اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

سرگردانی مسکن بر سر دو راهی


بعد از تنها چند روز پویایی زود گذر در بنگاه‌های مسکن در روزهای بعد از انتخابات خرداد اکنون در شروع فصل تابستان به جای آنکه معاملات مسکن رونق طبیعی این فصل از سال را به خود بگیرد با شوک مسری بازارهای رقیب روبه‌رو شده است.
بعد از تنها چند روز پویایی زود گذر در بنگاه‌های مسکن در روزهای بعد از انتخابات خرداد اکنون در شروع فصل تابستان به جای آنکه معاملات مسکن رونق طبیعی این فصل از سال را به خود بگیرد با شوک مسری بازارهای رقیب روبه‌رو شده است. تحقیقات میدانی نشان می‌دهد متقاضیان خرید مسکن به علت سردرگمی منحنی قیمت مسکن در دو راهی کاهش یا ثبات، در تصمیمشان دچار ناپایداری شده‌اند. متقاضیان، انتظار «تخلیه 10 درصدی حباب قیمت مسکن به تبعیت از ریزش سکه و دلار» را در ذهن دارند و تصمیم گرفته‌اند تا زمان تحقق آن ترجیحا از بازار خرید نکنند. با همه این احوال، کارشناسان اقتصادی دو سناریو بر مبنای دو نظریه برای آینده میان مدت قیمت مسکن مطرح می‌کنند. در سناریوی اول با قبول رخداد اضافه پرش در قیمت مسکن طی سال 91، برگشت قیمت ملک پایین‌تر از سطح مورد انتظار مطرح است و در سناریوی دوم که براساس نظریه رشد طبیعی قیمت در سال گذشته ترسیم شده، مسیر متفاوتی از سناریوی اول در نظر گرفته شده است. دلالان مسکن درباره رکود موجود از سه چالش در معاملات تابستانی سخن می‌گویند.
بنگاه‌های املاک درپی حرکت جدید از طرف تقاضا، دوباره خلوت شد
قیمت‌مسکن در دو راهی تغییر
هم‌اکنون معاملات تابستانی با سه‌چالش عمده روبه‌رو است:
«تعیین قیمت به شیوه زنجیره‌ای»، «خروج مجدد خریدار از بازار» و «اعلام بی‌طرفی مشاوران‌املاک»
گروه مسکن- فرید قدیری: شکل‌وشمایل بازار مسکن بعد از تحولی که طی دو هفته بعد از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری به خود دید، اکنون بار دیگر رنگ عوض کرده و ظاهر آن به موقعیت روزهای پیش ‌از انتخابات تغییر وضعیت داده است.
متقاضیان خرید مسکن در پی سردشدن حداقل 10درجه‌ای دمای قیمت در بازارهای رقیب طی روزهای اخیر، انتظار «تخلیه 10درصدی حباب قیمت مسکن به تبعیت از ریزش سکه و دلار» را در ذهن دارند و تصمیم گرفته‌اند تا زمان تحقق آن، ترجیحا از بازار خرید نکنند.
انتظار شکل‌گرفته در دسته خریداران مسکن دنباله همان تصوری است که در طول بهار92 به یکباره در بازار تقویت شد و رکود معاملاتی را در این فصل به امید رونق در فصل بعد رقم زد.
این دسته البته از شنبه بعد از انتخابات به‌تدریج داشت وارد بازار می‌شد تا از ثبات آنی ناشی از بهبود اولیه اوضاع سیاسی بهره‌برداری اقتصادی کند طوری که برگشت متقاضیان مسکن به پای میز معاملات در اواخر خرداد تا حدودی توسط مشاوران‌املاک هم احساس شد. اما با شروع فصل تابستان به جای آنکه معاملات رونق طبیعی این فصل از سال را به خود بگیرد، با شوک مسری بازارهای همجوار روبه‌رو شده است.
مشاوران ‌املاک در تشریح آخرین وضعیت بازار طی یک هفته گذشته می‌گویند: بعد از تنها چندروز پویایی زودگذر در بنگاه‌های مسکن در پایان خرداد، شروع فصل طلایی نقل‌وانتقالات به بدشانسی برخورد کرده طوری که خریدار مسکن دوباره نایاب شده و عدم توازن بین وجود فایل‌ فروش و نبود فایل تقاضا، معاملات تابستانی را با خطر رکود مواجه کرده است.
از سوی دیگر کارشناسان مسکن نیز در حال حاضر امید چندانی به بهبود دور موتور معاملات ندارند چون که از یک‌سو احتمال کاهش قیمت در این بازار را براساس تجربه‌ای که سال گذشته به دست آورده‌اند ضعیف ارزیابی می‌کنند و از سوی دیگر توان خریداران را به مراتب پایین‌تر از سطح فعلی قیمت‌ها می‌دانند.
پارسال در شرایطی که سرتاسر سال به جز دوره‌ای کوتاه در زمستان، معاملات مسکن کم‌رمق بود و همه نقدینگی‌ها به بازارهایی غیر از ملک مهاجرت کرده بود، اما قیمت مسکن در تهران 50درصد رشد کرد و حتی در فصل‌هایی از سال91 نرخ رشد نقطه‌به‌نقطه آن به 70 درصد هم رسید.
به همین خاطر، کارشناسان با استناد به وضعیت سال قبل، نسبت به چاره‌ساز شدن رکود، بر منحنی قیمت، کاملا تردید دارند.
به این ترتیب تا زمانی که تکلیف مقصد جدید منحنی قیمت مسکن در دوراهی موجود – کاهش در حد آنچه اخیرا در برخی بازارها رخ داد یا تثبیت قیمت- روشن نشود، انقباض در معاملات همچنان پابرجا خواهد بود.
در این میان دو سناریو بر مبنای دو نظریه کارشناسان اقتصادی برای آینده میان‌مدت قیمت مسکن قابل‌تصور است. در قالب سناریوی اول اگر بپذیریم منحنی قیمت مسکن در سال گذشته همسو با رشد قیمت برخی کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای از جمله ارز، دچار «اضافه‌پرش» شده است، در این صورت امسال احتمال دارد برگشت قیمت در برخی بازارها همچون سکه و دلار که از دو هفته گذشته شروع شده،  سطح قیمت مسکن را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد.  اما سناریوی دوم که براساس نظریه رشد طبیعی قیمت مسکن در سال 91 ترسیم شده است، مشروط به عدم‌ورود متغیر تازه به بازار مسکن، حالت تثبیت قیمت را برای آینده در نظر دارد.
تش



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


هدف هر برند معتبر جذب مشتری اختصاصی متعهد به برند است،یک تصویر1000 حرف را منتقل می کند ،یک تصویر متحرک 1000000 حرف...



در اغلب شرکت ها تیم های بازاریابی گروهی از مشتریان احتمالی را شناسای کرده آنها را برای پیگیری بیشتر به تیم فروش ارجاع می دهند ، بخشی از این مشتری..



دانشمندان در اقدامی به موازات کاهش هزینه‌های انرژی، موفق به ساخت نوعی سیستم پنجره هوشمند شده‌اند که در زمان مواجه با خورشید، تاریک شده و سپس به سرعت..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5