اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

شیشه های دوجداره


صنعت شیشه یکی از قدیمی ترین حرفه هایی است که بشر بدان اشتغال داشته است.مصری ها سازنده اولین اشیای شیشه ای بوده اند،ظروف بدست آمده از حفاری مصر قدمت 5هزار ساله دارد. اقوام آریایی نیز با خمیر شیشه آشنا شده بوده اند و زینت آلات و لوازم منزل خود را ازخمیر شیشه می ساختند. در سال 1865 میلادی صاحب یک مغازه شیشه فروشی در شهر نیویورک با ابتکار خویش حق ثبت و امتیاز بهره برداری از شیشه های عایق دوجداره را در ایالات متحده بدست آورد.

صنعت شیشه یکی از قدیمی ترین حرفه هایی است که بشر بدان اشتغال داشته است.مصری ها سازنده اولین اشیای شیشه ای بوده اند،ظروف بدست آمده از حفاری مصر قدمت 5هزار ساله دارد. اقوام آریایی نیز با خمیر شیشه آشنا شده بوده اند و زینت آلات و لوازم منزل خود را ازخمیر شیشه می ساختند. در سال 1865 میلادی صاحب یک مغازه شیشه فروشی در شهر نیویورک با ابتکار خویش حق ثبت و امتیاز بهره برداری از شیشه های عایق دوجداره را در ایالات متحده بدست آورد.او با مطالعه و آزمایش اثبات کرد که با استفاده از شیشه های دوجداره میتوان از خروج گرما و سرمای داخل ساختمانها به خارج جلوگیری کرده و هوای داخل محیط را بهتر محافظت نمود. در ایران نیز ساختن شیشه قدمت چند هزار ساله دارد. نخستین واحد ماشینی تولید شیشه ساختمانی در ایران، در سال 1340 شروع به کار کرد.با توجه به آشنایی سازندگان بنا به امتیازات قابل ملاحظه شیشه های دوجداره استاندارد در مقایسه با شیشه های دوجداره غیر استاندارد افزایش تقاضا برای این محصول و به منظور رفع کمبود و نیز اشاعه فرهنگ استفاده از شیشه های دوجداره در کشور، شرکت پنجره هزاره سوم پارس با بهره گرفتن از مدرن ترین ماشین آلاتlisec اتریش که در جهان منحصر بفرد می باشد، اقدام به تولید این محصول نموده است تا پاسخگوی نیاز در و پنجره سازان آلمینیوم کار و یو پی وی سی upvc، معماران و طراحان ساختمان و سایر متقاضیان به این محصول باشد.
استفاده از شیشه های دوجداره علاوه بر کاهش هزینه های سوخت و کاهش آلودگی صوتی تا میزان 40 دی سی بل بعنوان یک عایق حرارتی- برودتی، فضایی آرام و مناسب را جهت زندگی فراهم می آورد.
بهره گرفتن از شیشه های دو یا سه جداره یکی از بهترین روش های پیشگیری از اتلاف انرژی است که اثر بخشی آن به تائید محققان کاهش مصرف انرژی رسیده و مطالعات عمیق سازمانهای ذیربط(در ایران سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در کشور) بر اثربخشی آن تاکید نموده اند. تاثیر شیشه های دو و سه جداره در جلوگیری از انتقال صوت و حرارت در حدی میباشد که واحدهای تولیدی متعددی در سراسر جهان به تولید این نوع شیشه اهتمام می ورزند.
خصوصیات و ویژگی های شیشه های دوجداره
v عایق حرارتی
از نظر کمیت،مقدار حرارت انتقال یافته از طریق شیشه با پارامتری به نام ضریب انتقال حرارت(ثابت k) مشخص می شود.
ثابت k طبق رابطه زیر تعریف می گردد:

که در آن:Q = میزان انتقال دما



بنابراین میزان انتقال حرارت از طریق پنجره با استفاده از رابطه فوق محاسبه می گردد: Q=KA(T1-T2)
به سهولت می توان مشاهده نمود با افزایش میزان انتقال حرارت،میزان ثابت K افزایش یافته و پنجره از عایق بودن کمتری برخوردار خواهد بود.
به طور کلی مقدار ثابت K به فاصله بین دو لایه شیشه ،نوع هوا یا گاز میانی و ضخامت لایه های داخلی و خارجی شیشه بستگی دارد. به طور مثال برای یک شیشه تک جداره با ضخامت 4 میلیمتر، مقدار ضریب ثابت K برابر با 8/5 و برای یک قطعه شیشه دو جداره با دو لایه 4 و6 میلیمتری و فضای میانی 14 میلیمتر که با گاز آرگون پرشده باشد،مقدار ضریب ثابت K به 7/2 کاهش می یابد. این امر باعث صرفه جویی در میزان مصرف انرژی به مقدار 40% و کاهش آلودگی صوتی به میزان 35-30 دسی بل(db) خواهد شد.
v عایق صوتی
آلودگی صوتی اطراف ما، امروزه بخشی از زندگی ما محسوب می شود و اثرات نامطلوب این پدیده در سلامتی روح و روان افراد جامعه و رفتار آنان بر هیچ کس پوشیده نیست.
با تعیین فاصله مناسب بین دو لایه شیشه و تزریق گاز آرگون به داخل آن قادر خواهیم بود تا شدت آلودگی صوتی فضای داخل ساختمان را به رقمی معادل 40-20 دسی بل (db) کاهش داده و فضای آرام و مناسب جهت زندگی فراهم آوریم.
v تنوع در ارائه شیشه
با توجه به فضای داخلی دو لایه شیشه، امکان نصب پروفیل های دکوراتیو(Gorgian bar) به صورت مشبک و یا ایجاد کادر با طرح های مختلف جهت زیبایی وجود دارد. علاوه بر آن با نصب روکش های خاص پی وی سی بر سطح لایه بیرونی شیشه، این امکان را برای مشتری فراهم می آورد که بتوانند فرمهای حاشیه ای متناسب با سلیقه خود را طراحی نماید،اغلب شیشه های دوجداره مورد استفاده در ساختمانهای مسکونی از نوع فلوت بی رنگ می باشد ولی با توجه به سلیقه و انتخاب مشتری می توان امکان تولید ش



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


خانه‌های 100 میلیون تومانی در کدام محله تهران قرار دارند؟



گروه مسکن – مهدیس فرقانی: دریافت هزینه‌های بی‌حساب و کتاب و محاسبه خودخواهانه میزان حق الزحمه توسط برخی مشاوران املاک باعث شده تا متقاضیان در بازار..



واسطه‌های ملکی معتقدند بازار مسکن اسفند ماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته کم‌رونق است. آنها می‌گویند سال گذشته حتی در روز ۲۹ اسفند نیز نشست..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5