اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

آینده ای روشن با پنجره های هوشمند


دانشمندان در اقدامی به موازات کاهش هزینه‌های انرژی، موفق به ساخت نوعی سیستم پنجره هوشمند شده‌اند که در زمان مواجه با خورشید، تاریک شده و سپس به سرعت با خنک تر شدن سطح آن، شفاف می‌شود...
این ماده جدید برای تولید یک سیستم ارزان و خودکار استفاده می‌شود که خانه‌ها را در تابستان، خنک و در زمستان، گرم نگه می‌دارد. دیگر شیشه‌های تیره‌کننده نیازمند کنترل دستی با استفاده تجهیزات گران‌قیمت مانند صفحات تنظیم خودکار خانه کرسترون هستند. هوسون لیم، جونگ هوچو، جویونگ کیم و چانگ هوان لی در گزارش خود در مجله نانو ACS اشاره کرده‌اند که در حال حاضر تب فراگیری برای پنجره‌های هوشمند برای نورگیرها، پنجره ها و حتی شیشه خودروها وجود دارد.
شرکت هیتاچی اخیرا از شیشه هوشمند SPD خود رونمایی کرده که در خانه‌ها و همچنین خودروهای آینده مرسدس بنز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارخانه از قابلیت تولید حدود چهار کیلومتر مربع غشای هوشمند SPD در سال در تاسیسات جدید خود برخوردار است.
اگرچه این محققان مدعی شده‌اند که شیشه هوشمند آنها سریعتر بوده و هزینه کمتری را نسبت به محصولات رقبا بر مشتری اعمال می‌کند. پنجره‌های هوشمند پیشین از هزینه بالایی برخوردار بوده، به سرعت دچار زوال می‌شدند و همچنین محصولات سمی مختلفی در آنها استفاده می‌شد. این محققان این شیشه‌ها را با هدف غلبه بر این مشکلات تولید کرده‌اند.
آنها دریافتند که استفاده از یک پلیمر، یک لایه یون و یک حلال مانند متانول می‌تواند راه کم‌هزینه‌تر و آسانتری را برای ساخت یک پنجره هوشمند ثابت و محکم ارائه کند. این محصول همچنین از مزیت تنظیم‌پذیری بالا برخوردار است که به آسانی و در عرض چند ثانیه از شیشه‌ای 100 درصد مات به یک شیشه کاملا شفاف تبدیل می‌شود. به گفته این محققان، این سیستم کنترل نور می‌تواند یک گزینه جدید برای ذخیره هزینه‌های حرارت، سرما و نور از طریق مدیریت نور منتقل شده به درون خانه باشد.
بنابر این گزارش دانشمندان «ام.آی.تی» فناوری پنجره هوشمند جدیدی را عرضه کردند که می‌‌تواند در روزهای گرم تابستان تاریک شود و در مصرف انرژی دستگاه‌های خنک‌کننده صرفه‌جویی کند. این فناوری جدید پنجره هوشمند که تیم تحقیقاتی «هو سون لیم» از مؤسسه تکنولوژی ماساچوست توسعه داده است می‌تواند در روزهای گرم تابستان که نور آفتاب به داخل ساختمان‌ها وارد می‌شود و نیاز به استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده و تهویه‌کننده هوا را افزایش می‌دهد به صورت هوشمند تاریک شود و از انعکاس نور جلوگیری کند و در عوض در فصول سرد سال دوباره به حالت اول بازگردد و شفاف شود.
در فرآیند تولید فناوری‌های پنجره‌های هوشمندی که تاکنون ارائه شده‌اند به استفاده از موادی نیاز است که بالقوه سمی هستند. درحالی که این محققان با استفاده از پلیمری که «شمارشگر یون» نام دارد و یک ماده حلال به نام متانول، نه تنها هزینه‌های ساخت این پنجره هوشمند جدید را کاهش داده‌اند بلکه پایداری و ایمنی آن را نیز افزایش داده‌اند.



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت هماهنگ‌سازی سیاست‌های مسکن در دو حوزه ساخت و سازهای بافت فرسوده و شهرهای جدید تاکید کرد.



مقصد اصلی خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن مناطقی است که آپارتمان‌های تا ۷۰۰ میلیون تومانی برای فروش در آنها عرضه می‌شود.



توضیحاتی در مورد انواع مختلف شیشه و کاربرد آنها در بخش های مختلف ساختمان



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5