اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

پلی وینیل کلراید (PVC)


پی و ی سی ترکیبی است از مشتقات نفت خام و گاز کلر که طی فرایند پلیمر یزاسیون تولید می شود . uPVC مخفف کلمات ( unplas poly vinyl chloride ) می باشد و اصلی ترین ماده تشکیل دهنده پروفیل ( polyvinyl chloride ) است . این ماده حدود 85 در صد ترکیب آمیره اولیه تولید پروفیل uPVC را تشکیل می دهد ، علاوه بر این ماده ، مواد افزودنی دیگری نیز جهت ایجاد خواص مورد نیاز به ترکیب اضافه می شود که عدم وجود آنها یا تغییر میزان بکار رفته در فرمولاسیون میتواند محصول نهایی ساخته شده را به شدت تحت تأثیر قرار دهد .

پی و ی سی ترکیبی است از مشتقات نفت خام و گاز کلر که طی فرایند پلیمر یزاسیون تولید می شود .
uPVC مخفف کلمات ( unplas poly vinyl chloride ) می باشد و اصلی ترین ماده تشکیل دهنده پروفیل ( polyvinyl chloride ) است . این ماده حدود 85 در صد ترکیب آمیره اولیه تولید پروفیل uPVC را تشکیل می دهد ، علاوه بر این ماده ، مواد افزودنی دیگری نیز جهت ایجاد خواص مورد نیاز به ترکیب اضافه می شود که عدم وجود آنها یا تغییر میزان بکار رفته در فرمولاسیون میتواند محصول نهایی ساخته شده را به شدت تحت تأثیر قرار دهد .

از مواد افزودنی میتوان به شرح زیر اشاره کرد :
 1) پر کننده ها Fillers
2) روانسازها Lubricants
3) تثبیت کننده های حرارتی Stabilizers
4) تثبیت کننده های رنگی
5) کمک فرایندها
 6) مقاوم کننده ها در مقابل ضربه Impact Modifier

عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است .در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی ست .

بطور عمومی بیشتر از 50% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود .زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می‌شود. در سالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد.

موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی وجود دارد از جمله : وینیل سایدینگ٬ علامت مغناطیسی کارت ها٬ برش عمودی پنجره ها٬ صفحات گرامافون که منبع اسم گذاری برای صفحات وینیل است٬ لوله٬ لوله کشی٬ کانال و لوازم نصب کردنی٬ کیف های ارزان قیمت٬پنجره‌های تاریک( بدون دید) ودر شکل نرم آن برای لباس ٬اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده ٬کف سازی و ساختن سقف٬ پوسته کابل های الکتریکی٬ توپ های بازی سبک وزن.

همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب بعلت ارزان بودن طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن استفاده می‌شود. فیلم پی وی سی می‌تواند به‌وسیله گرم شدن درز گیری شود و همچنین به‌وسیله ارتعاش فرکانس بالا و یا به‌وسیله اعمال یک فشار مجهز به مانع برای جلوگیری از چسبیدن به آرواره‌های داغ استفاده شود. روش دیگر مهروموم کردن این است که ورقه‌ها را در کنار هم بدوزیم که اگر نرم کننده بطور صحیح اضافه شده باشد بعلت مقاومت قابل توجه در برابر گسیختگی این امر ممکن است.

 تکنیک های شکل دادن پی وی سی

 مخلوط کن های پودری :مخلوط کردن مواد مختلف توسط این مخلوط کننده‌ها انجام می‌گیرد البته باید توجه کرد که در مخلوط کردن پایدارکننده‌ها باید مقدار آنها نسبتاً کم باشد.

روان کننده‌ها پیگمنت ها : امکان ایجاد اشکالات عملی وجود دارد.

 دستگاه‌های ژلیفیکاسیون:معمولاً از نوع ماشینهای تهیه ورقه می‌باشند.

 دستگاه‌های فرم دادن:شامل یک یا چند پیچ مته‌ای گردان است.

کلندر ها:جهت تهیه ورقه‌های طویل از کائوچو و ترموپلاستیک ها رزین نرم شده را بین دو و یا چند سیلندر عبور می‌دهند.

 شکل دادن در فشار کم



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


مدیریت شهری تهران برای اجرای اولین تجربه «سرمایه‌گذاری» بخش خصوصی در مگاپروژه‌های عمرانی پایتخت، مذاکره با 4 شرکت خارجی را آغاز کرد. توسعه شبکه بزرگ..



تهرانی‌ها دیروز صبح خود را در حالی آغاز کردند که ساعاتی از شروع نخستین بارش پاییزی می‌گذشت و در برخی مناطق شهر بارش تا ساعتی پیش از ظهر ادامه داشت.



مصالح سنتی جوابگوی حریق در ساختمان‌های امروزی نیست و این درحالی است که نوآوری‌های زیادی در این زمینه به بازار آمده که می‌تواند عوارض آتش‌سوزی را به..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5