اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

با هجومی از درخواست‌های ساخت‌وساز در بازار تهران مواجهیم


تفاوت ۱۵ سال قبل بازار تهران به عنوان قدیمی ترین بافت و مکانی که می‌توان آن را هسته‌ی اولیه‌ تهران قدیم نامید، با این روزهایش قابل مقایسه نیستند، زمانی که تنها درخواست‌ها برای آن تعمیر یا بازسازی فضاها بود و امروز که اکثر درخواست‌ها تخریب و ساخت‌وساز است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: تفاوت ۱۵ سال قبل بازار تهران به عنوان قدیمی ترین بافت و مکانی که می‌توان آن را هسته‌ی اولیه‌ تهران قدیم نامید، با این روزهایش قابل مقایسه نیستند، زمانی که تنها درخواست‌ها برای آن تعمیر یا بازسازی فضاها بود و امروز که اکثر درخواست‌ها تخریب و ساخت‌وساز است.

به گزارش ایسنا، در نشست پنجم از سلسله گفت‌وگوهای «میراث فرهنگی و توسعه شهری» که توسط معاونت میراث فرهنگی استان تهران برگزار می‌شود، این ماه با موضوع «مدیریت بافت تاریخی شهر تهران» در موزه فرش برگزار شد که به دنبال آن بازار تاریخی تهران ‌و آسیب‌هایی که این بازار از سال‌های گذشته تا امروز با آن مواجه است، مورد بررسی قرار گرفت.

محسن شیخ‌الاسلامی - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران - در این نشست با بیان این‌که استخوان‌بندی اصلی شهر تهران را بازار تاریخی تهران شکل می‌دهد که در کنار آن محلات دیگر قرار گرفته‌اند، ادامه داد: بازار تهران مملو از مشکلات و معضلات بزرگی است که امروز با آن روبرو هستیم که مهمترین آن را می‌توان ساخت و سازهای در حال انجام و به شدت در این منطقه از تهران دانست.

او با بیان اینکه در ۱۵ سال قبل در تهران و به خصوص در بافت و بازار تاریخی تهران اصلا بحث یا درخواستی برای ساخت‌وساز وجود نداشت، گفت: نهایتا درخواست‌هایی برای تعمیر یا بازسازی برخی از مغازه‌ها بود، اما حالا هجومی از درخواست‌های ساخت و ساز وجود دارد. حتی چهره کالبدی شهر تهران در خود فرو برده است. از سوی دیگر اصلا به موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اجزای کالبدی و... در این بخش از بافت تاریخی توجه نمی‌شود.

وی ورود به بحث مدیریت بافت تاریخی تهران را نیازمندِ نگاهی کارشناسانه‌تر دانست که صرفا به خیابان‌ها ختم نشود.

او با اشاره به انجام تحقیقات و بررسی‌های تحلیلی و تکمیلی‌ برای این بافت تاریخی توسط «دفتر تسهیل‌گری بازار تهران» کرد: آن می‌تواند فتح بابی برای باز کردن و بررسی همه‌جانبه این موضوع باشد. مبانی نظری، فکری و تدوین راهکارهای عقلی برای انجام چنین نشست‌هایی ضروری است و از منظر برداشت‌های متخصصان در نگاه بصری بهره‌برداران، مالکان و مراجعان در بافت تاریخی می‌توانند به این بحث و به خصوص مدیریت بافت تاریخی ورود پیدا کنند.

شیخ‌الاسلامی اضافه کرد: برای ورود به چگونگی وضعیت بافت تاریخی و ضابطه‌مند کردن آن توجه به مدیریت بافت تاریخی و شهری در تهران اهمیت دارد.

منابع : ایسنا


موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


مجله Metropoliten Home May 2009



شیشه می‌تواند یک ماده‌ی خطرناک باشد:هنگامی که شیشه‌ می‌شکند، می‌تواند تراشه و ذرات خطرناک را تشکیل دهد. برای جلوگیری از خطر آسیب‌های ناشی از شیشه‌ها..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5