اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

دو پیشنهاد برای مدیریت انرژی در ساخت‌وسازها


وزیر راه و شهرسازی با ارائه دو پیشنهاد برای مدیریت بهینه انرژی در ساخت‌وسازها در قالب نامه‌ای خطاب به سران سه قوه مجریه،مقننه و قضائیه، از تدوین برنامه عملیاتی کاهش مصرف انرژی و آب در حوزه شهرسازی و ساختمان از سوی دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی در مدت ۴ ماه آتی خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی با ارائه دو پیشنهاد برای مدیریت بهینه انرژی در ساخت‌وسازها در قالب نامه‌ای خطاب به سران سه قوه مجریه،مقننه و قضائیه، از تدوین برنامه عملیاتی کاهش مصرف انرژی و آب در حوزه شهرسازی و ساختمان از سوی دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی در مدت ۴ ماه آتی خبر داد و گفت: شورای‌عالی از بارگذاری‌های بیش از توان طبیعی مناطق و همچنین طرح‌های انتقال‌ آبی که هزینه‌بر هستند، ممانعت به‌عمل می‌آورد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دوازدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری با تاکید بر این مطلب که از منظر آمایش سرزمین و طرح‌های‌کالبدی موضوع «تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه» در دست بررسی است، گفت: نامه‌ای در رابطه با بحث تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه از سوی وزارت راه و شهرسازی به روسای قوای سه‌گانه ارائه شده و در آن نامه موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه مورد توجه قرار گرفته است.وی گفت: اولین پیشنهاد آن است که در تهیه طرح‌های توسعه، ظرفیت و توان‌ تاب‌آوری مناطق را موردتوجه قرار دهیم و از بارگذاری‌های تولیدی، جمعیتی و خدماتی بیش از توان طبیعی مناطق آسیب‌پذیر جلوگیری کنیم و همچنین در زمان تهیه طرح‌های توسعه‌ای که مستلزم انتقال وسیع آب از یک حوضه آبریز به حوضه آبریز دیگر است حتما کلیه جوانب موردتوجه قرار گیرد و تا حد مطلوب از اینگونه اقدامات که می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی را به دنبال داشته باشد ممانعت به عمل‌ آید.
آخوندی تاکید کرد: در بحث صرفه‌جویی انرژی نباید از مباحث خرد شروع کرد بلکه باید موضوع را به‌صورت کلان مورد توجه قرار داده و در نحوه طراحی ‌شهری و مباحث ساختمان و شهر آنها را عملیاتی و اجرایی کرد. وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی و مشخصا شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با تمامی طرح‌های انتقال آب که هزینه‌بر است و از جهت آمایش سرزمین تاثیرات گسترده‌ای در جابه‌جایی جمعیت دارد و خلاف ظرفیت‌های طبیعی مناطق مختلف کشور بوده، مخالفت خواهد کرد. آخوندی گفت: دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مکلف است نسبت به تدوین برنامه‌های عملیاتی کاهش مصرف آب و انرژی در حوزه‌های شهرسازی و ساختمان ظرف مدت ۴ ماه اقدام کرده و نتیجه را برای تصویب به شورای‌عالی هیات وزیران ارائه کند. وی همچنین با انتقاد از حذف رابطه اقلیم با معماری شهرها و روستاهای کشور در سال‌‌های اخیر که منجر به اتلاف انرژی در سطح وسیع شده است، گفت: زمانی که به شهرهای کویری و همچنین تمامی مناطق کشور می‌رویم شاهد تغییر الگوهای معماری منطبق با اقلیم هستیم. به‌عنوان نمونه در گذشته در کرمان، تمامی خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که داشتن زیرزمین یکی از موارد مهم آن بود و حالا شاهد آن هستیم که اساسا ساخت زیرزمین از معماری ایرانی به کل حذف شده است. آخوندی افزود: هم‌اکنون شاهد از بین رفتن رابطه معماری کویری شهرهایی همچون کرمان، یزد و اصفهان با اقلیم هستیم.



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


از آنجا که نمی توان هیچ سازه ای را بصورت قطعه یکپارچه ساخت ، لازم است در نقاط معینی از آن درزهای اجرایی تعبیه کرد تا امکان اجرای سازه فراهم گردد...



چالش‌های پیش‌روی دولت در حوزه مسکن چیست؟ / راه دومی جز تحویل سریع مسکن مهر وجود ندارد?



مطابق با ماده 33 قانون نظام مهندسی کشور مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها بر عهده وزارت مسکن..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5