اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

12 مزیت برای استفاده از درب و پنجره upvc


امروزه اتلاف انرژی یکی از مهمترین مسائل کشورهای جهان است با وجود اینکه برخی از کشورها از جمله کشور ایران از نظر منابع انرژی بسیار غنی میباشند،اما با توجه به اینکه این منابع محدود و پایان پذیر هستند،استفاده نا مناسب از آن میتواند صدمات جبران ناپذیری را به چرخه اقتصاد وارد نماید. در این خصوص بخش ساختمان با داشتن سهم حدوداً 35 درصدی در مصرف انرژی یکی از صنایعی است که سهم بالایی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.شایان ذکر است که 40%از اتلاف انرژی ساختمان از طریق پنجره ها صورت میگیرد که این مسئله استفاده از پنجره و شیشه های عایق را ضروری مینماید.
امروزه اتلاف انرژی یکی از مهمترین مسائل کشورهای جهان است با وجود اینکه برخی از کشورها از جمله کشور ایران از نظر منابع انرژی بسیار غنی میباشند،اما با توجه به اینکه این منابع محدود و پایان پذیر هستند،استفاده نا مناسب از آن میتواند صدمات جبران ناپذیری را به چرخه اقتصاد وارد نماید.
در این خصوص بخش ساختمان با داشتن سهم حدوداً 35 درصدی در مصرف انرژی یکی از صنایعی است که سهم بالایی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.شایان ذکر است که 40%از اتلاف انرژی ساختمان از طریق پنجره ها صورت میگیرد که این مسئله استفاده از پنجره و شیشه های عایق را ضروری مینماید.
نتایج پژوهشهای انجام شده نشان می دهد که توسعه یافتگی، با عوارض جدید و نا خواسته ای برای ساکنین مناطق شهری و روستایی همراه است که فرار از آن امکان پذیر نمی باشد.وجود این عوارض از قبیل (آلودگی صوتی،آلودگی هوا و بوی نا مطبوع،مصرف زیاد آب و برق و استفاده از مواد شوینده) اجتناب ناپذیر است.وجود پنجره های دو جداره میتواند بخش قابل ملاحظه ای از این عوامل نامطلوب را کاهش دهد.

چرا درب و پنجره یو پی وی سی؟
ماده اولیه پروفیلهای یو پی وی سی ماده شیمیایی کلرید وینیل می باشد که با روش پلیمر یزاسیون به پلی وینیل کلرید تبدیل می گردد و با مواد شیمیایی افزودنی ترکیب شده و بوسیله اکسترودر به پروفیلهای یوپی وی سی تبدیل می گردد .بدلیل خواص عمومی کلیه پلیمرها در برابر شرایط جوی از خود مقاومت نشان می دهند، این در حالی است که فلزات و چوب به عنوان عناصر طبیعی به راحتی در برابر شرایط محیطی تخریب شده و به طبیعت باز می گردند که از این روند با پوسیدگی نمایان می گردد به علاوه چوب به عنوان عناصر طبیعی به راحتی در برابر شرایط محیطی تخریب شده و به طبیعیت باز می گردند که این روند با پوسیدگی نمایان می گردد ضمناً چوب به عنوان ماده غذایی حشرات از سوی آنها نیز روند تخریب سریع تری پیدا می کنند .
 
1- هدایت دمایی (ضریب انتقال حرارت)
پلیمرها عموماً به عنوان عایقهای حرارتی شناخته می شوند و در اغلب مواردی که نیاز به کاهش انتقال حرارت دارند ( مانند یخچالها ، بدنه خارجی ساختمانها، سیستم لوله کشی کولر های گازی و ) استفاده می شوند و این در حالی است که فلزات بهترین هادی های حرارت میباشند ودر مواردی که نیاز به تبادل حرارتی می باشد از فلزات و علی الخصوص آلومینیوم ومس استفاده می کنند .
میزان انتقال حرارت از قسمتهای مختلف ساختمان با در نظر گرفتن اینکه بیشترین اتلاف حرارت (انرژی) در ساختمان از طریق درب و پنجره ها صورت می گیرد اهمیت استفاده از درب و پنجره های یو پی وی سی را به خوبی نمایان می کند .

2- میزان انتقال صوت از طریق درب و پنجره ها
بلندی یک صوت با اندازه گیری انرژی امواجی که این صوت تولید می کند قابل اندازه گیری می باشد.
این انرژی که به آن اصطلاحأ شدت صوت نیز گفته می شود با واحدی به نام (دسی بل)سنجش می گردد.
آستانه شنوایی برای گوش انسان صفر دسی بل و شدت صوت 120 دسی بل بیانگر شدتی است که در آن از نظر فیزیکی درد قابل احساس است . بطور کلی امواج با شدت تا 60  دسیبل قابل تحمل ، از 60 تا 80  دسیبل به بالا      نا هنجار و در 120 دسی بل موجب نقص دستگاه شنوایی می گردد.درب و پنجره های یوپی وی سی بدلیل شبکه بندی مقطع پروفیل آنها و تعداد لایه ها و فضای خالی موجود بین لایه ها به میزان زیادی از انتقال صوت جلوگیری می نماید که آمار و آزمایشات به عمل آمده تایید کننده این امر می باشد که پنجره های یو پی وی سی با شیشه دو جداره تا حدود 40 دسی بل کاهش صوت به همراه دارندکه البته این مقدار با استفاده کردن از شیشه های لمینت سه جداره و پروفیلهای 5 کاناله میتواند تا درصد بالاتری افزایش یابد .

3- پایین بودن ضریب انبساط خطی
پروفیلهای یو پی وی سی دارای ضریب انبساط خطی بسیار پایین تر نسبت به فلزات می باشند که این امر باعث می گردد تا با افزایش دما کمترین افزایش طول را داشته و از تغییر حالت فریم های پنجره و منحنی شدن آن و در نتیجه شکستن شیشه ها با افزایش دما جلوگیری به عمل آید .همچنین با کاهش دما کمترین تغییر طول را داشته و از باز شدن درزها بین پنجره و دیوار جلوگیری به عمل می آید که این امر باعث بهتر عایق شدن پنجره ها می گردد علاوه بر موارد مذکور انبساط و انقباص های پیاپی و با دامنه زیاد درب و پنجره ها عامل و با دامنه زیاد درب و پنجره ها عامل مهم و موثری در تخریب دیواره های اطراف آن می باشد .

4- فرایند تولید و ساخت
بدلیل پایین بودن نقطه ذوب پروفیلهای یو پی وی سی نسبت به فلزات می توان در دمای مناسبی ( حدود 250 درجه سلسیوس ) پروفیلها را بوسیله جوش به یکدیگر متصل نمود که این جوش بسیار با کیفیت بوده و هیچگونه تغییرات فیزیکی در پروفیل ایجاد نمی کند و درب یا پنجره کاملاً حالت یکپارچه به خود می گیرد . در حایکه در فلزات بدلیل نقطه دوب بسیار بالا( حدود 2700 درجه سلسیوس ) جوش همراه با نتش و تر شدن مقطع فلز می باشد که البته در مورد برخی فلزات مانند آلومینیوم بدلیل تخصصی بودن و هزینه های بالا از جوش استفاده نمی گردد و درزهایی در نقطه تصال باقی می ماند که باعث تخریب تدریجی از طریق نفوذ آب به داخل پروفیلها می گردد.

5- مقاومت در برابر مواد شیمیایی
پروفیلهای یو پی وی سی بدلیل تولید با روش پلیمریزاسون در برابر اغلب مواد شیمیایی مانند اسیدها ، بازها ، مواد ضد عفونی کننده ، روغنها و ... به خوبی از خود مقاومت نشن می دهند و در آزمایشگاه ها، کارگاه های صنعتی، بیمارستانها و ... مورد استفاده قرار می گیرند .

6- نفوذناپذیری و جلوگیری از لرزش شیشه ها
پروفیلیهای یو پی وی سی به گونه ای طراحی گردیده اند که با لاستیکهای خاصی آب بندی می گردند و کاملاً نفوذ ناپذیر می شود که گرد و غبار و آب باران درون ساختمان نفوذ نمی کند علاوه بر آن این لاستیکها از لرزش شیشه ها بدلیل صدا و هنگام طوفان و باد شدید جلوگیری می کند .

7- امکان نصب شیشه های دو یا چند جدار
بدلیل بدلیل وجود فضای زیاد طراحی شده برای شیشه ها در روی پروفیلهای یو پی وی سی ، علاوه بر شیشه های تک جداره می توان شیشه های دو یا سه جداره نیز نصب کرد که این کار تنها با تعویض زهوار امکان پذیر است .
در شیشه پنجره های پایاپن غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی میشود. در این مرحله بین فاصله خالی دو شیشه را با یکی از گازهای نجیب پر می کنند و با مسدود کردن طرفین ، مانع برون رفت گاز می شوند. ( گاز نجیب عناصر گروه 8 جدول تناوبی شامل هلیم He ، نئون Ne ، آرگون Ar ، کریپتون Kr ، زنون Xe و رادون Rn هستند ) و به دلیل ساختار اشباع خود با هیچ ترکیبی وارد واکنش نمی شوند. این خاصیت باعث می شود که این گازها در مقابل عبور گرما از خود مقاومت بالایی نشان داده و در نتیجه این نوع از شیشه باعث حفظ دمای اتاق شودکه البته در ایران استفاده از گاز آرگون متداول تر است .
در شیشه های چند جداره بسته به نوع کاربرد و نیاز مشتری می توان از انواع شیشه های فلوت ساده ، رنگی ، رفلکس ، لمینت ، جورجین بار یا دکوراتیو ، نشکن وسکوریت ، و یا از ورق های پلی کربنات و پلکسی گلس  استفاده کرد.

8- رنگ آمیزی
پروفیلهای یو پی وی سی در طی زمان کیفیت خود را همواره حفظ می کند و نیازی به رنگ آمیزی آن نمی باشد و با استفاده از پروفیلها رنگی آن می توان زیبایی هر ساختمان را افزونتر کرد .

9- استحکام درب و پنجره ها
پروفیلهای یو پی وی سی بدلیل بالا بودن خاصیت الاستسیسته و همچنین شبکه تو خالی آن بسیار ضربه پذیر بوده و در برابر تنشهای کششی ، پیچشی و خمشی به خوبی از خود مقاومت نشان می دهد و علاوه بر آن تغییر ظاهری نیز در آن بوجود نمی آید .همچنین جهت استحکام بیشتر از پروفیلها گالوانیزه در داخل پروفیلهای یو پی وی سی استفاده می گردد که با ضخامت 5، 1 میلیمتر و شکل ناودانی خویش استحکام پروفیلهای یو پی وی سی را چندین برابر می کند.


10- امنیت بالا و نظافت آسان
سیستم یراق آلات طراحی شده جهت این نوع درب و پنجره ها به گونه ایست که در چهار ظلع پنجره تعبیه می گردد که علاوه بر امکان باز شدن پنجره در دو محور افقی و عمودی از چندین نقطه تنها با چرخش یک دستگیره قفل می گردد و در برابر سرقت ایمن می گردد. ضمناً بدلیل سطح سیقلی پروفیل ، امکان نظافت آن خیلی راحت و آسان میباشد .

11- نصب و تعویض راحت بدون کمترین تخریب محیط پیرامون
این نوع پنجره ها بر روی فریم فلزی که از قبل روی دیواره ها تعبیه گردیده نصب می گردند که علاوه بر استحکام بخشیدن به دیواره ها در برابر تکانها و لرزشهای زمین هیچگونه تخریب، جهت قرار دادن  پنجره بر روی دیوار لازم نیست و سپس با پیچ روی فریم فلزی محکم می گردد و در پایان با فوم پلی اورتان و چسب سیلیکون کلیه درزها، درزگیری و در صورت نیاز با پروفیلهای L شکل درزها پوشانده می شوند .

12-کانال تخلیه آب
در پروفیلهای یو پی وی سی شیارهای خاصی جهت جمع آوری اب احتمالی و رودی به سیستم درب و پنجره ها تعبیه گردیده است که در حین تولید پنجره ها شکافهایی در مسیر خاص از پیش تعیین شده ایجاد می گردد که آب ورودی (احتمالی ) به سیستم درب و پنجره را به خارج ساختمان تخلیه می نماید .


منابع : شرکت پایاپن


موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


دهمین دوره نمایشگاه بین المللی فناوری نانو تهران، از تاریخ 1396/07/14 لغایت 1396/07/17 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.



موضوعاتی که در معماری منظر مطرح می باشند در واقع انعکاسی هستند از تمایلی که به بررسی دوباره آنچه که به مفهوم طبیعت می پردازد و پرسش بنیادین در ارتبا..



نخستین گام در بخش ساختمانی گیتی‌پسند، شناسایی محصولات و مطابقت با استاندارد جهانی، شیوه ساختمان‌سازی منازل با حداقل مصرف انرژی و احساس آرامش مردم..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5