اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

تکلیف جدید برای مسکن مهر


کمیسیون اصل 90 مجلس در تازه‌ترین گزارش خود از آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر برای همه دستگاه‌های دولتی مرتبط با این پروژه یک تکلیف مشترک تعیین کرد. در این تکلیف تازه همه دستگاه‌های مرتبط و مسوول در مسکن مهر ماموریت پیدا کردند برای اتمام همه این واحدها تا پایان سال 96 در بودجه سال بعد، ردیف مستقلی از منابع مورد نیاز برای تکمیل این پروژه در نظر بگیرند.
کمیسیون اصل 90 مجلس در تازه‌ترین گزارش خود از آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر برای همه دستگاه‌های دولتی مرتبط با این پروژه یک تکلیف مشترک تعیین کرد. در این تکلیف تازه همه دستگاه‌های مرتبط و مسوول در مسکن مهر ماموریت پیدا کردند برای اتمام همه این واحدها تا پایان سال 96 در بودجه سال بعد، ردیف مستقلی از منابع مورد نیاز برای تکمیل این پروژه در نظر بگیرند.

 

کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین در این گزارش تاکید کرده است: جهت تسریع در اتمام پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر و حل و فصل مشکلات ناشی از فراهم نبودن امکانات زیربنایی و روبنایی، ضروری است کمیته‌ای جهت هماهنگی با محوریت وزارت راه و شهرسازی و با عضویت کلیه دستگاه‌های مرتبط تشکیل و برای پیشرفت کار تشریک مساعی کنند. این در حالی است که براساس این گزارش همه دستگاه‌های مسوول در پروژه مسکن مهر اعم از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت، نیرو، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش و... مکلف شده‌اند ردیف بودجه مستقلی را در بودجه سال 96 برای اتمام مسکن مهر پیش‌بینی کنند. براساس این گزارش، مجموع قراردادهای منعقد شده از شروع طرح مسکن مهر با بانک‌های عامل 2 میلیون و 215 هزار واحد بوده است که هم اکنون کار ساخت یک میلیون و 912 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و از این تعداد یک میلیون و 488 هزار و 715 واحد تحویل متقاضیان شده و 303 هزار واحد به‌صورت نیمه‌تمام در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

در این گزارش آمده است: از مجموع واحدهای باقیمانده در دست ساخت (303 هزارواحد)، کلا 117‌ هزارواحد فاقد متقاضی و 49‌هزار واحد نیز به دلایل مختلف در مراجع قضایی مطرح هستند که پس از تعیین‌تکلیف از طرف دادگاه‌ها، امکان زمانبندی اتمام آنها فراهم خواهد شد. 137 هزار واحد دیگر نیز در صورت همکاری بانک مرکزی و متقاضیان تا پایان سال جاری کار ساخت آنها به اتمام خواهد رسید.

کمیسیون اصل 90 مجلس در ارزیابی خود از وضعیت فعلی مسکن مهر می‌افزاید: مسکن مهر با همه مشکلات ناشی از عجله و عدم برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه به‌عنوان یکی از طرح‌های کلان ملی، به‌دلیل سیاست‌های حمایتی، حضور و پیگیری‌های دولت در این عرصه تا حدودی اهداف خود را از حیث رفع کمبود مسکن از طریق ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و ساختن سرپناه برای افراد کم‌درآمد به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه محقق ساخته است. بررسی‌های به‌عمل آمده حاکی است که طرح مذکور به‌رغم نقایص و کاستی‌های موجود، به‌طور نسبی توانسته است در بسیاری از شهرها جوابگوی نیاز بخشی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد. مسلما انجام هر پروژه‌ای در مرحله اجرا با ضعف‌ها و نارسایی‌هایی مواجه خواهد شد که طبعا مستلزم شناسایی چالش‌های موجود و تلاش در جهت رفع نواقص و کاستی‌ها است لکن به دلیل عدم رعایت برخی ملاحظات و اقدامات ضروری، مشکلاتی برای متقاضیان در بعضی از شهرها به‌دنبال داشته و همین امر سبب بروز تدریجی نارضایتی در بین آنها شده است؛ بنابراین برای رفع معایب و ضعف‌های موجود و نیز برای تسریع در واگذاری واحدها و ارتقای سطح خدمات، ضروری است نکات ذیل مورد توجه و اهتمام جدی سیاست‌گذاران و مجریان فعلی قرار گیرد:با عنایت به اینکه مسکن مهر غالبا در بافت‌های جدید احداث شده ضرورت دارد با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط، امکانات و تاسیسات زیربنایی و روبنایی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، اماکن آموزشی، بهداشتی، ورزشی، مذهبی و... با جدیت و سرعت تامین شود. اولویت امکانات مهم روبنایی در شهرک‌های مسکن مهر به ترتیب مدرسه، درمانگاه، کلانتری و خدمات شهری شهرداری است که ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت و سرعت نسبت به رفع کاستی‌های مذکور اقدام کنند.

ضرورت موکد است که در پروژه‌های ساخت مسکن، ملاحظات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد مداقه قرار گرفته و الزامات ساخت مناطق جدید با تعامل و هم‌اندیشی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تامین گردد. وزارت راه و شهرسازی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تلاش کند تا در زمان اعلام شده از سوی آن وزارتخانه، در پایان سال جاری گزارش جامعی در زمینه خاتمه پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.





موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


از لحاظ کیفی و همچنین از لحاظ قیمت، مهترین نقش در ساخت یک پنجره UPVC را پروفیل ایفا می کند. هر چقدر یک پروفیل با کیفیت و مرغوب باشد در آینده مشکلات..



لاستیک‌های درزگیر نقش مهمی در عایق بندی صوتی و حرارتی پنجره دارند، انتخاب درست نوع لاستیک از لحاظ انعطاف پذیری، دوام در مقابل عوامل جغرافیایی و ترک..



یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه بوسیله یکپارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سیستم‌ها، ساختار، سرویس‌ها و مدیری..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5