اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

شناسایی اصول مواد اولیه ساخت درب و پنجره UPVC


یکی از مطمئن ترین و پرمصرف ترین مواد اولیه در ساخت درب و پنجره های ساختمانی بوده و مشخصه اصلی آن زیبایی و استحکام می باشد.سبکی وزن، خمش پذیری، عدم اشتعال، عایق بودن در مقابل حرارت و الکتریسیته، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و بیولوژیک، قابلیت تبدیل به سطوح صیقلیانعطاف پذیری در کاربردهای متعدد پلیمر مزبور ر به مناسب ترین جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیر فلزی در صنعت در و پنجره سازی تبدیل نموده است.

درب و پنجره UPVC

جهت سهولت در طراحی و نهایتاً ساخت درب و پنجره های یو پی وی سی و جلوگیری از احتمال خطا، نرم افزار کامپیوتری لازم آماده گردیده است که در این نرم افزار تمام اطلاعات فنی و مشخصات هندسی پروفیل ها درج گردیده و پس از طراحی و ترسیم ابعاد درب و پنجره ها در این نرم افزار بسهولت اطلاعات لازم جهت ساخت یک پنجره و یا درب UPVC به شرح زیر در اختیار کاربر قرار می دهد.

  1.  انواع پروفیل مصرفی
  2.  ابعاد برش به تفکیک نوع پروفیل
  3.  تعداد برش به تفکیک نوع پروفیل
  4.  زوایای برش پروفیل ها
  5.  ابعاد و تعداد برش پروفیل های تقویتی گالوانیزه
  6.  نوع و تعداد یراق آلات مورد نیاز
  7.  اطلاعات شیشه شامل رنگ، ضخامت، ابعاد و متراژ برش
  8.  محاسبه پیشنهاد قیمت جهت ارائه به مشتری


ساخت درب و پنجره UPVC


الف) پروفیل UPVC

یکی از مطمئن ترین و پرمصرف ترین مواد اولیه در ساخت درب و پنجره های ساختمانی بوده و مشخصه اصلی آن زیبایی و استحکام می باشد.
سبکی وزن، خمش پذیری، عدم اشتعال، عایق بودن در مقابل حرارت و الکتریسیته، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و بیولوژیک، قابلیت تبدیل به سطوح صیقلیانعطاف پذیری در کاربردهای متعدد پلیمر مزبور ر به مناسب ترین جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیر فلزی در صنعت در و پنجره سازی تبدیل نموده است.
پروفیل های UPVC با توجه به سخت و ضد ضربه بودن براحتی قابل خم شدن هستند از این رو می توان با این پروفیل هر نوع انحنا و قوس مورد دلخواه را اعمال نمود. پنجره ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت توری و پرده کرکره را نیز دارا می باشند.


به کانال رسمی UpvcCenter بپیوندید

سابقه در ایران

در ایران اولین با در اواخر دهه 50، واحد تولید پروفیل ساخت درب و پنجره UPVC احداث گردید و با اینکه در سال های بعد واحدهای تولیدی دیگری در این زمینه احداث گردیده است اما به دلائل مختلف واحدهای موجود از تکنولوژی پیشرفته کنونی برخوردار نبوده و حجم عمده پروفیل مصرفی واحدهای مونتاژ از منابع خارجی تأمین می گردید. با عنایت به نیاز کشور به واحدهای مسکونی، تجاری و اداری و اهمیت بکارگیری مصالح مناسب و همچنین تأثیر مثبت پنجره های UPVC با شیشه دوجداره در بهینه سازی انرژی هم اینک استفاده از این نوع در و پنجره رو به افزونی گذاشته است.
از سال 1380 با حمایت و پشتیبانی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و دستورالعمل های دولت در ارتباط با مبحث 19 که موضوع آن دستورالعمل صرفه جویی انرژی در ساختمان می باشد استفاده از این محصول روز به روز بیشتر گردید.

ب) یراق آلات :

یراق آلات اصطلاح کلی است که به لوله ها، قفل ها، چفت و دستگیره درها اطلاق می شود. گاهی نیز از اصطلاح (لوازم در) برای توصیف قفل ها،دستگیره ها و چفت هااستفاده می شود. استفادهاز یراق آلات استاندارددر ارتقاء کیفی درب و پنجره های UPVC موثر بوده و رعایت نکات فنی و پهنای باز شو، وزن شیشه های لنگه بازشوها در انتخاب یراق آلات حائز اهمیت می باشد

انواع یراق آلات:
یراق یک طرفه، یراق دو طرفه، یراق کشویی، یراق کشویی لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی لغزشی اتوماتیک، یراق دو لنگه باز شو، یراق دربی

تعریف دیگر یراق آلات:
مجموعه ای از اجزای فلزی که مکانیزم باز و بسته شدن درب و پنجره را تشکیل می دهند یراق آلات نامیده می شوند.


یراق آلات

ج) پروفیل گالوانیزه:

فولاد یا گالوانیزه جهت جلوگیری از اعوجاج، تنش، تابیدگی و در نهایت استحکام بخشیدن به پروفیل های درب و پنجره یو پی وی سی بکار می رود. ضخامت بکار رفته در حالت استاندارد 25/1 میلیمتر بوده که این ضخامت با توجه به موقعیت پروژه از 25/1 تا 25/2 میلی متر متغیر خواهد بود.
گالوانیزه بکار رفته در پروفیل ها در طرح های متفاوتی چون یو شکل، ال شکل، سی شکل و ... قابل اجرا می باشد.


پروفیل گالوانیزه



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


گروه مسکن- مریم علیزاده: رییس سازمان مسکن‌وشهرسازی استان تهران با تاکید براینکه پروسه استعلام برای صحت واجد شرایط‌بودن افرادی که برای مسکن‌ویژه ثبت‌..



ارائه دهنده انواع پرده پلیسه، زبرا، اورسی و توری پنجره، همانند سالهای پیش در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان حضور خواهد داشت.



فعالان بخش خصوصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برنامه ملی بازآفرینی شهری را آسیب‌شناسی و ۴ ایراد اساسی این طرح را تشریح کردند.



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5