اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

سکانس آخر مسکن مهر


دو طیف از پیمانکاران مسکن مهر با سوء‌استفاده از حمایت‌های بی‌سابقه مالی دولت – وام ارزان قیمت بدون سپرده و زمین رایگان – حدود 23 درصد از کل دو میلیون واحد مسکونی مهر را نیمه‌کاره گذاشته‌اند و پیش‌خریداران این واحدها را معطل نگه داشته‌اند. هر چند تاکنون معادل 55 درصد کل مسکن مهر تحویل شده است، اما در دولت جدید پیمانکاران متاخر با 8 تهدید اقتصادی از جانب دولت مواجه می‌شوند که خطرناک‌ترین آن می‌تواند حذف وام یا حذف خود آنها به همراه جریمه از پروژه‌های عمرانی جدید باشد.
دو طیف از پیمانکاران مسکن مهر با سوء‌استفاده از حمایت‌های بی‌سابقه مالی دولت – وام ارزان قیمت بدون سپرده و زمین رایگان – حدود 23 درصد از کل دو میلیون واحد مسکونی مهر را نیمه‌کاره گذاشته‌اند و پیش‌خریداران این واحدها را معطل نگه داشته‌اند. هر چند تاکنون معادل 55 درصد کل مسکن مهر تحویل شده است، اما در دولت جدید پیمانکاران متاخر با 8 تهدید اقتصادی از جانب دولت مواجه می‌شوند که خطرناک‌ترین آن می‌تواند حذف وام یا حذف خود آنها به همراه جریمه از پروژه‌های عمرانی جدید باشد.
پیامد «تغییر دولت» در مسکن مهر چیست: 8 تهدید اقتصادی در کمین پیمانکاران حاشیه‌دار؟
سکانس‌ آخر مسکن‌مهر
نخستین اقدام احتمالی دولت یازدهم در مورد وام مسکن‌مهر؛ گزینه «حذف وام قرض‌الحسنه»  
آخرین گزارش تیم نیکزاد از پیشرفت فیزیکی ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر در کشور
گروه مسکن- فرید قدیری: دولت برآمده از رییس‌جمهور منتخب پیش‌از آنکه شکل بگیرد، با پیامی که از سوی حسن‌روحانی دریافت کرده، وظیفه حتمی دارد تکلیف پیش‌خریداران باقی‌مانده در صف دریافت واحدهای مسکونی‌مهر را تا حصول نتیجه –تحویل کلید- روشن کند.
به این ترتیب تنها مسوولیت مشخص‌شده برای دولت جدید در این مقطع، هدایت مسکن‌مهر به ایستگاهی است که مقصد آن را دولت فعلی تعیین کرده، اما مسیر انتخابی این دولت برای رفتن به مقصد بطور قطع در دولت بعد، ادامه پیدا نمی‌کند، طوری که شنیده‌ها از اتاق‌فکر تیم اقتصادی دولت جدید حکایت از تغییرات گسترده در نحوه راهبری پروژه‌های مسکن‌مهر و خاتمه‌دادن به سازش و ملایمت بی‌اندازه با سازنده‌های جامانده در این پروژه‌‌ها دارد.
دولت یازدهم قصد دارد در حداکثر یکسال اول هر طور شده ساخت‌وسازهای نیمه‌کاره یا در آستانه تکمیل در پروژه مسکن‌مهر را به اتمام برساند و از آن به بعد، برنامه‌های تازه و سیاست‌های مدنظر خود همچون مسکن استیجاری و... را به اجرا دربیاورد.
به این ترتیب دولت جدید چاره‌ای جز تجدیدنظر اساسی بر نحوه نظارت بر کار پیمانکاران مسکن‌مهر و حذف یکسری تسهیلات بی‌سابقه ارائه‌شده به پیمانکاران این طرح را ندارد.
دو طیف حاشیه‌ساز در مسکن‌مهر
 علت طولانی‌ شدن ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر حاکی است: دو طیف از شرکت‌های ساختمانی در 4 سال گذشته بیشترین منفعت را از این طرح کسب کردند و در عین حال بیشترین خسارت اجتماعی را هم به دولت بابت تعهد به مردم و هم به مردم بابت تاخیر در تحویل واحدها وارد کردند.
طیف اول، برخی شرکت‌های صاحب‌نام هستند که اگر چه در دو سال اول اجرای طرح مسکن‌مهر، ورود به این طرح را به معنی خدشه‌دارشدن برند‌شان می‌دانستند، اما در دولت دوم احمدی‌نژاد -که مصادف شد با رکود مسکن- ناگهان سر از زمین‌های 99ساله درآوردند و هر کدام از آنها حداقل 10 برابر سایر پیمانکاران گمنام مسکن‌مهر، ظرفیت ساخت از دولت گرفتند و مشغول شدند. این طیف از یک‌سو به دلیل دارابودن مسکن‌مهر بیشتر برای ساخت –هر کدام بیش از 3 هزار واحد- و از سوی دیگر به خاطر تحمیل قیمت بیشتر از متری 300 هزار تومان به دولت به عنوان قیمت ساخت، سودی به مراتب بزرگ‌تر از سایر سازنده‌های مسکن‌مهر عایدش شده و در عین حال از آنجا که تعدادی از پیمانکاران حاضر در این طیف تاکنون نخواسته واحدهای مسکونی‌مهر در دست احداثش را تحویل دهد، میزان سود نهفته در تاخیر‌ها تا این لحظه رو به افزایش بوده است.
طیف دوم اما شرکت‌هایی هستند که عمر فعالیت عمرانی آنها به اندازه عمر طرح مسکن‌مهر است. این پیمانکاران با توانایی تست‌نشده در حوزه ساخت‌وساز پا به عرصه مسکن‌مهر گذاشتند و عمده آنها به دلیل عدم تجربه کاری در مواجهه با بحران‌های بدیهی این حوزه نتوانستند سرموقع نسبت به ساخت، تکمیل و تحویل واحدها اقدام کنند. پیمانکاران این دو طیف هم‌اکنون به انتهای خط رسیده‌اند و از حداکثر دو ماه آینده همزمان با تشکیل کابینه جدید در خطر برخورد با ابزارهای تنبیهی قرار می‌گیرند.
در ادبیات تصمیم‌گیری مسوولان مسکن‌مهر در این دولت، به پیمانکارانی که در یکی از این دو طیف قرار دارند، «پیمانکاران حاشیه‌‌ساز» لقب داده می‌شود.
حاشیه‌سازهای مسکن‌مهر به‌رغم آنکه از تسهیلات ارزان‌قیمت –وام 25 میلیونی خط‌اعتباری مسکن‌مهر با نرخ سود 4درصد- بهره‌مند شده‌اند و برخلاف سایر ساخت‌وسازهای معمولی، کمترین هزینه را از جیب شرکت، برای پروژه‌های 99ساله صرف کرده‌اند و عمدتا متکی به همین تسهیلات بوده‌اند، اما در طول 4سال اخیر به بهانه‌هایی همچون افزایش قیمت مصالح، نبود متقاضی واجدشرایط برای پرداخت آورده‌نقدی به حساب سازنده و مسائلی از این دست، حدنصاب پیشرفت فیزیکی ساخت واحدها را رعایت نکردند و در حالی که یک پروژه مسکونی با



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


زندگی در یک خانه حلزونی شکل، حرکت از این اتاق به آن اتاق در چنین خانه پیج در پیچی چه حسی خواهد داشت...



محققان پارک فناوری پردیس به ساخت دستگاه لایه نشانی مولکولی پرداخته که از جمله قابلیت های آن تنظیم میزان نور در پنجره و آینه هاست.



روابط متقابل بین پروژه های ساختمانی و آب و هوا دو جنبه کلی وجود دارد...



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5