اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

نسخه انبوه‌ سازان برای مسکن 91


کانون سراسری انبوه‌سازان برای تنظیم بازار مسکن سال91، روز گذشته یک بسته‌ اجرایی چندمنظوره را به وزارت راه‌وشهرسازی ارائه کرد؛ محتوای این بسته با تاکید بر دو ماده از قانون ساماندهی مسکن -که دست دولت را در واگذاری قسطی زمین‌ به انبوه‌سازان کاملا باز گذاشته است...
کانون سراسری انبوه‌سازان برای تنظیم بازار مسکن سال91، روز گذشته یک بسته‌ اجرایی چندمنظوره را به وزارت راه‌وشهرسازی ارائه کرد؛ محتوای این بسته با تاکید بر دو ماده از قانون ساماندهی مسکن -که دست دولت را در واگذاری قسطی زمین‌ به انبوه‌سازان کاملا باز گذاشته است - از وزیر راه‌وشهرسازی می‌خواهد دستگاه‌های دولتی را مکلف کند تا زمین‌های تحت مالکیت‌شان در داخل کلانشهرها از جمله تهران را به شیوه «اجاره به شرط تملیک» برای ساخت مسکن‌مهر ملکی در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد. «مسکن‌مهر ملکی» طرحی است که وزیر راه‌وشهرسازی پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد آن را از سال آینده جایگزین طرح «واگذاری زمین 99ساله» کند. رییس کانون انبوه‌سازان در نامه‌ای به علی نیکزاد ضمن اشاره به آمادگی کانون برای اجرای این طرح، پیشنهاد کرده است: زمین‌های دولتی داخل شهرها از آنجا که دارای همه نوع خدمات زیربنایی بوده و فروش مدت‌دار- 15ساله- آنها به بخش خصوصی طبق ماده 2 قانون ساماندهی مسکن مجاز است، از سال آینده به بازار ساخت‌وساز تزریق شود. در بسته انبوه‌سازان که هم‌اکنون روی میز وزیر راه‌وشهرسازی قرار دارد، این تعهد نیز داده شده است که در صورت تصویب آن در دولت، بازار مسکن تهران خیلی زود به لحاظ عرضه واحدهای ارزان‌قیمت، متعادل شود.

نسخه انبوه‌سازان برای بازارمسکن 91
 انبوه‌سازان با استناد به قانون مصوب سال87 متقاضی خرید زمین‌های دولتی داخل تهران و کلان‌شهرها به صورت «اجاره‌‌به‌ شرط تملیک» شده‌اند
 طرح تکامل‌یافته «مسکن‌مهر» روی میز نیکزاد
کانون سراسری انبوه‌سازان با بررسی ریشه‌ نوسانات اخیر قیمت مسکن و اجاره‌بها، برای تنظیم بازار مسکن در سال91 پیش‌قدم شده و نسخه‌ای حاوی «چگونگی کنترل قیمت مسکن» را به وزارت راه‌وشهرسازی ارائه کرده است.
رییس کانون انبوه‌سازان سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به علی نیکزاد وزیر را‌ه‌وشهرسازی، بسته تکامل‌‌ یافته‌‌ای از «مسکن‌مهر» را برای اجرا در سال آینده پیشنهاد داده که موجودی بسته اگرچه به طرح جدید این وزارتخانه – مسکن‌مهر ملکی- شباهت دارد، اما مواردی در آن پیش‌بینی شده که در صورت جلب موافقت دولت، بخش زیادی از تقاضای سال آتی بازار مسکن را به شکل واقعی جذب و از بازار خارج خواهد کرد.
پیش‌تر، هم وزارت راه‌وشهرسازی و هم انبوه‌سازان به این جمع‌بندی رسیده بودند که ادامه مسکن‌مهر و واگذاری رایگان زمین‌های خارج از شهرها، بیش‌از این جایز نیست و علت این نتیجه‌گیری را مشکلاتی همچون کمبود خدمات زیربنایی (آب‌وبرق و ...) در این مناطق اعلام کرده بودند.بر همین اساس وزارت راه‌وشهرسازی که در سه‌سال اخیر زمین‌های دولتی اطراف شهرها را به صورت «اجاره 99ساله» برای ساخت مسکن‌مهر اختصاص داده بود، قصد دارد از سال آینده واگذاری «رایگان» زمین را متوقف و شکل جدیدتری تحت عنوان «مسکن‌مهر ملکی» را جایگزین کند به این صورت که انبوه‌سازان باید از این پس بدون اتکا به دولت، در «داخل شهرها» زمین برای ساخت
«خریداری» کنند.
حالا انبوه‌سازان ضمن قبول شرط وزارت راه‌وشهرسازی مبنی بر خرید زمین داخل‌شهرها، با استناد به قانون مصوب سال87 که دست دولت را در واگذاری قسطی زمین‌ برای ساخت مسکن باز گذاشته است، به وزیر پیشنهاد کرده‌‌اند که زمین‌های تحت مالکیت دولت در داخل تهران و کلانشهرها را به صورت «اجاره به شرط تملیک» در اختیار آنها قرار دهد تا از یک‌سو دغدغه خرید زمین با قیمت‌های نجومی مرتفع شود و از سوی دیگر دولت متفاوت از واگذاری‌های قبلی، این‌بار بتواند هزینه زمین‌ها را دریافت کند.
خانه‌دار شدن به قیمت ماهانه یک میلیون ‌تومان
چنانچه محتوای بسته تدارک‌ دیده‌شده از طرف انبوه‌سازان، در وزارت راه‌وشهرسازی به تصویب برسد، از سال 91 زمین‌های متعلق به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها‌ در نقاط مختلف تهران و سایر شهرها، به عنوان مکان‌های جدید ساخت‌وساز به بازار تزریق می‌شود؛ طوری که خانوارهای بدون مسکن می‌توانند مجموع «هزینه زمین» و «قیمت تمام‌شده ساخت» را در 15سال به ترتیب به «دولت» و «انبوه‌ساز» بازپرداخت کنند.
ایرج رهبر، رییس کانون سراسری انبوه‌سازان درباره بسته پیشنهادی کانون گفت: در حال حاضر هزینه‌ای که بابت اجاره‌بها به گروه‌های کم‌درآمد فاقد مسکن‌ملکی در تهران و برخی کلان‌شهرها تحمیل می‌شود ماهانه حدود 800 هزار تا یک میلیون تومان است. در این حالت اگر واحدهای مسکونی جدید به صورت «اجاره‌ به شرط تملیک» ساخته و تحویل اجاره‌نشین‌ها شود هزینه‌ خرید آن –ماهانه- معادل رقم اجاره‌بها خواهد بود.
تعهد 15ماهه بابت تبدیل زمین‌های دولتی به مسکن
رهبر با تاکید بر اینکه ساخت مسکن‌مهر در داخل شهرها به مراتب بهتر و اثرگذارتر از واحدهای ساخته‌شده روی زمین‌های 99س



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


رضایت مشتری اولین و مهمترین گام در پیشرفت هر کسب و کار است. در این چند سطر بر آنیم تعریفی هرچند مختصر، از این موضوع ارایه دهیم.



پنجره های سقفی نوع خاصی از پنجره ها هستند که به جای دیوار بر روی سقف طراحی و نصب می شود در ادامه طراحی هایی از منزل با این نوع از پنجره ها را می بین..



هدف از تدوین این استاندارد ارائة روشهای آزمون نفوذپذیری پنجره های باز شو در برابر جریان هوا می باشد که در دیواره های خارجی نصب می گردند . این استاند..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5