اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

پیشنهاد اجرای طرح کلید به کلید برای بزرگ ‌ترین زمین خالی پایتخت


بخش خالی زمین محل سابق پادگان قلعه ‌مرغی ظرفیت ساخت 8000 واحدمسکونی را دارد.
حفره تهران مسکونی می‌شود؟
بخش خالی زمین محل سابق پادگان قلعه ‌مرغی ظرفیت ساخت 8000 واحدمسکونی را دارد.
گروه مسکن- فرید قدیری: 80 هکتار زمین خالی در محل سابق پادگان قلعه‌مرغی که اکنون در مجاورت آن پارک‌ ولایت احداث شده، کارشناسان مسکن را واداشته یک پیشنهاد به شهرداری‌ تهران بابت استفاده از این محل برای شتاب دادن به نوسازی بافت ‌فرسوده تهران ارائه کنند.

بخش خالی زمین محل سابق پادگان قلعه ‌مرغی ظرفیت ساخت 8000 واحدمسکونی را دارد

طرح «کلید ‌به‌ کلید» که تاکنون در ژاپن، ویتنام، کره جنوبی، آلمان و انگلستان برای احیای بافت‌ های فرسوده مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت ‌آمیز بوده، عنوان طرح پیشنهادی است که اگر توسط شهرداری در زمین قلعه‌مرغی به اجرا در بیاید حدود 8 هزار واحدمسکونی نوساز در جنوب تهران احداث خواهد شد.
کل مساحت زمین پادگان قلعه‌ مرغی 300 هکتار است که 200 هکتار آن به بوستان ولایت اختصاص یافته و اکنون حدود 80 هکتار آن خالی است.
استفاده از این زمین برای نوسازی بافت‌ فرسوده در قالب طرح کلید ‌به ‌کلید در شرایطی مطرح می‌شود که قانون برنامه‌ پنجم بر خروج پادگان‌ها از شهر تهران تاکید کرده و با خروج تدریجی پادگان‌های نظامی‌موجود در پایتخت، زمین‌های بیشتری در اختیار دولت و شهرداری قرار می‌گیرد و از این طریق امکان انتقال ساکنان بافت‌ فرسوده به واحدهای نوسازی که روی این زمین‌ها احداث می‌شود، فراهم می‌شود.
در طرح کلید ‌به ‌کلید، ابتدا شهرداری در زمین خالی در اختیار، اقدام به ساخت تعداد قابل توجهی واحد مسکونی می‌کند و سپس با اعلام به مالکان بافت‌فرسوده این افراد می‌توانند به صورت مستاجر یا مالک در واحدهای ساخته‌شده اسکان پیدا کنند. از این طریق، امکان جلب رضایت مالکان بافت‌ فرسوده به نوسازی، به دلیل وجود واحد آماده تحویل به آنها، فراهم می‌شود.
براساس این گزارش در شهر تهران طی این سال‌‌ها فقط دو روش برای نوسازی بافت ‌فرسوده مورد استفاده قرار گرفته که دولت و شهرداری در هر دو روش ناکام بوده‌اند.
در روش اول که «تملک ‌‌اجباری» نام دارد و بزرگ ‌ترین نمونه آن در حواشی اتوبان نواب به اجرا درآمده، به دلیل نیاز به تامین مالی بسیار زیاد و عدم همکاری ساکنان متوقف شد و ادامه پیدا نکرد.
روش دوم که بعد از ناکامی ‌در تملک ‌‌اجباری در دستور کار دولت و شهرداری قرار گرفت، نوسازی داوطلبانه است که در این روش وام‌های ارزان‌قیمت و تراکم‌ تشویقی برای نوسازی به مالکان پرداخت می‌شود، اما چون‌ که این وام‌ ها کمتر از نیمی‌از هزینه ساخت را پوشش می‌دهد و سرانه‌ خدمات محله اصلاح نمی‌شود، آنچنان مورد استقبال مالکان قرار نگرفته است.
در حال حاضر با توجه به اینکه در شهر تهران نیاز به مسکن به شدت احساس می‌شود و توسعه درونی شهر از طریق احیای بافت‌فرسوده کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش برای افزایش عرضه محسوب می‌شود، شهرداری‌ می‌تواند به جای تملک زمین یا استفاده از ابزارهای تشویقی، از طریق زمین‌هایی که در اختیار دارد، بدون صرف هزینه‌های هنگفت، اقدام به ساخت تعداد انبوهی واحد مسکونی برای پشتیبانی از بافت‌های فرسوده کند و این واحدها را با واحدهای فرسوده به صورت کلید به کلید تهاتر کند و سپس واحدهای فرسوده تملک شده را تخریب و مجددا اقدام به ساخت واحدهای جدید از زمین آنها نماید و به این ترتیب طرح کلید به کلید را مجددا ادامه دهد.
طرح کلید ‌به ‌کلید پیش از این به صورت خیلی محدود در مناطقی از تهران توسط شهرداری اجرا شده و حالا چنانچه زمین باقی‌مانده از پادگان قلعه ‌مرغی در فرآیند احیای بافت مورد استفاده قرار بگیرد باعث آزاد شدن زمین‌های بافت‌های فرسوده اطراف پادگان قلعه ‌مرغی می‌شود که مجددا می‌توان از این زمین‌ها به صورت محلی اقدام به ساخت واحدهای مسکونی جدید کرد و مجددا با واحدهای فرسوده به صورت کلید ‌به ‌کلید جابه‌جا کرد.
ساخت مسکن در قلعه مرغی به طرح تفصیلی بستگی دارد
گروه مسکن- لیلا درخشان: پیشنهاد اولیه کارشناسان مسکن به منظور اختصاص بخشی از زمین قلعه ‌مرغی برای احداث واحدهای مسکونی نظرات مخالف و موافق برخی از کارشناسان حوزه شهری و نیز مسوولان شهرداری را به دنبال داشته است. محمدهادی ایازی، معاون و سخنگوی شهردار تهران در این باره گفت: تخصیص 80 هکتار از اراضی پادگان قلعه ‌مرغی برای ساخت‌وسازهای مسکونی باید در طرح تفصیلی شهر تهران دیده شود. وی اظهار کرد: چنانچه مشاور عالی طرح تفصیلی برآن شود که بخشی از کاربری پادگان قلعه‌مرغی را برای ساخت ‌و سازهای مسکونی تعریف کند در این صورت این امکان فراهم ا



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


89 روش برای روشنتر کردن خانه



تیمی از مهندسان کره جنوبی پنجره‌ای را ابداع کرده‌اند که سر و صدای بیرون را فیلتر اما هوای تازه را به درون منزل وارد می‌کند.



رضایت مشتری اولین و مهمترین گام در پیشرفت هر کسب و کار است. در این چند سطر بر آنیم تعریفی هرچند مختصر، از این موضوع ارایه دهیم.



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5