اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

وظایف جدید مستاجرها


به زودی گروهی از اجاره‌نشین‌ها با اتمام زمان امتحانات مدارس، برای تمدید قرارداد اجاره یا تغییر محل سکونت، وارد بازار می‌شوند. در یک ماهی که تا فصل نقل‌وانتقال باقی است این گروه از مستاجرها باید به سه تکلیف عمل کنند تا از گزند حباب اجاره‌بها در امان بمانند. مهم‌ترین وظیفه این روزهای اجاره‌نشین‌ها «مشاهده متن قرارداد اجاره سال گذشته ملک» است. تجربه مشاوران ‌املاک نشان داده، این اقدام باعث می‌شود موجر در حد منطقی و محدود نسبت به افزایش اجاره‌بهای سال جدید اقدام کند
تشریح تازه‌ترین توصیه‌ها برای تمدید قراردادهای اجاره
وظایف جدید مستاجرها اعلام شد
 از مشاور‌املاک بابت پرداخت هرمیزان حق‌کمیسیون «رسید» بگیرید
 اعتبار اجاره‌نامه‌های جدید منوط به ثبت در سامانه رهگیری
 اجاره‌بهای سال‌قبل را ملاک قرار دهید
گروه مسکن-‌هاجر شادمانی: گروهی از اجاره‌نشین‌ها با اتمام زمان امتحانات مدارس، در چند روز آینده برای تغییر محل سکونت یا تمدید قرارداد اجاره محل فعلی، وارد بازار می‌شوند و عملا «معاملات زودرس» را قبل از شروع فصل نقل‌وانتقال رقم می‌زنند.
هر چند هنوز شواهدی که میل صعود در اجاره‌بها را نشان دهد، مشاهده نشده است اما غبار قدیمی موجود در بازار اجاره، سه‌وظیفه جدید را به مستاجران تکلیف می‌کند.
هم‌اکنون در سطح شهر تهران به استثنای برخی مناطق، ارقامی که مشاوران‌املاک از طرف موجران به عنوان اجاره‌بهای سال جدید اعلام می‌کنند حداکثر معادل «سه‌میلیون رهن یا 100 هزار تومان اجاره‌ماهانه» بیشتر از نرخ‌های سال گذشته است به طوری که اگر نرخ پیشنهادی امسال موجران در قراردادهای سال91 اعمال شود، در بدترین حالت ممکن اجاره‌بها 15 تا 20 درصد افزایش پیدا می‌کند که این رقم با توجه به تورم عمومی 21درصدی ابتدای سال، تاحدودی قابل‌تحمل خواهد بود.
مستاجرانی که طی روزهای آینده برای عقد قرارداد سال جدید اجاره، اقدام می‌کنند، می‌توانند میزان افزایش مبالغی که از طرف مالک یا مشاوراملاک پیشنهاد می‌شود را در حد مورد انتظار – نزدیک به نرخ تورم- تحت کنترل قرار دهند.
تکلیفی که برای این ماموریت برعهده مستاجران قرار دارد «مشاهده متن قرارداد سال گذشته ملک» است.
مشاوران‌املاک در این باره معتقدند: تجربه اجرای طرح تعزیرات در سال گذشته اگر چه منجر به رعایت سقف درنظر گرفته شده برای افزایش اجاره‌بها –سقف 10درصد- نشد اما یک بند از این طرح که مطابق آن موجران مجبور شده بودند اجاره‌نامه سال89 را هنگام تنظیم اجاره‌نامه سال90 به مستاجر نشان دهند، به نفع اجاره‌نشین‌ها تمام شد.
چگونه انتظار افزایش اجاره‌بها را مهار کنیم؟
ارائه متن قرارداد سال قبل به طرفین معاملات اجاره،‌ باعث خواهد شد برای تعیین اجاره‌بهای سال جدید، چارچوب و حریم مشخصی درنظر گرفته شود و موجر از پیشنهادهای غیرطبیعی و افزایش‌های چندبرابری مبلغ پرهیز کند.
مستاجران برای تفاهم بر سر اجاره‌بهای سال91، چنانچه موجر را موظف به مبنا قرار دادن اجاره‌نامه سال قبل کنند، از قدرت بالای چانه‌زنی برخوردار خواهند شد.
از سوی دیگر برای معاملات روزهای آتی بازار اجاره، باید زمینه بروز نابسامانی در اجاره‌بها، توسط طرف تقاضا از بین برود.
در حال حاضر در اغلب بنگاه‌های مسکن به رغم تاکید اتحادیه املاک و مقررات ابلاغ شده به مشاوران‌املاک، اجاره‌نامه‌ها به صورت دستی تنظیم می‌شود. این در حالی است که مشاوران‌املاک موظف هستند قراردادهای اجاره‌ را در سامانه رهگیری معاملات مسکن ثبت رایانه‌ای کنند و در عین حال ارزش هر قرارداد – مبلغ اجاره- را در این سامانه دولتی، وارد کنند.
مستاجران برای تسلط بر اجاره‌بهای سال جدید، باید قراردادهایی را امضا کنند که نسبت به ثبت آن در سامانه رهگیری اطمینان پیدا کرده باشند.
ثبت اجاره‌نامه در این سامانه، علاوه بر اینکه به معامله اعتبار قانونی می‌دهد، به دلیل ردگیری دولتی و شفاف‌شدن ارزش قرارداد و در نتیجه محاسبه ساده مالیات بر اجاره، موجر را در افزایش نرخ محدود خواهد کرد.
 دغدغه فعلی غالب اجاره‌نشین‌ها، دریافت سلیقه‌ای حق‌کمیسیونی است که مشاوران‌املاک برای تمدید ساده یک اجاره‌نامه‌ یا تنظیم مجدد آن، از طرفین معاملات دریافت می‌کنند.
رفتار ناموزون برخی بنگاه‌ها در دریافت پورسانت معاملات اجاره، روز گذشته با واکنش رییس اتحادیه املاک مواجه شد.
در حالی که در آستانه ورود به فصل نقل و انتقالات در بازار اجاره، برخی مشاوران املاک با تخلف در دریافت مبلغ پورسانت، زمینه را برای تشدید التهاب در‌این بازار فراهم می‌کنند، مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه املاک تهران اعلام کرد: هرگونه دریافت مبلغ پورسانت ناشی از انعقاد قرارداد اجاره براساس قانون، معادل یک چهارم مبلغ اجاره ماهانه است و هیچ یک از بنگاه‌های مسکن نمی‌توانند با‌این بهانه که از تصویب‌ این قانون سال‌ها می‌گذرد، مبلغی اضافه‌تر از نرخ مصوب دریافت کنند.
دو توصیه به مستاجران
خسروی با بیان ‌اینکه قانون دریافت پورسانت از سوی مشاوران املاک کماکان به حالت قبل از سوی آنها لازم الاجرا است و هیچ تغییری در‌این زمینه‌ایجاد نشده است، به مستاجران توصیه کرد‌این افراد هنگام پرداخت پورسانت به بنگاه‌ها از آنها رسید دریافت کنند.
وی افزود: در صورتی که مشاور



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


معمول‌ترین شکل پنجره، نوع دو لنگه آن است. البته پنجره هاى کوچک را به صورت یک لته نیز مى‌ساخته اند. هر لته که غالبا روى پاشنهاى کوچک مى‌چرخید به قطعه..



ديريت روابط با مشتريان عبارت است از مجموعه گام‏هايي که به منظور ايجاد، توسعه، نگهداري و بهينه‌سازي روابط طولاني‌مدت و ارزشمند بين مشتريان و سازمان..



پنجره های قدیمی از جنس سنگ که امروز به قیمت زیادی در حراجی های معتبر به فروش می رسد



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5