اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

ارثیه مسکن‌مهر برای دولت یازدهم


در بهترین حالت افتتاح نصف 100 هزار واحد پرند نصیب این دولت می‌شود مدیرعامل جدید پرند: وزیر لازم نیست هرهفته اینجا بیاید، خودم حل می‌کنم گروه مسکن- فرید قدیری: با طولانی‌شدن بیش از حد پروسه ساخت‌ واحدهای مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند، دولت احمدی‌نژاد مجبور است مزه افتتاح‌ قسمت اصلی مسکن‌مهر را برخلاف میل‌باطنی‌اش به دولت بعدی واگذار کند.

در پرند از اواسط سال88 تا پایان همان سال، به تدریج برای ساخت نزدیک به 100 هزار واحد مسکونی‌مهر پروانه‌ساختمانی صادر شد اما تا الان که سه سال از زمان شروع احداث این واحدها می‌گذرد، فقط 10 هزار مسکن‌مهر تحویل افراد شده و البته قرار است تا پایان امسال 25 هزار واحد مسکونی دیگر هم بهره‌برداری و به پیش‌خریداران مسکن‌مهر تحویل شود.
به این ترتیب در بهترین حالت ممکن چنانچه خواب پیمانکاران مسکن‌مهر در پرند ذره‌ای کوتاه شود و 15 هزار واحد نیز در بهار92 به مرحله تکمیل برسد، در این صورت چیزی در حدود نصف آنچه در پرند از این دولت «زمین‌رایگان و وام‌ارزان و وقت و انرژی» گرفته، در دولت یازدهم به بار می‌نشیند و به ناچار مدیران جدید باید روبان افتتاح این واحدها را پاره کنند. پروژه مسکن‌مهر پرند در شرایطی رکورد تاخیر را به نام خود ثبت کرده که ساخت‌وسازهای مسکونی معمولی در شهرها معمولا حداکثر در 24ماه به اتمام می‌رسد. در مسکن‌مهر با حمایت همه‌جانبه دولت از سازنده‌ها و پرداخت بدون تاخیر تسهیلات بانکی آن هم بدون نیاز به سپرده‌گذاری و از همه مهم‌تر بازدید دو هفته‌ یک بار وزیر راه‌وشهرسازی، انتظار این بود واحدها ظرف 15 ماه تحویل متقاضیان شود که نشد طوری که در حال حاضر به رغم دو برابر شدن زمان‌بهینه ساخت تا این لحظه، همچنان پیمانکاران مشغول آجر روی آجر گذاشتن هستند.
شهر جدید پرند با همه شهرهایی از کشور که مسکن‌مهر در آنها احداث شده، متفاوت است. در پرند از یک‌سو بیشترین بارگذاری مسکن‌مهر انجام شده و از سوی دیگر این واحدها برای کاهش تراکم تقاضا در بازار مسکن تهران تدارک دیده شده است.
این دولت بنا داشت با افتتاح‌های پی‌درپی در پرند در ماه‌های پایانی عمر کاری‌اش، معضل قدیمی «رشد قیمت مسکن و فشار اجاره‌بها در تهران» را برای همیشه از بین ببرد و این اقدام را به عنوان طرح ماندگار دولت دهم در کارنامه خود به ثبت برساند.
 در شهر جدید پرند سکان هدایت نیمی از کل واحدهای مسکونی‌مهر با هدف ساخت‌سریع و تحویل‌سریع، به سه شرکت بزرگ ساختمانی سپرده شده و مابقی واحدها بین 20 تا 30 پیمانکار تقسیم شده است. این در حالی است که منشا عمده تاخیرها متعلق به این سه شرکت است.
با این حال به رغم چشم‌انداز متصور برای فرجام زمان بهره‌برداری از واحدهای مسکونی‌مهر در پرند، مدیرعامل شهر جدید پرند در این باره  گفت: 6 هزار واحد هفته سوم بهمن‌ماه امسال تحویل متقاضیان می‌شود و 9 تا 10 هزار واحد نیز پایان امسال افتتاح خواهد شد. البته نظر آقای وزیر افتتاح عمده واحدها در بهار92 یعنی فصل قبل از نقل‌وانتقالات ملکی است تا جو‌روانی بازار مسکن در تابستان با عرضه مسکن‌مهر قابل کنترل باشد. حبیب‌ا... چاغروندی با تاکید بر اینکه 80 درصد واحدهای مسکونی‌مهر در پرند دارای 70درصد پیشرفت فیزیکی هستند، افزود: بخش‌ عمده واحدها تا نیمه‌اول سال92 و مابقی تا پایان سال92 تحویل افراد خواهد شد.
چاغروندی در ادامه گفت: وزیر راه‌وشهرسازی دغدغه زیادی بابت پرند دارند و به همین خاطر هر دو هفته یکبار به این منطقه سفر می‌کنند اما بنده می‌خواهم به ایشان بگویم ذهنشان را لااقل از پرند خلاص کنند و مسوولیت همه نوع پیگیری را از من بخواهند. مدیرعامل شهر جدید پرند همچنین از حل‌وفصل مشکل توقف ساخت در یکی دو پروژه مسکن‌مهر خبر داد.

 



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


هدف هر برند معتبر جذب مشتری اختصاصی متعهد به برند است،یک تصویر1000 حرف را منتقل می کند ،یک تصویر متحرک 1000000 حرف...



میزان بهره‌مندی یک فضا از نور طبیعی از جمله مهم‌ترین مواردی است که در انتخاب مکان باید مورد توجه قرار گیرد.اگرچه این روزها با وجود تنوع موجود در تول..



عکسها و طرح های مرکز اطلاعات موزه Groninger هلند توسط Jaime Hayón طراح اسپانیایی،طراحی داخلی همچنین لوازم تزیینی،مبلمان،گلدان و ... به صورت اختصاصی..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5