهانه مبلغ اجاره ترجیح دهند.
موجران، اما در عین حالی که به استفاده از سبد «رهن‌واجاره» علاقه‌مند شده‌اند برخی از آنها برای دریافت «رهن‌کامل» فرمول قدیمی «یک‌میلیون تومان رهن در مقابل 30 هزار تومان اجاره» را تغییر داده‌اند.
براساس بدعت تازه‌ این گروه از موجران، چنانچه مستاجر بخواهد در ازای اجاره‌ماهانه، رهن‌کامل پرداخت کند باید معادل هر 25هزار تومان اجاره‌ماهانه یک میلیون تومان پول‌پیش بپردازد.
در این شیوه جدید که به گفته مشاوران‌املاک «گرانفروشی در رهن‌کامل» محسوب می‌شود مبلغ پول‌پیش 20 درصد افزایش پیدا می‌کند طوری که نرخ پایه یک‌میلیون تومان به 2/1 میلیون تومان تبدیل می‌شود و از مستاجر دریافت می‌شود.
اما به‌رغم این افزایش قیمت در سبد «رهن‌کامل»، در حال‌حاضر استفاده از این سبد توسط مستاجران به مراتب بیشتر از سبد «اجاره‌ماهانه» است.
 هم‌اکنون در بازار اجاره نوعی تقسیم‌بندی منظم بین متراژ آپارتما‌ن‌ها با نحوه دریافت مبالغ اجاره دیده می‌شود.
اجاره‌بهای واحدهای مسکونی کوچک - با متراژ کمتر از 50مترمربع- به صورت نصف‌رهن و نصف‌اجاره تعیین می‌شود و در عین حال بخش قابل‌توجهی از این نوع آپارتمان‌‌ها به صورت رهن‌کامل نیز اجاره داده می‌شود.
در بازار واحدهای متراژ متوسط نیز شیوه کنونی تعیین مبلغ اجاره به این صورت است که موجر دو‌سوم مبلغ‌کل را اجاره‌ماهانه و یک‌سوم مابقی را رهن‌ دریافت می‌کند. در حال حاضر اجاره‌های ماهانه این واحدها حدود 500 هزار تا 700 هزار تومان تعیین می‌شود.
در حال حاضر حداقل مبلغ پول‌پیش در سبد ترکیبی «رهن‌واجاره» 10 میلیون تومان است.
همچنین حداقل اجاره‌ماهانه در شمال پایتخت نیز یک میلیون تومان از سوی موجران تعیین می‌شود و رهن کامل آپارتمان‌های لوکس نیز بالای 100 میلیون تومان است.
 مدت نسبتا زیادی است که بازار اجاره واحدهای مسکونی در دست موجران است و مستاجران هیچ دخالتی به جز انتخاب یا انصراف از واحد مورد نظرشان ندارند.
میزان اجاره بهای پرداختی، نحوه پرداخت اجاره‌بها، مد



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


ریشه لغت کاداستر، در حقیقت کلمه یونانی Katastichon به معنی دفتر یادداشت است که با گذشت زمان در زبان لاتین به Captasrum تبدیل شده است... ریشه لغت..



مقطع بعد از انقلاب اسلامی را به عنوان دوره منتخب برای بررسی سیاست های مرتبط با انبوهسازی در نظر بگیریم.فصل اول : دهه اول انقلاب ، سال های 1358 الی..



اجازه دهید آماری به شما اعلام کنم. بیش از 50 درصد از مشتریان حاضرند 20 تا 25 درصد قیمت بیشتری بپردازند تا نام تجاری مورد علاقه‌شان را بدست آورند؛..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5