اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

استفاده از پلکسی گلاس در شیشه ی ساختمان های جدید


پلکسی گلاس Plexiglass یا پلی متیل متاکریلیت Poly methyl methacrylate ترکیبی ترانسپارنت و ترموپلاست بوده که به عنوان شیشه در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
پلکسی گلاس Plexiglass  یا پلی متیل متاکریلیت Poly methyl methacrylate ترکیبی ترانسپارنت و ترموپلاست بوده که به عنوان شیشه در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این ماده در بعضی موارد به عنوان شیشه ی اکریلیکی Acrylic glass نیز شناخته می شود.
  پلکسی گلاس نوعی شیشه ی مصنوعی یا پلیمری محسوب می شود. در گذشته این نوع شیشه پلیمری مقاوم، برای ساخت مخازن بزرگ که در معرض تنش قرار دارند، استفاده می شد ولی امروزه در نصب برخی از پنجره ها بالاخص پنجره هایی که در معرض تنش هایی نظیر طوفان، زلزله و یا انفجار قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.پلکسی گلاس PMMAبرای نخستین بار در سال 1928در آزمایشگاه تولید شد و در سال 1933 برای نخستین بار توسط شرکت Rohm and Haas وارد بازار شد. این شرکت نام تجاری پلکسی گلاس را به این ترکیب داد و پس از آن با همین نام در بازار شناخته شد.چگالی این ماده 18/1 گرم یکی از(C5O2H8)nبر سانتی متر مکعب بوده و نقطه ذوب آن 160 درجه ی سانتی گراد است. امروز پلکسی گلاس با فرمول متداول ترین ترکیباتی است که جایگزین شیشه شده است.
 تولید پلکسی گلاس انبوه در سال 1936 آغاز شد و استفاده از این محصول در جنگ جهانی دوم به اوج رسید به طوری که عمده عمده ترین کاربرد آن در پریسکوپ زیردریایی ها، شیشه های محافظ و شیشه های جلوی هواپیماها بوده است.امروزه پلکسی گلاس را با نام های تجاری مختلفی می شناسند که از آن جمله می توان به لوسیت Lucite ، اپتیکس Optix، پرسپکس Perspex
، اوروگلاس Oroglasو آلتوگلاس Altuglasاشاره نمود.
 پلکسی گلاس در تولید آکواریوم های بزرگ و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد ولی در نقاطی از جهان که ساختمان ها، بالاخص ساختمان های تجاری، در معرض تنش باشند نیز به صورت تک جداره به کار می رود.مزیت این نوع شیشه آنست که همانند شیشه های سیلسکونی در هنگام شکستن، خطر پراکندگی خرده شیشه وجود ندارد و از سوی دیگر مقاومت بالای پلکسی گلاس نسبت به شیشه، نصب آن را در این نقاط مطلوب تر کرده است. از دیگر کاربردهای پلکسی گلاس، استفاده از آن به عنوان سقف در ساختمان ها است.
برای مثال می توان به استفاده ازPMMA در ساخت Houston Astrodome اشاره کرد که یک مرکز ستاره شناسی و بزرگترین ساختمان های علمی شهر است. با توجه به خاصیت عبوردهی نور پلکسی گلاس که مشابه شیشه است، از این ماده برای ساخت سقف گلخانه ای خاص نیز استفاده می شود.
نمونه ی این طرح، برخی از گلخانه های کیوگاردن لندن است که در آنجا بیش از هزار گونه ی مختلغ گیاه از سراسر جهان پرورش داده می شود.
 نمی توان خواص پلکسی گلاس را با شیشه ی معمولی مقایسه کرد چرا که شیشه ی سیلیکونی خواص منحصر به فرد خود را دارد و ولی در برخی از مواقع پلکسی گلاس بهترین گزینه برای جایگزینی شیشه خواهد بود.



موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


معاون شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه برخی نقاط پایتخت مستعد ویلاسازی هستند و طبعا در آنها بلندمرتبه‌سازی توصیه نمی‌شود، گفت: به عنوان مثال، شهرک..



متاسفانه در پروژه های مسکن مهر همه چیز دیده شده جز ساخت مدارس و همین موضوع به یکی از دغدغه های جدی آموزش و پرورش تبدیل شده است.



رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیشگیری و پیش‌نگری از وقوع حوادث ساختمانی را امری ضروری در حوزه مدیریت بحران دانست و گفت: باید به کمک علم و دانش و توج..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5