اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

ساخت‌خانه‌های اجاره‌ای


ساخت مسکن استیجاری در شهرهای بزرگ توسط شهرداری‌های کشور، مهم‌ترین موضوعی بود که شهرداران کلانشهرها را گردهم آورد.
ساخت مسکن استیجاری در شهرهای بزرگ توسط شهرداری‌های کشور، مهم‌ترین موضوعی بود که شهرداران کلانشهرها را گردهم آورد. پس از آنکه رئیس‌جمهور در اواخر تیرماه ابلاغیه‌ای با عنوان ساخت مسکن استیجاری ارزان‌قیمت را به وزارت کشور صادر کرد، حالا شهردار تهران از لزوم ورود شهرداری‌های کشور به ساخت مسکن استیجاری سخن می‌گوید. به گزارش همشهری، پیروز حناچی در یکصد و دومین مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از جلسه مشترک وزرای راه و شهرسازی و کشور و شهردار تهران با رئیس‌جمهور سخن گفت و افزود: شهرداری‌ها باید در ساخت مسکن ارزان پیشقدم شوند. با توجه به مشکلات مالی شهرداری‌ها که با کاهش ساخت‌وساز در سال‌های گذشته آغاز شد و با طرح محدودیت‌های قانونی درباره عوارض و مالیات ابعاد جدیدی پیدا کرد، این کار می‌تواند هم تامین‌کننده مسکن برای نیازمندان باشد و هم منشا درآمدی برای شهرداری‌های کلانشهر‌ها.
شهردار تهران با اشاره به ساخت مسکن استیجاری در کلانشهرها اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور برای موضوع مسکن برگزار شد، تأکید ایشان بر ضرورت توسعه مسکن در داخل شهرها بود؛ پیشنهاد ما هم این بود که شهرداری‌ها در حریم شهرها بیشترین قدرت مانور را دارند و توسعه مسکن حیطه‌ای است که بسیاری از شهرداری‌های کلانشهرهای جهان در آن فعال‌اند.

او گفت: موضوع توسعه مسکن استیجاری از سوی شهرداری‌ها می‌تواند یک نقطه‌عطف باشد چرا که شهرداران معمولا بزرگ‌ترین موجران شهر هستند‌ و قدرت مانور بالایی دارند. از طرف دیگر سهم اجاره‌بها در سبد خانوار ایرانی به بیش از ۵٠ درصد رسیده و این یعنی رسیدگی به چالش مسکن از ضرورتی سرنوشت‌ساز برخوردار است.

با توجه به ابلاغیه رئیس‌جمهور، حالا شهرداری‌های کلانشهرها تصمیم به ساخت‌وساز ارزان قیمت گرفته‌اند. ماجرایی که در بسیاری از کشورهای جهان رخ می‌دهد.

براساس قانون شهرداری‌ها می‌توانند با اختصاص زمین برای ساخت واحدهای مسکونی کوچک و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش مسکن به تولید مسکن وارد صنعت مسکن استیجاری شوند. تاکنون شهرداری‌ها در سراسر کشور از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند، اما براساس دستور رئیس‌جمهور و ابلاغ دستور ورود شهرداری‌ها به حوزه مسکن استیجاری، این ظرفیت نه‌تنها در تهران که در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور، می‌تواند آغاز شود.

در ابلاغیه ریاست‌جمهوری نیز، تخصیص زمین توسط شهرداری‌ها به انبوه سازان برای ساخت واحدهای مسکونی کوچک ذکر شده‌‌است. حالا که شهردار تهران در جمع همکارانش از سراسر کشور خبر از آغاز فعالیت شهرداری‌ها برای ساخت مسکن استیجاری داده، می‌توان امیدوار بود که این فرایند منجر به تولید واحدهای اجاره‌ای شود تا بازار را برای حمایت از مستأجران تنظیم کند.

تنگناهای مالی و راه‌های پیش‌رو
در ادامه نشست مجمع شهرداران کلانشهرها، شهردار تهران ضمن تأکید بر تنگناهای مالی که دولت با آنها روبه‌رو است، گفت: شهرداری‌ها نمی‌توانند انتظار اختصاص همه‌جانبه منابع مالی از طرف دولت را داشته باشند چرا که دولت خود با چالش‌های اقتصادی فراوانی مواجه است. بهتر است بر سرنوشت لوایحی تمرکز کنیم که قرار است به‌زودی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرند و موضوع لوایح «منابع مالی پایدار» و «مالیات بر ارزش افزوده» را در چارچوب یک مسیر مفاهمه‌ای پیش ببریم و برای تصویب آنها در مجلس شورای اسلامی تلاش کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست به بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهور از کارخانه واگن‌سازی تهران اشاره کرد و گفت: دکتر جهانگیری معاون‌اول محترم رئیس‌جمهور در آن بازدید دریافتند که بسیاری از واگن‌های قطار شهری مشهد نیز در کارخانه واگن‌سازی تهران تولید می‌شوند. هم‌اکنون دولت نیز آمادگی زیادی در یاری رساندن و همراهی با شهرداری‌ها دارد. امیدوارم بتوانیم دولت را قانع کنیم تا خطوط اعتباری باقیمانده از چین را به مدیریت شهری اختصاص دهد؛ این موضوع در کمیسیون مشترک چین هم مطرح شده و تلاش بر این است تا موضوع حمل‌ونقل عمومی را در این خط اعتباری بگنجانیم. نشست کلانشهرهای ایران با حضور کمال مرادی، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و شهرداران کلانشهرهای تبریز، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، اهواز، رشت، یزد، کرمان، قم، اراک، کرج، همدان و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری مشهد در دفتر شهردار تهران تشکیل شد.

شورا آماده بررسی لایحه است
رئیس شورای شهر تهران نیز روز گذشته در گفت‌و‌گو با همشهری از این اتفاق استقبال کرد. محسن هاشمی گفت که با توجه به ابلاغیه ریاست‌جمهوری قطعا ساخت مسکن استیجاری در تهران در اولویت بحث در کمیسیون‌های شورا قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لازم است چگونگی ورود عملی به این موضوع مشخص شود گفت: بسیار مهم است که تمامی ابعاد ساخت مسکن استیجاری مورد بررسی قرار گیرد و شورای شهر تهران نیز با رویکرد عملی با این موضوع روبه‌رو خواهد شد.
محسن هاشمی گفت: لازم است بررسی‌های بسیاری صورت گیرد که موضوع «ساخت مسکن استیجاری» در حد شعار باقی نماند و عملی شود. بنابراین در گام اول شهردار محترم برنامه‌های خود را ارائه داده و شورا با نگاه فراخ این اتفاق را بررسی خواهد کرد.
ماجرای ساخت مسکن استیجاری به روزهای پایانی تیرماه برمی‌گردد؛جایی که رئیس‌جمهور از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و شهرداری‌ تهران خواست تا برای ساخت مسکن ارزان قیمت دست به‌کار شوند.  محمد اسلامی در حاشیه نشست مشترک مسئولان بخش مسکن کشور با رئیس‌جمهور که در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد از ابلاغ ساخت مسکن اجاره‌ای به وزارت کشور خبر داده‌بود. او با اشاره به تکلیف قانونی شهرداری‌ها برای ساخت مسکن اجاره‌ای، گفت: در جلسه موضوع تخصیص زمین توسط شهرداری‌ها برای ساخت مسکن اجاره‌ای به وزارت کشور ابلاغ شد.

منابع : همشهری


موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


بهترین و مشهورترین مدیران جهان در هنگامی که به اوج شکوفایی و بالندگی دوران کاری خود و شرکتشان رسیده اند در مصاحبه با خبرنگاران یک نکته را به طور مشت..



1- برای شرکت خود یک نام و لوگوی خاص انتخاب کنید. 2-روی محصولات خود تبلیغات گسترده انجام دهید تاجای که در تمام نقاط اینترنت نام شما و محصولات شما..



راز موفقیت در کسب و کارها را می توان در یک جمله خلاصه کرد: ((مشتریان خود را خوشنود کنید.))کلید آینده کسب و کار شما به میزان ایجاد چنین تجربه ای برای..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5