اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

ثبت نام جا مانده‌های طرح اقدام ملی مسکن در اسفند


وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه هیچ طرحی برای ساخت خانه های کوچک مقیاس نداریم گفت: اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد رخ داده قدرت خرید متقاضیان مسکن کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،محمد اسلامی در برنامه تهران 20 با اشاره به اینکه ساخت مسکن های مقیاس کوچک در دستور کار نیست گفت: بزودی و تا چند روز آینده 10 هزار مسکن مهر در شهر پردیس افتتاح خواهد شد اما آنچه که مشخص است این است که نهضت عرضه مسکن برای اقشار گوناگون جامعه به ویژه اقشار کم در آمد جریان باشد به همین منظور طرح اقدام ملی مسکن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل مشکلات ایجاد شده در حوزه اقتصادی قدرت خرید مردم به مخاطره افتاده و کاهش یافته است و اکنون درحالی شاهد افراد فاقد مسکن هستیم که با وجود خانه های موجود و عرضه شده در دوره های گوناگون استطاعت خرید این خانه ها وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق قانون ساماندهی زمین و مسکن چند شیوه صریح و واضح داریم که تکلیف ما را برای  استفاده از زمین مشخص کرده است گفت: بر این اساس برای قشر محروم جامعه که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند و نیز برای خیرین خانه ساز زمین رایگان است. طی این سال ها کمیته امداد ، ستاد اجرایی فرمان امام و بسیج سازندگی در کنار هم به این جریان پیوسته اند اما محور همه این نهادها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که به شکل پیوسته هم در روستاها و هم در شهرهای کوچک این موضوع را پیگیری می کند.

طرح اقدام ملی مسکن با فرمول استفاده از زمین های 99 ساله

اسلامی با اشاره به اینکه نوع دوم زمین در قانون ساماندهی زمین و مسکن زمین های ۹۹ ساله است که در طرح مسکن مهر شاهد استفاده از آن بودیم ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن برای قشرهای آسیب پذیر و نیز دهک های ۳ و ۴ از این فرمول استفاده می شود. متاسفانه زمین تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده و به همین دلیل اقدام ها در خصوص زمین های ۹۹ ساله خودش را نشان نمی دهد.

وزیر راه با اشاره به نوع سوم زمین های تعیین شده در قانون ساماندهی زمین و مسکن نیز تاکید کرد: نوع سوم زمین های تعیین شده در قانون ساماندهی زمین و مسکن این است که در قالب قراردادهای مشارکتی، زمین در اختیار سازندگان بخش خصوصی قرار می گیرد و بعد از ساخت آن را به بازار عرضه می کنند. پس دولت وظیفه دارد دهک های ۵ تا ۸ را نیز پوشش دهد.

ارسال پیامک به واجدان طرح اقدام ملی مسکن

اسلامی در اقدام ملی مسکن هر سه نوع زمین استفاده می شود، گفت:برای قشر محروم یک هدف گذاری ۲۰۰ هزار واحدی داریم .علاوه بر این در این طرح فرمول واگذاری زمین های ۹۹ ساله نیز در نظر گرفته شده است .از ۲۲۳ هزار ثبت نام حدود ۱۲۰ هزار نفر واجد شرایط بوده اند و از امروز در استان ها به ترتیب حروف الفبا پیامکی برای آن ها ارسال می شود و  باید برای تشکیل پرونده مراجعه کنند و بعد از آن بسته به نوع شهری که در آن سکونت دارند، زمین در اختیارشان قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از آن وارد فاز دوم خواهیم  شد تا هم سازندگانی که با ما قرارداد دارند و هم مردم که به شکل گروهی و فردی زمین دریافت می کنند بتوانند کار ساخت مسکن خود را آغاز کنند. بنابراین جریان واگذاری زمین برای ما نه منع قانونی دارد و نه در اراده سستی وجود دارد و مصمم هستیم تا با یاری خدا و همراهی مردم این کار را دنبال کنیم.

ثبت نام جا مانده های طرح اقدام ملی مسکن در اسفند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چنانچه برخی در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن موفق به ثبت نام نشدند می توانند در مرحله بعد که احتمالا اسفند ماه خواهد بود ثبت نام خود را انجام دهند گفت:طرح اقدام ملی مسکن در تهرانسر لغو نشده است و ساخت و ساز در این منطقه از تهران ادامه دارد.پس طرح تهرانسر جزو قراردادهای مشارکتی است و ثبت نام مجدد در این طرح بعد از این که پروژه کمی پیش برود، آغاز خواهد شد.

افرادی که قبلا مسکن داشته اما اکنون خانه ندارند از این طرح محروم نمی‌شوند

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چنانچه فردی قبلا مسکن داشته اما اکنون خانه نداشته باشد از این طرح محروم نمی شود اما چنانچه این فرد قبلا از امتیازات دولتی استفاده کرده باشد دیگر امتیازات دولتی به او تعلق نمی گیرد و می تواند از پروژه های مسکن مشارکتی استفاده کند.

وزیر راه ضمن رد این موضوع که چنانچه شخصی طی ۴ سال اخیر صاحب مسکن بوده اما اکنون خانه ندارد نمی تواند از امتیازات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کند، توضیح داد: این موضوع در قانون آورده شده است کسی که فرم ج دارد واز امتیاز های دولتی برای زمین ومسکن برخوردار بوده است، دیگر نمی تواند از این امتیازها بهره ببرد.

او درباره اقدام ملی مسکن توضیحات بیشتری ارایه کرد وگفت:کسانی که به دنبال استفاده از زمین های ۹۹ ساله هستند باید هزینه های جزیی پرداخت کنند .سازندگانی هم که قرارداد مشارکتی امضا می کنند با توجه به شرایط شهر خودشان باید مبالغی را پرداخت کنندکه بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون بوده و با توجه به شرایط متفاوت است.

طرحی برای خانه های ۲۵ و ۳۰ متری وجود ندارد

وی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی متراژهای کوچک گفت:میانگین آپارتمانهای طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ تا ۱۲۵ متر  است و خانه زیر ۷۵ متری نداریم. هیچ طرحی هم برای خانه های ۲۵ و ۳۰ متری وجود ندارد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی عنوان می کنند در طرح مسکن مهر پول خانه را کامل واریز کرده اند اما هنوز موفق به دریافت خانه خود نشده اند، گفت: باید دید مسکن آن ها در کدام شهر واقع شده است. یکسری از مسکن مهر در قالب تعاونی ارایه شده است و هم ما و هم مردم معضل بزرگی با تعاونی ها داریم که خارج از کنترل است.

وی ادامه داد:ما به مردم وعده دادیم تا پایان سال ۹۸ مسکن مهر را از نظر اجرایی تمام می کنیم به استثنای پروژه هایی که مشکل حقوقی، قراردادی و قضایی دارد و حرف ما تغییرنکرده و بر همین اساس فعالیت می کنیم اما زمانی که یک پروژه تعاونی بوده و در آن اختلاسی صورت گرفته ، از هیات مدیره شکایت شده، مدیرعامل آن متواری است و دعوا و درگیری وجود دارد خوب باید منتظر روند قضایی شویم.



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


شیشه‌ی لمینیت، ترکیبی شبیه به ساندویچی تشکیل شده از یک لایه‌ی میانی پلاستیک پلی‌وینیل‌بوتیرال است که با دو یا تعداد بیشتری لایه‌ی شیشه احاطه شده است..



پنجره دوحالته،پنجره بازشوی لولایی،پنجره کلنگی،پنجره سایبانی،پنجره خلیجی،پنجره کمانی،پنجره کشویی،پنجره دولنگه کشویی،پنجره فولکس واگنی،پنجره قوس و چند..



ساخت درب و پنجره های PVC از نوع سخت در سال ۱۹۶۰ در اروپا آغاز شد . با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه تولید درب و پنجره های چوبی آهنی و آلومینیومی..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5