اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

ورود ‌مجازی به بازارمسکن ممنوع؟


منع دسترسی‌اینترنتی به قیمت آپارتمان پیامد محدودیت تازه در بازار چیست؟
گروه مسکن- فرید قدیری: دسترسی سریع و بی‌واسطه به قیمت‌های فروش آپارتمان در تهران، غیرممکن شد.
سامانه مجازی معاملات مسکن (ایران‌فایل) که از سه سال پیش برای حذف واسطه‌گری، اقدام به برقراری ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده کرده بود، از هفته گذشته به طور ناگهانی قیمت واحدهای در نوبت فروش در سامانه را حذف کرد، به طوری که کاربران اینترنتی که تا پیش از این می‌توانستند بدون مراجعه به بنگاه‌های املاک و بدون اتلاف وقت، با یک کلیک رایگان، آپارتمان دلخواه خود را همراه قیمت‌پیشنهادی فروشنده جست‌وجو کنند، هم‌اکنون از این گزینه محروم هستند.این در حالی است که طبق اعلام قبلی معاونت امور مسکن وزارت راه‌وشهرسازی، ظرف هفته‌های آینده قرار است سامانه‌ اینترنتی تازه‌ای توسط دولت راه بیفتد تا متقاضیان مسکن در تهران بتوانند با ورود به آن از قیمت واحدهای فروخته‌شده در هر منطقه اطلاع پیدا کنند.
در این شرایط آیا حذف قیمت مسکن از سامانه مجازی بخش خصوصی منجر به تضعیف عملکرد سامانه جدید (دولتی) نخواهد شد؟
در حال حاضر در سامانه مجازی معاملات مسکن، آپارتمان‌های قابل‌فروش فقط با مشخصات آدرس، متراژ بنا و تعداد اتاق‌خواب قابل رویت و دسترس است و جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین گزینه که «قیمت» است از لیست آپارتمان‌های فروشی حذف شده است. این سامانه درباره علت حذف قیمت از فایل فروش آپارتمان‌ها، هیچ توضیحی ارائه نکرده است و اپراتورهای سامانه ایران‌فایل در پاسخ به کاربران می‌گویند «به دلیل اشکال نرم‌افزاری فعلا چاپ اینترنتی قیمت مقدور نیست.» سامانه مجازی معاملات مسکن در زمان راه‌اندازی، با هدف عمومی‌کردن قیمت مسکن در تهران فعالیت خود را آغاز کرد تا متقاضیان خرید بتوانند در زمان کوتاه لیست قیمت فروش انواع آپارتمان در نقاط مختلف شهر را رویت کنند.
انتشار اینترنتی قیمت مسکن در تهران موجب شده بود بین فروشنده‌ها نوعی رقابت در اعلام قیمت پایین‌تر سر بگیرد؛ چون اعلام همزمان همه قیمت‌ها می‌توانست نگاه متقاضی را به «قیمت کمتر» جلب کند به خصوص اینکه در این سامانه نرم‌افزاری تعبیه شده بود که قیمت‌هایی پایین‌تر از نُرم بازار را با رنگ سبز نمایش می‌داد و قیمت‌های فراتر از نُرم را به رنگ قرمز منتشر می‌کرد.اما با توقف انتشار قیمت‌ها در این سامانه، شیوه سنتی مبادله ملک کماکان به کار خود ادامه می‌دهد و خریدار و فروشنده آپارتمان مجبورند از مسیر دلالان ملکی از «قیمت» اطلاع پیدا کنند.
این در حالی است که حذف واسطه‌گری از هر بازاری و نمایش شفاف اطلاعات مربوط به قیمت کالا، بلافاصله تاثیر مثبت بر قیمت‌ها در آن بازار می‌گذارد و باعث کاهش قیمت‌ فروش به مصرف‌کننده می‌شود.
ایراد نرم‌افزاری در سامانه ایران‌فایل و توقف انتشار قیمت فروش آپارتمان‌ها درست همزمان شده با آغاز فصل تازه معاملات مسکن. هم‌اکنون خریدار و فروشنده ملک مسکونی در تهران آماده می‌شوند ظرف هفته‌های آتی با مراجعه به بازار، معاملات مسکن سال91 را رقم بزنند. در این شرایط و در حالی که برخی سوداگران انتظار افزایش قیمت مسکن را در سر دارند، حذف «نمایش قیمت» از اینترنت می‌تواند فضای بازار مسکن را غبارآلود کند و زمینه حبابی‌شدن قیمت‌ها را فراهم کند.کارشناسان مسکن در این باره معتقدند: دسترسی اینترنتی به قیمت فروش آپارتمان ابزار کمکی برای خریداران است تا این افراد با مقدمه ذهنی از قیمت‌ها به بنگاه‌های مسکن مراجعه کنند. همچنین این دسترسی باعث می‌شود قدرت چانه‌زنی خریداران مقابل فروشنده و مشاوراملاک، افزایش
پیدا کند در صفحه اول سامانه مجازی معاملات مسکن تصویر گواهی ارائه خدمات فایلینگ ایران‌فایل از اتحادیه مشاوران‌املاک تهران، وجود دارد که در متن آن آمده است: «این سامانه ارائه‌دهنده خدمات به اعضای اتحادیه است که پس از بررسی و استفاده دیگر اعضا، امکانات آن به تایید کاربران رسیده است.»
اما حالا اینکه چرا این سامانه یک‌طرفه بخشی از امکانات پرطرفدار مخاطبان را مسدود کرده است، پرسشی است که انتظار می‌رود مسوولان سامانه پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آن داشته باشند.
قیمت‌ها برمی‌گردد؟
کارشناسان حوزه مسکن با این رویکرد که طرح بلوک‌بندی قیمت مسکن بزودی توسط وزارت راه‌وشهرسازی به اجرا درخواهد آمد و با اجرای این طرح متقاضیان مسکن به «قیمت‌ واحدهای فروخته شده» در هر محله دسترسی پیدا خواهند کرد، تاکید می‌کنند: مکمل سامانه در راه افتتاح، سامانه فعلی است. این سامانه چنانچه امکان نمایش «قیمت‌های پیشنهادی فروش» را همچون گذشته فعال کند، کاربران (خریداران مسکن) با مقایسه همزمان قیمت پیشنهادی و قیمت واحدهای فروخته‌شده، بر کل بازار معاملات اشراف پیدا می‌کنند و احتمال گرانفروشی و اعلام قیمت‌های کاذب توسط مالکان یا برخی م



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


هنگامی که از توری استفاده نمی کنید آنرا ببندید،گرد و غبار را بوسیله جارو برقی تمیز کنید،اگر توری شما بنرمی حرکت نمیکند ابتدا آنرا تمیز نموده وسپس..



محققان استرالیایی در حال ساخت شیشه ای جدید هستند که با برخورداری از ویژگی سلولهای خورشیدی نه تنها تولید انرژی کرده بلکه می توان از آن به عنوان نسل..



امروزه اتلاف انرژی یکی از مهمترین مسائل کشورهای جهان است با وجود اینکه برخی از کشورها از جمله کشور ایران از نظر منابع انرژی بسیار غنی میباشند،اما..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5