اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

نقشه راه خرید مسکن


به دنبال افزایش محسوس قیمت مسکن و برگشت رونق به معاملات ملکی طی ماه‌های اخیر، رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد: صرف‌نظر از پارامترهایی که معمولا خریداران آنها را در جست‌وجو‌های ملکی‌شان تعقیب می‌کنند، احتیاط‌های مهمی وجود دارد که باید مدنظر قرار بگیرد. در این نقشه‌راه پنج توصیه خطاب به خریداران مطرح شده که مهم‌ترین آن دقت در خرید برخی آپارتمان‌های نوسازی شده است که به لحاظ فنی و مصالح‌ساختمانی به کار رفته در آنها، به مراتب از یک ‌آپارتمان سالخورده ضعیف‌تر است.
 توصیه رییس اتحادیه مشاوران‌املاک به خریداران
نقشه‌راه خرید مسکن آمد
 معنی عبارت فوق‌العاده مصطلح «ارزنده» در بنگاه‌‌های مسکن چیست؟
 حاشیه‌های معاملات مسکن را بشناسید
گروه مسکن- مهدیس فرقانی: به دنبال افزایش محسوس قیمت مسکن و برگشت رونق به معاملات ملکی طی ماه‌های اخیر در تهران، رییس اتحادیه مشاوران‌املاک نسبت به حاشیه‌هایی که ممکن است دامن خریداران را بگیرد و معاملات را از مسیر اصلی خود منحرف کند، هشدار داد.
مصطفی قلی خسروی با تشریح نقشه‌راه جدیدی که متناسب با شرایط امروز بازار، برای خرید یا اجاره واحدمسکونی تهیه شده است، گفت: صرف‌نظر از پارامترهایی که معمولا خریداران آنها را در جست‌وجو‌های ملکی‌شان تعقیب می‌کنند، احتیاط‌های واجبی وجود دارد که باید مدنظر قرار بگیرد.
در این نقشه‌راه 5 توصیه خطاب به خریداران مطرح شده که مهم‌ترین آن دقت در خرید برخی آپارتمان‌های نوسازی است که به لحاظ فنی و مصالح‌ساختمانی به کار رفته در آنها، به مراتب از یک ‌آپارتمان سالخورده ضعیف‌تر است.
خسروی در این باره هشدار داد: هم‌اکنون افزایش قیمت مصالح‌ساختمانی این احتمال را به وجود آورده که برخی سازنده‌ها به اندازه کافی و استاندارد از اقلام موردنیاز در ساخت‌وساز استفاده نکنند.در نقشه‌راه تازه‌‌ای که رییس املاکی‌ها برای خرید بی‌دردسر آپارتمان ترسیم کرده، با اشاره به عبارت مصطلح «ارزنده» که اغلب دلالان از آن برای جلب نظر مشتری استفاده می‌کنند، آمده است: در حال حاضر شرایط یک واحدمسکونی ارزنده، علاوه بر قیمت پایین‌تر در مقایسه با نرخ رایج منطقه و استفاده از مصالح مرغوب و کافی در سازه که با یک بازدید ساده مهندس ‌عمران قابل تشخیص است، مواردی همچون نزدیکی آپارتمان به مراکز خرید، داشتن پارکینگ و محصور بودن آپارتمان بین مسیرهای بزرگراهی از جمله فاکتورهایی است که آن ملک را در مقایسه با سایر واحدهای مسکونی ارزنده جلوه می‌دهد.
خسروی همچنین از خریداران مسکن خواسته است قبل از امضای مبایعه‌نامه، خودشان بی‌واسطه سندملکی واحدمسکونی و شناسنامه‌ مالک مدعی آن ملک را رویت کنند و مشخصات داخل آنها را با هم مطابقت دهند و در عین حال به گفته‌های مشاوراملاک درباره صحت سند اعتماد نکنند.
راهکارهای مناسب برای عقد قرارداد اجاره
رییس اتحادیه املاک که در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «معاملات مسکن» حاضر شده بود در پاسخ به آنچه پیامک‌های مردمی درباره پورسانت بنگاه‌های املاک پرسیده بودند، گفت: حق‌کمیسیون مشاوران‌املاک نرخ‌ معین و مشخصی دارد که برحسب ارزش معامله محاسبه می‌شود و اگر مشاوراملاکی بیشتر از آن را دریافت کند تا 4 برابر رقم مازاد دریافتی توسط تعزیرات حکومتی و اتحادیه جریمه خواهد شد و حتی احتمال پلمپ بنگاه نیز وجود دارد.
مصطفی قلی خسروی به برخی از قوانین تثبیت شده در بازار مسکن اشاره کرد و همچنین راهکارهای مناسبی برای عقد قراردادهای اجاره و معاملات خرید نیز به متقاضیان گوشزد کرد و البته هشدارهایی هم به بنگاهداران متخلف در بازار مسکن بابت حکم تعزیرات و اتحادیه املاک، وارد کرد.وی درباره امنیت سکونت ساکنان از لحاظ عمر بنای واحدهای مسکونی خاطرنشان کرد: واحدهایی که قدیمی‌ساز هستند، متقاضیان نباید نگران کهنه بودن واحدشان باشند چرا که این خانه‌های قدیمی در زمان ارزانی سیمان ساخته شده‌اند و به همین خاطر سازنده‌ها از میزان سیمان زیادی برای ساخت مصرف کرده‌اند که همین موضوع باعث استحکام ساختمان شده است. از سوی دیگر واحدهای نوساز هم با توجه به تازه ساخت بودن همیشه قابل اطمینان متقاضیان است، اما در برخی موارد آپارتمان نوساز در مقایسه با یک آپارتمان 10 سال ساخت دارای عیب‌ونقص و خرابی‌های متعددی است و واحدهای بازسازی شده به طور یقین از لحاظ ظاهری آراسته هستند، اما گاهی ممکن است بازسازی آنها به معنای مستحکم یا ایمن‌سازی نباشد که بررسی این مساله احتمال دارد از توان کارشناسان هم خارج باشد. رییس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با نحوه اقدام مستاجران در بازار اجاره برای تنظیم قرارداد، 4 نکته را تاکید کرد: مستاجران بدون خواندن دقیق اجاره نامه قرارداد را امضا نکنند، متقاضیان در رو به رو شدن با فایل دلخواه‌شان رودربایستی



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


تراز وسیله ای است که از آن در حالت عمومی برای کنترل شیب سطوح و در حالت خاص برای کنترل و اندازه گیری پارامترهای هندسی سطوح استفاده می شود.



پنجره مهمترین منبع نور دهی هر بنایی می باشد.در هر دوره مواد و مصالح به کار گرفته شده در پنجره ساختمان متفاوت با دوره های پیشین است و ...



از آنجا که نمی توان هیچ سازه ای را بصورت قطعه یکپارچه ساخت ، لازم است در نقاط معینی از آن درزهای اجرایی تعبیه کرد تا امکان اجرای سازه فراهم گردد...



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5