اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

افزایش 500 درصدی عوارض ساخت مسکن در یک کلان‌شهر


تعداد مشاهده : 238 بار کد خبر : DEN- 310182 تاریخ چاپ : دوشنبه 2 مرداد 1391 ویژه - انبوه‌سازان شوکه شدند افزایش 500 درصدی عوارض ساخت مسکن در یک کلان‌شهر؟ شنیده شده است؛ در یکی از کلان‌شهرهای کشور قرار شده عوارض ساخت‌وساز تا 6 برابر افزایش پیدا کند. ظاهرا مدیریت شهری در این کلان‌شهر مصوبه‌ای را ابلاغ کرده است که براساس آن عوارض ساخت‌وساز شامل هزینه صدور پروانه‌ساختمانی، تراکم و هزینه خلاف‌ساختمانی از 100 درصد تا 500 درصد افزایش خواهد یافت. این مصوبه در آستانه اجرا قرار گرفته اما به خاطر نارضایتی شدید انبوه‌سازان فعلا اجرای آن برای تجدیدنظر و تعدیل احتمالی نرخ‌ها، متوقف شده است. گفته می‌شود انبوه‌سازان در این کلان‌شهر اعتراض کرده‌اند و اگر قرار باشد این افزایش عوارض اجرایی شود، آنها از بازار ساخت‌وساز این منطقه خارج خواهند شد. افزایش 6 برابری عوارض ساخت به این معنی است که قیمت تمام‌شده ساخت مسکن 50 درصد افزایش خواهد یافت. (سهم عوارض ساخت از کل قیمت تمام‌شده مسکن حداقل 10 درصد است) در صورتی که این مصوبه به اجرا درآید راه برای افزایش نجومی عوارض ساخت‌وساز در سایر کلان‌شهرها نیز باز خواهد شد. شهرداری‌های کشور سال‌ها است بیش از 60 تا 70 درصد از درآمدهایشان را از محل اخذ عوارض ساخت تامین می‌کنند. این عوارض یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین و در عین حال سریع‌ترین روش‌ها برای درآمدزایی شهرداری‌ها محسوب می‌شود. در بخش کمیسیون ماده100 نیز خلاف‌های انبوه‌سازان در برخی شهرها به جای آنکه به صدور حکم تخریب از طرف شهرداری‌ها منجر شود به دریافت جرایم سنگین ریالی منتهی می‌شود. انبوه‌سازان در برخی شهرها می‌گویند اقدام آنها به انجام تخلف ساختمانی که عمدتا اضافه تراکم و تغییر کاربری را شامل می‌شود، هر چند آنها را متحمل پرداخت جریمه به شهردار‌ی‌ها می‌کند اما در نهایت سود حاصل از ساخت‌وساز را برای آنها چشمگیر می‌سازد.
این مصوبه در آستانه اجرا قرار گرفته اما به خاطر نارضایتی شدید انبوه‌سازان فعلا اجرای آن برای تجدیدنظر و تعدیل احتمالی نرخ‌ها، متوقف شده است.
گفته می‌شود انبوه‌سازان در این کلان‌شهر اعتراض کرده‌اند و اگر قرار باشد این افزایش عوارض اجرایی شود، آنها از بازار ساخت‌وساز این منطقه خارج خواهند شد.
افزایش 6 برابری عوارض ساخت به این معنی است که قیمت تمام‌شده ساخت مسکن 50 درصد افزایش خواهد یافت. (سهم عوارض ساخت از کل قیمت تمام‌شده مسکن حداقل 10 درصد است)
در صورتی که این مصوبه به اجرا درآید راه برای افزایش نجومی عوارض ساخت‌وساز در سایر کلان‌شهرها نیز باز خواهد شد. شهرداری‌های کشور سال‌ها است بیش از 60 تا 70 درصد از درآمدهایشان را از محل اخذ عوارض ساخت تامین می‌کنند. این عوارض یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین و در عین حال سریع‌ترین روش‌ها برای درآمدزایی شهرداری‌ها محسوب می‌شود.
در بخش کمیسیون ماده100 نیز خلاف‌های انبوه‌سازان در برخی شهرها به جای آنکه به صدور حکم تخریب از طرف شهرداری‌ها منجر شود به دریافت جرایم سنگین ریالی منتهی می‌شود.
انبوه‌سازان در برخی شهرها می‌گویند اقدام آنها به انجام تخلف ساختمانی که عمدتا اضافه تراکم و تغییر کاربری را شامل می‌شود، هر چند آنها را متحمل پرداخت جریمه به شهردار‌ی‌ها می‌کند اما در نهایت سود حاصل از ساخت‌وساز را برای آنها چشمگیر می‌سازد.



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


پنجره رز (پنجره کاترین) Rose window پنجره ای مدور است که اکثرا در کلیساهایی با معماری های سبک گوتیک مشاهده می شود ...



مواد خام شامل پودر PVC و سایر مواد افزودنی موجود و ذخیره شده در تانک سیلو توسط دستگاه میکس دیجیتال با دقت صدم گرم ترکیب می شود جهت بدست آوردن ماده..



پنجره دوجداره upvc استاندارد از چندین بخش اصلی تشکیل شده که در این تصویر به نمایش گذاشته شده است. پروفیل Upvc گالوانیزه لاستیک درزگیر یراق الا..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5