اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

نبض مسکن در ۵ گروه سنی


سطح قیمت مسکن در ۵ گروه سنی از آپارتمان‌ها در تهران مشخص شد. مرداد امسال میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در گروه «سالخورده»‌ها، با بیشترین رشد ماهانه (۱۳ درصد) نسبت به سایر گروه‌های سنی مواجه شد. پیش‌تر، جهش قیمتی در گروه «نوساز»ها رقم خورده بود و باعث مهاجرت تقاضا به آپارتمان‌های دارای عمر بنای بالا شد. هم‌اکنون بازار واحدهای ۱۱ تا ۱۵ سال ساخت محل تجمع متقاضیان است. متوسط قیمت این واحدها از میانگین قیمت مسکن در کل شهر تهران کمتر است. تغییرات حجم معاملات و قیمت نوسازها، پیام برای فروشنده‌ها دارد.
تجمع متقاضیان خرید مسکن در دو گروه سنی از آپارتمان‌ها باعث سبقت نرخ تورم واحدهای «چندسال ساخت» نسبت به خانه‌های «نوساز» در بازار املاک تهران شد. گزارشات از ‌چیدمان قیمت در ۵ گروه سنی از آپارتمان‌های مورد‌معامله در پایتخت حاکی است؛ پس‌لرزه جهش قیمت مسکن به‌خصوص اثر ترکیبی سطح قیمت و رشد قیمت در گروه «نوساز»ها، در ماه‌های اخیر، به شکل افزایش تقاضای خرید در دو گروه آپارتمان‌های «سالخورده» و «قدیمی‌ساز» ظاهر شد و هم‌اکنون، انتقال التهاب قیمت‌ها از واحدهای کم‌سن به آپارتمان‌های دارای عمربنای بالا ناشی از مهاجرت تقاضا را به همراه داشته است.پرش قیمت‌ها در بازار مسکن تهران در اواخر پاییز سال گذشته ابتدا از واحدهای تازه‌ساز (کلید نخورده) و آپارتمان‌های نوساز (تا ۵ سال ساخت) شروع شد که نتیجه آن، کاهش قابل‌توجه سهم واحدهای نوساز از کل معاملات ماهانه آپارتمان در پایتخت طی نیمه دوم سال گذشته و نیمه اول امسال بود. سهم واحدهای حداکثر ۵ سال ساخت از فروش ماهانه واحدهای مسکونی در تهران از بالای ۵۲ درصد در سال ۹۵ به کمتر از ۴۵ درصد در تابستان امسال کاهش پیدا کرده است.

بخشی از تقاضای مسکن طی ماه‌های اخیر به دلیل سطح قیمت واحدهای «نوساز» از یک‌سو و همچنین میزان رشد قیمت و کمبود فایل در این گروه سنی، ابتدا به بازار واحدهای ۱۱ تا ۱۵ سال ساخت – آپارتمان‌های سالخورده یا میانسال- وارد شد و در گام بعد، واحدهای سالخورده‌تر یا همان قدیمی‌ساز (۱۶ تا ۲۰ سال ساخت) را به ناچار برای خرید انتخاب کرد. این روند همچنان نیز ادامه دارد و پیامد آن به شکل سبقت نرخ رشد قیمت این دو گروه از گروه آپارتمان‌های نوساز بروز کرده است. بررسی‌ها از تغییرات قیمت آپارتمان‌ها در ۵ گروه سنی در بازار مسکن تهران نشان می‌دهد: مرداد ماه امسال، گروه سنی آپارتمان‌های سالخورده، رکورددار بیشترین رشد ماهانه قیمت شد. در میانه تابستان، متوسط قیمت واحدهای مسکونی ۱۱ تا ۱۵ سال ساخت در پایتخت، ۱۳ درصد نسبت به ماه ابتدایی تابستان (تیر ۹۷)،‌ افزایش پیدا کرد. شیب رشد ماهانه قیمت این گروه سنی از آپارتمان حدود دوبرابر شیب رشد میانگین قیمت مسکن کل شهر و حدود ۶/ ۲ برابر شیب رشد قیمت نوسازها بوده است.در مرداد ماه، متوسط قیمت واحدهای نوساز فروش رفته در تهران –قیمت قطعی- ۵ درصد نسبت به تیر افزایش پیدا کرد. تا پیش از شروع سال‌جاری، جایگاه بیشترین رشد قیمت در اختیار واحدهای تازه‌ساز و نوساز قرار داشت و حتی در بهار امسال، شیب رشد ماهانه قیمت برای واحدهای نوساز و سن‌دار، تقریبا یکسان بود اما در حال‌حاضر، رتبه اول بیشترین تورم ملکی، نصیب واحدهای ۱۱ تا ۱۵ سال ساخت شده است.



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


ماشین آلاتی که برای ساخت و مونتاژ درب و پنجره های دو جداره UPVC بکار گرفته می شوند عبارتند از : 1- دستگاه برش یک کله و دو کله,2- دستگاه کپی روتور..



امروزه اتلاف انرژی یکی از مهمترین مسائل کشورهای جهان است با وجود اینکه برخی از کشورها از جمله کشور ایران از نظر منابع انرژی بسیار غنی میباشند،اما..



برای رسیدن به مرحله ای که یک بازدید کننده تبدیل به مشتری شود، هنر بازاریابی روشهای زیادی را در اختیار ما قرار داده که بی شمار می باشند و هر لحظه..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5