اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

تخلیه انرژی قیمت مسکن؟


معاون امور مسکن وزارت راه‌وشهرسازی برخلاف آنچه این روزها هر دو طرف معامله در بازار مسکن نسبت به ایام بعد از انتخابات تصور می‌کنند، معتقد است: انرژی قیمت مسکن بعد از رشد سال گذشته، هم‌اکنون تخلیه شده و به‌رغم احتمالی که درباره حرکت نقدینگی‌ها به سمت بازاری با ریسک‌پذیری پایین همچون ملک، مطرح است، افزایش دوباره قیمت مسکن کاملا بعید به نظر می‌رسد؛ ابوالفضل صومعلو با اعلام تازه‌ترین آمار رسمی از میانگین قیمت آپارتمان در تهران در ماه‌های گذشته از سال92، از نزولی‌شدن منحنی رشد قیمت در فروردین امسال بعد از حداقل 5 ماه صعود مداوم خبر داد. و گفت: پارسال عمده افزایش قیمت مسکن ناشی از التهاب ارز و ترس تقاضا از ادامه آن بود، اما الان از یک‌سو فشار تقاضا کاسته شده و از سوی دیگر کفایت عرضه به‌وجود آمده است که این دو تحول بازار مسکن را به سمت تعادل پیش می‌برد.معاون وزیر راه‌وشهرسازی همچنین میانگین نرخ رشد قیمت مسکن در دولت دهم را 15 درصد اعلام کرد و آن را کمتر از نصف نرخ رشد قیمت در دولت نهم دانست.آن طور که صومعلو می‌گوید: کابینه آینده باید حداقل پنج برنامه‌کاری اولویت‌دار برای بازار مسکن داشته باشد که مهم‌ترین آنها مداخله مستقیم دولت برای تنظیم بازار و عملیاتی کردن مفاد قانون ساماندهی مسکن است.
در گفت‌وگو با معاون امور مسکن وزارت راه‌وشهرسازی بررسی شد: نقشه رسمی از بازار ملک
تخلیه انرژی قیمت مسکن
 مقایسه نرخ رشد قیمت مسکن در دو دولت احمدی‌نژاد
 نقطه‌قوت بازار 92 در مقایسه با بازار 91  چیست؟
 پیامد حرکت نقدینگی به بازار ملک در طول سال جاری
 رابطه‌ای بین انتخابات و قیمت مسکن وجود دارد؟
فرید قدیری
سناریوهایی که از اواخر سال گذشته تاکنون برای «رفتارسنجی بازار مسکن در سال92» توسط گروه‌های مختلف کارشناسی – هم منتقدان برنامه‌های دولت در حوزه مسکن و هم طرفداران دولت- پردازش شده بر این پایه استوار است که امسال قیمت مسکن آرام‌تر از سال91 خواهد بود.
هر چند دلایل مطرح شده در متن این سناریوها برای حصول چنین نتیجه‌ای کفایت نمی‌کند، اما معاون امور مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با ترسیم نقشه‌‌ای کامل از عوامل قدیم و جدید موثر بر بازار مسکن حال حاضر، اعلام کرده است: با رشد 30 درصدی نقدینگی در سال91 و فروکش کردن التهاب در برخی بازارها –ارز و طلا- هم‌اکنون احتمال حرکت نقدینگی به سمت بازاری با ریسک‌پذیری پایین همچون مسکن وجود دارد، اما از آنجا که انرژی قیمت مسکن تخلیه شده و حجم عرضه از وضعیت قابل‌اتکا برخوردار است و همچنین فشار تقاضای مصرفی نیز وجود ندارد، لذا ورود نقدینگی به بازار مسکن تهدید محسوب نمی‌شود و افزایش دوباره قیمت بعید خواهد بود. ابوالفضل صومعلوبا بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات رسمی از بازار معاملات ملک، منحنی نوسان قیمت مسکن بعد از 5 ماه رشد تدریجی و مداوم، در فروردین امسال نزولی شد، تصریح کرد: سال گذشته قیمت مسکن در بستر رشد نرخ ارز و هزینه‌های ساخت‌وساز و در نتیجه تعجیل خریداران مسکن به واسطه نگرانی از تداوم رشد قیمت‌ها، افزایش پیدا کرد.
معاون نیکزاد معتقد است: دولت یازدهم باید پنج اولویت کاری برای بخش مسکن داشته باشد. اولویت‌هایی همچون مداخله مالیاتی برای تنظیم قیمت مسکن که به رغم تاکید مسوولان مسکن در این دولت، تاکنون اجرایی نشده است.
متن گفت‌وگو با معاون امور مسکن وزارت راه‌وشهرسازی را در زیر بخوانید:
معاملات مسکن در سال گذشته زیر سایه سنگین التهابات ارز و سکه، در دوره‌ای از سال راکد شد و در دوره‌ای هم رونق گرفت فکر می‌کنید امسال چشم‌انداز بازار مسکن چگونه خواهد بود؟

مسکن، کالایی با کارکرد دوگانه (مصرفی- سرمایه‌ای) می‌باشد. از سوی دیگر نحوه تخصیص ثروت افراد میان دارایی‌های مختلف، بستگی به نرخ بازدهی نسبی آنان دارد؛ به‌گونه‌ای که در کوتاه‌مدت و میان‌مدت شاهد انتقال در سبد دارایی افراد می‌باشیم و طبیعتا مسکن نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های خانوار، از این اصل مستثنا نبوده و از بازار دارایی‌های رقیب تاثیر پذیرفته و بر آنها تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر تورم (فشار هزینه) در ساخت مسکن بر جای می‌گذارد، ضمن اینکه افزایش هزینه‌های ساخت در طرف عرضه، در سمت تقاضا نیز نوعی حالت تعجیل در متقاضیان مصرفی برای تامین مسکن ایجاد نمود که مهم‌ترین دلیل آن ترس از گرانی مسکن در آینده به علت افزایش هزینه‌های ساخت بود؛ بنابراین تاثیر متقابل دارایی‌های رقیب، اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. با این حال بخش مسکن با دارا بودن حجم قابل توجه در بازار دارایی‌ها و همچنین برخورداری از ریسک کمتر نسبت به سایر دارایی‌ها، ضمن جلب اعتماد سرمایه‌گذاران همواره نقش ضربه‌گیر را در اقتصاد ایفا نموده است.
قیمت مسکن سال گذشته بعد از سه سال، از نرخ تورم جلو زد و صعود کرد. آیا این جهش امسال ادامه می‌یابد؟
نرخ رشد قیمت مسکن، برخلاف تورم از یک روند شبه هموار برخوردار نیست؛ به عبارت دیگر، برخلاف تورم که طی دو دهه گذشته حول و حوش 20 درصد بوده، نرخ رشد



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


امروزه با پيشرفت تكنولوژي و پوشش دادن لايه‌هاي بسيار نازك روي شيشه ـالبته با تجهيزات بسيار پيشرفته ـ شيشه‌هايي توليد مي‌گردد كه تا حد زيادي كاستي‌ها..



چالش‌های پیش‌روی دولت در حوزه مسکن چیست؟ / راه دومی جز تحویل سریع مسکن مهر وجود ندارد?



بیست سال پیش وقتی که زمزمه های آغاز به کار سیستم کاداستر در کشور به گوش رسید، این پرسش مطرح بود که آیا مخالفتهای برخی آقازاده ها و مفسدان، اجازه پیش..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5