اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

سطح فرسوده تهران افزایش یافت


قیمت املاک مستقر در لکه‌های جدید بافت‌فرسوده کاهش می‌یابد یا افزایش؟ گروه مسکن- بهشاد بهرامی: سازمان نوسازی شهر تهران نقشه حاوی بافت‌فرسوده فعلی و بافت‌فرسوده جدید کلان‌شهر تهران را برای تصویب در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری کشور، تحویل شورای‌شهر داد. مساحت بافت‌فرسوده شهر تهران براساس نقشه جدیدی که شهرداری از روی سه ویژگی املاک تهیه کرده، 66 درصد افزایش پیدا کرده و از 3 هزار و 268 هکتار به 5 هزار و 100هکتار رسیده است.
در این نقشه، لکه‌های فرسوده تازه‌ شناسایی شده، تقریبا در همه مناطق 22گانه حتی در شمال‌شهر نیز دیده می‌شود اما بیشترین سطح فرسوده به نقاط مرکزی و جنوب پایتخت تعلق دارد.
املاک موجود در سطح جدید بافت‌فرسوده دارای سه ویژگی توام ناپایداری، ریزدانگی و نفودناپذیری هستند و عمر بنای اغلب آنها حداقل بیش از 5/1دهه تخمین زده می‌شود.
 درباره تصویب نقشه جدید بافت‌فرسوده در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تردیدهایی وجود دارد از جمله اینکه گفته می‌شود: ممکن است بار مالی ناشی از افزایش مساحت فرسوده پایتخت برای دولت بابت تامین مالی نوسازی املاک، مانع تصویب کامل این نقشه شود. با این حال در صورت اعلام آدرس نقاطی از تهران که در جریان تدقیق نقشه بافت‌فرسوده، به عضویت این بافت درآمده‌اند، املاک مستقر در لکه‌های جدید دارای ارزش‌افزوده خواهند شد.
کارشناسان شهری درباره تاثیر نقشه جدید بافت‌فرسوده تهران بر قیمت مسکن، معتقدند: در نقاطی که جزو بافت‌فرسوده جدید محسوب می‌شوند، مالکان اجازه تخریب و نوسازی با امتیاز «معافیت در پرداخت عوارض ساخت و تراکم و همچنین استفاده از وام بانکی بدون سپرده» را پیدا می‌کنند ضمن اینکه در جریان نوسازی تعداد طبقات بیشتری از وضع فعلی ملک، نصیب مالکان می‌شود که مجموعه این مزایا، رشد ارزش‌ این املاک نسبت به قبل را در پی خواهد داشت.
این در حالی است که دلالان بازار مسکن، اطلاق بافت‌فرسوده به یک محله را با کلنگی قلمدادکردن املاک آن محله و در نتیجه شکست قیمت املاک برابر عنوان می‌کنند.
 در حال حاضر در برخی محله‌های تهران مالکان آپارتمان‌های چند طبقه 20سال ساخت با اطلاع از تراکم‌های اضافی در طرح تفصیلی قصد تخریب و ساخت از نو را دارند، اما شهرداری منطقه صدور مجوز ساخت را به ابلاغ نقشه جدید بافت‌فرسوده و وجود این محله در نقشه منوط کرده است.
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام افزایش حدود دو هزار هکتار به مساحت بافت فرسوده، از زیاد شدن تعداد لکه‌های بافت فرسوده در برخی مناطق شمالی تهران در پیش‌نویس نقشه‌های طرح تدقیق بافت فرسوده خبر داد و عنوان کرد: با توجه به حجم بالای فرسودگی روند نوسازی هنوز قابل‌قبول نیست، اما قطعا در این مناطق رونق ساخت وساز به وجود خواهد آمد. به گزارش «دنیای اقتصاد» پس از گذشت چند ماه پیش نویس طرح تدقیق نقشه‌های بافت فرسوده به شورای شهر تهران ارسال و برای بررسی به کمیسیون توسعه و عمران شورا فرستاده شد. طبق اطلاعات این پیش نویس مساحت بافت فرسوده به پنج هزار و 100 هکتار رسیده است اما مساحت بافت ناپایدار همچنان در مرز 15 هزار هکتار باقی مانده است.
علیرضا جعفری مدیر عامل سازمان نوسازی با اشاره به آماده شدن طرح تدقیق نقشه‌های بافت فرسوده گفت: با توجه به اصلاحاتی که در بخشی از اراضی بافت ناپایدار صورت گرفته است مساحت بافت ناپایدار در این طرح همچنان در مرز 15 هزار هکتار قرار دارد.
او به افزوده شدن مساحت بافت فرسوده اشاره و تاکید کرد: تا پیش از تهیه نقشه‌های تدقیق مساحت بافت فرسوده تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور سه هزار و 268 هکتار ثبت شده بود، که پس از انجام گرفتن طرح تدقیق در سازمان نوسازی در طرح‌های تدقیقی که توسط کارشناسان سازمان تهیه شده، این رقم به 5 هزار و 100 هکتار رسیده است.
جعفری با بیان اینکه بافت فرسوده در تمامی مناطق شهر تهران گسترده شده است، اظهار کرد: درست است که بافت فرسوده تمامی پهنه جنوبی پایتخت را در بر گرفته است، اما این‌طور نیست که در مناطق شمالی شهر با بافت ناپایدار و فرسوده مواجه نباشیم. او ادامه داد: لکه‌های بافت فرسوده در تمامی مناطق تهران قابل رویت است اما در طرح تدقیق نقشه‌های بافت فرسوده تعداد لکه‌های بافت فرسوده در مناطق شمالی شهر بیشتر شده است. جعفری در پاسخ به این سوال که افزایش پهنه‌های بافت فرسوده در قیمت مسکن چه تاثیری خواهد گذاشت، تصریح کرد: این اتفاق به رونق ساخت‌و‌ساز در نقاطی از شهر که در نقشه جدید به عنوان بافت ناپ



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


پنجره های قدیمی از جنس سنگ که امروز به قیمت زیادی در حراجی های معتبر به فروش می رسد



فناوری نانو در صنایع ساختمان هم نقش بسزایی دارد، در این راستا بیشترین سهم را صنایع فولاد، شیشه و بتن ایفا می کنند. کاربرد نانو ذرات در صنعت ساختمان..



همان گونه که می دانید یکی از روش های جذب مشتریان احتمالی و ترغیب آنها به خرید محصول یا خدمات شما اسال پیامک های تبلیغاتی برای آنها است . میزان اثر..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5