اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

پارادوکس «عرضه» در بازار مسکن


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه ‏و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بخش مسکن با تناقض‌‏های آشکاری، در هر دو مقوله عرضه و تقاضا رو به‏ رو است، گفت: در شرایطی که هم ‏اکنون حدود 2 میلیون و600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور شناسایی شده است، حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهری كشور در بافت‏های فرسوده و سكونت گاه‏‏های غیررسمی زندگی می‏كنند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه ‏و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بخش مسکن با تناقض‌‏های آشکاری، در هر دو مقوله عرضه و تقاضا روبه‏رو است، گفت: در شرایطی که هم‏اکنون حدود 2 میلیون و600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور شناسایی شده است، حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهری كشور در بافت‏های فرسوده و سكونت گاه‏‏های غیررسمی زندگی می‏كنند.
علی چگینی افزود: این موضوع نمونه آشکاری از وجود پارادوکس در هر دو سمت عرضه و تقاضای بازار مسکن و نمودی از سیاست‏ گذاری‏ها و احتمال برداشت نادرست از شاخص‌های آماری بخش مسکن است. وی با بیان اینکه مطابق بررسی‏های کارشناسی بروز تحرك در بخش مسكن همواره از جانب بازار تقاضا شروع شده و به تدریج به بخش عرضه سرایت می‏‏كند، خاطرنشان کرد: ناتوانی سازندگان در فروش واحد‌های مسکونی ساخته ‏شده ناشی از كمبود تقاضا و كاهش قدرت خرید خانوارها، یكی از دلایل مهم رکود و عدم تحرك ‏پذیری بخش مسكن طی سال‏های اخیر تاکنون بوده است.
چگینی ادامه داد: از سوی دیگر و در حالی كه بخشی از اقشار جامعه در آپارتمان‏های لوكس و با متراژ بالا زندگی می‏كنند و نیز بخش قابل‏ توجهی از واحدهای مسكونی گران‏ قیمت، فاقد متقاضی است، تقاضا برای مسكن كوچك و ارزان‌قیمت بالا بوده و اقشار كم ‏درآمد از تامین مسكن حداقلی ناتوان هستند؛ این موضوع یکی دیگر از نمونه ‏های بارز وجود پارادوکس و ناهمخوانی در رفتار سمت عرضه در مقابل بازار تقاضای مسکن است.
وی تاکید کرد: بررسی روند تاریخی سیاست‏گذاری در حوزه مسكن طی سال‏های اخیر، حاكی از رویکردهای مختلف به مقوله مسکن و بروز برخی خطاهای استراتژیک در این بخش است. به این ترتیب یافتن نقطه تعادل برای تدوین سیاست‌ها در این بخش بسیار با اهمیت و مقوله‏‏ ا‏ی پیچیده است. چگینی هشدار داد: تظاهر ناصحیح شاخص‏های بخش مسكن، می‏تواند سیاست‏گذاری در این بخش را به مسیر نادرست معطوف کند و موجب هرج و مرج در نظام برنامه‏ ریزی و نهایتا بروز مشکلات فراوان در بازار مسکن شود.وی گفت: این مسائل سبب شده هم اکنون سیاست‏های حمایت از سمت تقاضای مسکن و اصلاح رفتار سمت عرضه در پاسخ به نیاز بازار تقاضای مصرفی ملک در اولویت قرار بگیرد .



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


امروزه اتلاف انرژی یکی از مهمترین مسائل کشورهای جهان است با وجود اینکه برخی از کشورها از جمله کشور ایران از نظر منابع انرژی بسیار غنی میباشند،اما..



پنجره دوحالته،پنجره بازشوی لولایی،پنجره کلنگی،پنجره سایبانی،پنجره خلیجی،پنجره کمانی،پنجره کشویی،پنجره دولنگه کشویی،پنجره فولکس واگنی،پنجره قوس و چند..



پنجره ها مهم ترین عوامل مصرف انرژی در ساختمان ها هستند، چرا که بین 30 تا 40 درصد از حرارت داخل ساختمان از طریق در و پنجره های نامناسب اتلاف می شود...



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5