اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

اجرای انبوه‌سازی ایرانی در عراق


50 شرکت ایرانی باید 100 هزار واحدمسکونی برای کارمندان دولت عراق و 100 هزار واحد برای مردم عراق بسازند گروه مسکن- هاجر شادمانی: قصد مشترک دولت و انبوه‌سازان برای تکرار تجربه ساخت مسکن‌مهر در یکی از کشورهای شریک تجاری ایران، سرانجام به بار نشست.
مدیران مسکن‌مهر که اوایل امسال رایزنی ابتدا در ترکیه و سپس در سوریه را برای احداث دو پروژه مسکونی 50هزار واحدی انجام داده بودند و سپس توافق‌نهایی را به دلیل اختلاف‌نظر بر سر قیمت ساخت عملا معلق گذاشتند، روز گذشته پروتکل ساخت 200 هزار واحدمسکونی در کشور همسایه –عراق- را نهایی کردند.
در قالب این پروتکل علی نیکزاد،‌ وزیر راه‌وشهرسازی به نمایندگی از دولت تقویت روابط اقتصادی و تجاری ایران‌وعراق را دنبال می‌کند و انبوه‌سازان نیز بازار تازه‌ای از ساخت‌وساز را بعد از نزدیک‌شدن به پایان پروژه‌های مسکن‌مهر، در اختیار می‌گیرند.
توافق مکتوب بین وزرای مسکن ایران ‌و عراق که بعد از ظهر دیروز در ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی به امضا رسیده حاصل گفت‌وگوهای یک روز قبل بین انبوه‌سازان ایرانی و مسوولان مسکن عراق بر سر نحوه ساخت‌وساز و از همه مهم‌تر قیمت ساخت، بوده است.
طبق این پروتکل 50 شرکت ساختمانی از ایران باید در یک مناقصه بین‌المللی که دولت عراق آن را علاوه بر ایران برای کشورهایی از جمله ترکیه، کره، چین و برخی کشورهای اروپایی نیز برگزار می‌کند، شرکت کنند که در این صورت هر کشوری که بتواند قیمت کمتر برای ساخت مسکن به عراق پیشنهاد کند، برنده بازار یک میلیون واحدی این کشور خواهد بود. این در حالی است که قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور بین‌الملل با رد موضوع مناقصه، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: قرار شده بعد از عید نوروز شرکت‌های ساختمانی با حضور در بازار عراق قیمت ‌تمام‌شده ساخت مسکن را برآورد و به دولت عراق اعلام کنند.
هم‌اکنون در عراق بیش از 40 شرکت ساختمانی ایرانی مشغول به کار هستند که به صورت مستقل –بدون سفارش دولت ایران- در آنجا مشغول به کار هستند اما ظاهرا نگرانی از کیفیت و قیمت از سوی دولت عراق باعث شده، وزیر مسکن عراق ساخت‌وسازهای جدید را از طریق توافق با دولت‌ها جلو ببرد.
طبق پروتکلی که دیروز امضا شد 50 شرکت ایرانی باید 100 هزار واحدمسکونی برای کارمندان دولت عراق و 100 هزار واحد برای مردم عراق بسازند.
تفاوت عمده ساخت‌وساز بین ایران‌وعراق
شاید عاملی که این روزها باعث تقویت انگیزه انبوه‌سازان برای صادرات خدمات مسکن‌مهر به دیگر کشورها شده، در نوع و روشی است که هم‌اکنون این گروه از سازنده‌ها برای ساخت مسکن، به کار گرفته‌اند.
در مسکن‌مهر، انبوه‌سازان عملا پیمانکار دولت هستند و با تسهیلات ویژه‌ای که از بانک‌ها دریافت می‌کنند، واحدهای مسکونی‌ را تقریبا به صورت کامل تحویل متقاضی می‌دهند.
اما آنطور که مقامات عراقی در دو روز مذاکره با طرف ایرانی، اعلام کرده‌اند، پیش‌شرط این کشور برای صدور مجوز ساخت‌وساز، ارائه تعهد انبوه‌ساز به ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی و کلیه خدمات زیربنایی و روبنایی آنهاست به این معنی که انبوه‌ساز وظیفه دارد فضاهای تجاری، آموزشی و فرهنگی موردنیاز ساختمان‌هایی که می‌سازد را نیز احداث و تامین کند.
به این ترتیب، در قالب صدور تجربه مسکن‌مهر به عراق، قرار است عملا شهرک‌سازی مسکونی در این کشور به اجرا دربیاید که با این حساب، انبوه‌سازان خرد کشورمان بعید است بتوانند چنین مسوولیتی را تقبل کنند و کار احتمالا به شرکت‌های بزرگ ساختمانی واگذار خواهد شد.
به گزارش «دنیای اقتصاد» مسوولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، برای جلوگیری از بروز مشکلی که روند تفاهم بر سر ساخت مسکن ارزان قیمت در کشور سوریه را با موانع اساسی رو‌به‌‌رو کرده است، این بار تفاهم بر سر قیمت‌های ساخت مسکن در کشور عراق را منوط به برگزاری مناقصه بین حداقل 50 و حداکثر 100 شرکت ایرانی انبوه‌ساز اعلام کردند تا بر اساس این تصمیم هر شرکتی که با حداقل قیمت بر مبنای آنچه مدنظر میزبان است، اعلام آمادگی کند، وارد ساخت و ساز 200 هزار واحد مسکن مهر شود.
به گزارش دنیای اقتصاد، مسوولان ارشد وزارت راه و شهرسازی ایران و مسکن و آبادانی عراق پس از سه روز بحث و بررسی پیرامون ساخت انبوه مسکن در عراق در نهایت سند تفاهم دوجانبه را عصر دیروز به امضا رساندند که براساس آن انبوه‌سازان ایرانی متعهد به ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان ادارات عراقی به علاوه 100 هزار واحد برای اسکان عموم مردم عراق شدند.
آن طور که مسوولان ارشد حاضر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دو کشور در عرصه عمران و آبادانی عراق عنوان کرده اند، دولت عراق قرار است با اختصاص 80 درصد هزینه ساخت به عنوان تسهیلات، با کمک انبوه‌سازان ایرانی ساخت 200 هزار واحد مسکونی مقرر شده را ظرف دو سال به اتمام برساند.
مسوولان دو کشور برای انبوه‌سازان ایرانی نیز علاوه بر برخورداری از جوای



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


رضایت مشتری اولین و مهمترین گام در پیشرفت هر کسب و کار است. در این چند سطر بر آنیم تعریفی هرچند مختصر، از این موضوع ارایه دهیم.



1- برای شرکت خود یک نام و لوگوی خاص انتخاب کنید. 2-روی محصولات خود تبلیغات گسترده انجام دهید تاجای که در تمام نقاط اینترنت نام شما و محصولات شما..



طراحی رستوران رزا رستوران تایلندی در سوهو



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5