اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

گمانه رسمی از مسیر آتی مسکن


مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی درباره سناریو‌های قابل پیش‌بینی برای ماه‌های آینده بازار مسکن گفت: بررسی‌ها درباره تاثیری که ثبات نسبی بازارهای رقیب –ارز و طلا- در فصل پاییز بر بازار مسکن گذاشت، نشان می‌دهد، تقاضای مصرفی و سفته‌بازی هر یک با نوعی از واکنش به این ثبات، به خرید ملک رو نشان دادند و در نتیجه این ورود، بخشی از نقدینگی به بازار مسکن تزریق شد که باعث رشد قیمت شد. این مقام مسوول با تاکید براینکه در طول امسال توقع غالب فعالان بازار مسکن، بر افزایش قیمت استوار بود، تاکید کرد: هر چند در شرایطی که نرخ تورم و قیمت سایر کالاها و خدمات با تغییر صعودی همراه می‌شود، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت مسکن را داشت؛ اما در ماه‌های آینده چون ساخت‌وسازهای مسکونی مربوط به دو سه سال اخیر - مسکن‌مهر و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در داخل شهرها- به بهره‌برداری می‌رسد، انتظار می‌رود نرخ رشد قیمت مسکن تعدیل شود. ضمن اینکه هم‌اکنون رصد میدانی رفتار فعالان بازار مسکن حکایت از مصرفی ‌بودن عمده تقاضاهای موجود دارد و خریداران به‌دور از نگرانی بابت کمبود آپارتمان در بازار می‌توانند با اطمینان از وضعیت عرضه، اقدام به خرید کنند. در این بررسی همچنین از بهبود عملکرد بازار اجاره در سال آینده گفته شده است.
در گفت‌وگو با مدیرکل اقتصادمسکن بررسی شد: خرید ملک رونق می‌گیرد؟
حرکت بعدی در بازار مسکن
 شوک قیمت بعید است، اما در صورت فروکش‌کردن بازارهای موازی، قسمتی از نقدینگی به بازار مسکن انتقال می‌یابد
 چطور شد در پاییز هم قیمت مسکن خیز پیدا کرد، هم معاملات؟
گروه مسکن- فرید قدیری: با تحولاتی که فصل پاییز در بازار مسکن اتفاق افتاد، سخت می‌توان چشم‌انداز قابل اتکایی برای آینده این بازار تخمین زد، اما بررسی‌های دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در این‌باره نشان می‌دهد: اگر چه تورم در ماه‌های اخیر بر قیمت مسکن موثر بود، اما اثر غالب را نقدینگی به راه افتاده از بازارهای رقیب به مقصد بازار مسکن گذاشت، طوری که هر دو گروه تقاضا – مصرفی و سرمایه‌ای- در نقش خریدار آپارتمان، با ورودشان به بازار از رشد قیمت پشتیبانی کردند. با این حال در ماه‌های آتی عوامل چندوجهی از درون و برون بازار مسکن، قیمت مسکن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و در عین حال انتظار افزایش قیمت در مرز تورم وجود خواهد داشت.
در ماه‌های اخیر به‌رغم انتظار برای کاهش حجم تقاضای مسکن در مقایسه با نیمه‌اول، معاملات مسکن شدت بیشتری پیدا کرد و قیمت‌ها نیز با رشد قابل‌ملاحظه‌ای به نسبت تابستان، همراه شد.
اما برای ماه‌های باقیمانده از سال جاری به دلیل آنچه اثر بازارهای موازی بر بازار مسکن عنوان می‌شود و همچنین تاثیراتی که نقدینگی فعال، برنامه افتتاح‌های مسکن‌مهر و ساخت‌وسازهای بعد از سال88 به همراه دارد، پیش‌بینی می‌شود: رشد قیمت مسکن، حول و حوش رشد قیمت سایر کالاها و خدمات مصرفی خانوار (تورم عمومی) خواهد بود، ولی احتمال بروز شوک قیمتی (افزایش فاصله نرخ رشد قیمت مسکن و نرخ تورم) منتفی است.
علی چگینی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو  ویژگی‌های ماه‌های آتی بازار مسکن را با تاکید بر نقش نرخ تورم، منطقی و قابل انتظار توصیف کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت مسکن، نرخ تورم است. رشد شاخص‌های مصرفی نشان‌دهنده میزان کاهش ارزش واقعی ریال است. بنابراین در شرایطی که قیمت کلیه کالاها و خدمات رو به افزایش است نمی‌توان انتظار ثبات یا کاهش قیمت در بازار مسکن را داشت ضمن اینکه به لحاظ زمانی و با توجه به روند سینوسی بازار مسکن، شرایط برای افزایش قیمت در سال‌جاری مهیا است، اما خوشبختانه وضعیت مطلوب تولید و عرضه مسکن از طریق افتتاح‌های مسکن‌مهر و همچنین ساخت‌وسازهای دو سه سال اخیر در داخل شهرها، جلوی ورود شوک به بازار مسکن را گرفته و انتظار می‌رود به مرور فاصله میان نرخ رشد قیمت مسکن و نرخ تورم تعدیل شود. این در حالی است که در صورت عدم کفایت عرضه در بازار مسکن، احتمال وقوع شوک قیمتی در این بازار طی سال جاری بسیار بالا بود.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه، افتتاح‌های ماه‌های آینده مسکن‌مهر در بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت، تصریح کرد: از حدود 3/2 میلیون واحد مسکونی‌مهر شهری، حدود 650 هزار واحد تاکنون تحویل متقاضیان شده و باقیمانده واحدها نیز در کمتر از یک سال آینده به تدریج به بهره‌برداری خواهد رسید. بنابراین با این عرضه و همچنین عرضه‌ گسترده‌ای که از محل صدور پروانه‌های ساختمانی سال‌های 89 و 90 در داخل شهرها، در حال تحقق است، کمبود آپارتمان در بازار مسکن مشاهده نخواهد شد و متقاضیان مصرفی می‌توانند با اطمینان از وضعیت عرضه، اقدام به خرید کنند.
واکنش قیمت مسکن به رجعت سرمایه‌ها
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در ادامه گفت‌وگو درباره تحولاتی که در ماه‌های اخیر بازار مسکن را تحت‌الشعاع قرار داد و به رونق معاملات پاییزی منجر شد، معتقد است: برای ارزیابی بازار مسکن، نیازمند توجه به مولفه‌های تاثیرگذار بر عرضه و تقاضای بازار هستیم. در سمت عرضه بازار، با توجه به التهابات ارزی و افزایش قیمت نهاده‌های تولید مسکن، هزینه‌های ساخت نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت (تورم فشار هزینه)، از آن سو، از اوایل پاییز با پدیدار شدن ثبات نسبی در بازارهای سرمایه‌ای، معاملات مسکن مقداری رونق گرفت و تقاضای مصرفی و غیرمصرفی هر یک با نوعی از واکنش به بازارهای موازی، به خرید ملک رو نشان دادند. در این میان انتظار رشد قیمت مسکن با ورود حجم بالای تق



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


سال هاست که مراکز طراحی دکوراسیون می کوشند تا با ارائه راهکارهای متنوع به مخاطبان خود بفهمانند که می توان در فضایی غیرمشابه با آنچه در آن هستند، زند..



1- برای شرکت خود یک نام و لوگوی خاص انتخاب کنید. 2-روی محصولات خود تبلیغات گسترده انجام دهید تاجای که در تمام نقاط اینترنت نام شما و محصولات شما..



به دلیل شرایط آب و هوایی مناطق ویلایی درب و پنجره های upvc گزینه مناسبی برای این نوع از خانه ها به حساب می آید



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5