اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

اجتناب از خطر آسیب‌دیدگی ناشی از شکسته شدن شیشه‌ها


شیشه می‌تواند یک ماده‌ی خطرناک باشد:هنگامی که شیشه‌ می‌شکند، می‌تواند تراشه و ذرات خطرناک را تشکیل دهد. برای جلوگیری از خطر آسیب‌های ناشی از شیشه‌های شکسته، شیشه‌های ایمنی با تکنولوژی بالا در اشکال مختلف و چند لایه در دسترس است که بسیاری از آنها می‌توانند در پنجره‌های دوجداره استفاده شوند
• شیشه می‌تواند یک ماده‌ی خطرناک باشد:
هنگامی که شیشه‌ می‌شکند، می‌تواند تراشه و ذرات خطرناک را تشکیل دهد. برای جلوگیری از خطر آسیب‌های ناشی از شیشه‌های شکسته، شیشه‌های ایمنی با تکنولوژی بالا در اشکال مختلف و چند لایه در دسترس است که بسیاری از آنها می‌توانند در پنجره‌های دوجداره استفاده شوند.
 
• کاربرد شیشه‌های ایمنی:
شیشه‌های ایمنی در حال حاضر به صورت اجباری در بسیاری از کشورها و در برخی از مناطق مسکونی (بر اساس مقررات ساختمان) و همچنین در تمامی مناطق مانند ساختمان‌های آموزشی همچون مدارس اجباری است. شیشه‌های مورد استفاده در سقف نیز باید الزامات ایمنی را برآورده سازند مانند حالتی که یک شی روی یک پنجره دوجداره سقوط می‌کند که می‌تواند قطعات شکسته شده‌ی در حال سقوط ایجاد کند.
 
• شیشه‌ی مستحکم شده یا سکوریت:
این نوع شیشه ۴ تا ۵ برابر قوی‌تر از شیشه‌ عادی است. اگر شکسته شود قطعات به تکه های کم‌خطرتری به نام “تاس” تشکیل می‌شوند که به ندرت باعث آسیب‌دیدگی می‌شوند. شیشه‌ی سکوریت که دارای سطح استاندارد A است، برای استفاده در ساختار پنجره دوجداره که در آن شیشه توسط پیچ و مهره یا گیره ثابت می‌شود نیز، مناسب است.
این نوع شیشه با گرم کردن لایه‌های شیشه تا حرارت ۷۰۰ درجه سانتیگراد (کمی بالاتر از دمای نرم شدن شیشه) و سپس سرد کردن ناگهانی آن که منجر به انقباض سطح خارجی آن می‌شود و باعث مستحکم‌تر شدن لایه‌ی داخلی می‌شود، به وجود می‌آید. این فرآیند، استحکام کششی شیشه را افزایش داده و به آن قابلیت شکنندگی می‌بخشد.
 
شیشه‌های لمینیت:
نوع دیگری از شیشه‌ی ایمن، لمینیت یا چندلایه است که به نظر می‌رسد بسیار شبیه به شیشه‌های معمولی اما دارای یک رنگ تقریبا غیرقابل تشخیص است به طوری که برخی از خریداران تصور می کنند که باعث می شود پرده‌های آنها چرک مرد به نظر برسد. این رنگ و کدورت جزئی ناشی از ساختار ساندویچی شیشه‌های چندلایه است که شامل دو لایه‌ی شیشه‌ای از ورق ۳ میلی‌متر با یک لایه‌ی لاستیک سخت بین آنها است. در حال حاضر ترکیبی با ضخامت بالا به اندازه‌ی ۴/۶ میلی‌متر وجود دارد و لایه‌ی پلاستیکی میان آن همان چیزی است که این رنگ را ایجاد می‌کند. با وجود اینکه شیشه‌های چندلایه از شیشه‌های ساده‌ی حرارت ندیده استفاده می‌کنند اما در اثر ضربه‌ی به اندازه‌ی کافی شدید، لایه‌ی خارجی ممکن است ترک بردارد ولی تکه های شکسته به صورتی پایدار و محکم به لایه‌ی داخلی تکیه خواهند داد و بنابراین از پرتاب به بیرون جلوگیری خواهد شد.
شیشه‌های لمینیت چندلایه از یک یا چندلایه‌ی داخلی که بین دو یا چند ورق شناور شیشه‌ای یا حرارت دیده ساندویچ شده‌اند، تشکیل شده است. لایه‌های داخلی از PVB (پلی وینیل بوتیل) ورقه ورقه و یا رزین‌های ریخته‌گری تشکیل شده است. رزین‌ها، شیشه‌های چندلایه‌ای هستند که با ریختن رزین مایع به داخل حفره‌ی بین دو ورق شیشه‌ای ساخته شده‌اند. این روش لمینیت اغلب وقتی که شیشه‌ای با بافت متراکم وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیشه‌های لمینیت PVB عملکرد ایمنی بالاتری را ارائه می‌دهند و معمولا بیشتر انتخاب می‌شوند. اگر شیشه تحت تاثیر ضربه‌ای قرار گیرد که در نهایت منجر به شکست آن شود، تکه‌های شکسته شده بین دو لایه‌ی متصل باقی خواهند ماند و امنیت لازم را برای تردد افراد و اشیا تامین می‌کند.. این نوع شیشه ها همچنین به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر دزدی و خرابکاری عمل می‌کنند. بسته به ترکیب لمینیت و ضخامت شیشه، سطوح مختلف عملکرد نیز برای عایق صوتی و حفاظت در برابر سلاح گرم و انفجارات در نظر گرفته می‌شود.
این شیشه به خصوص برای جاهایی که نیاز است مطمئن باشیم مقاومت کلی صفحه پس از شکست هم تامین می‌شود، مناسب است. مانند درها و ورودی فروشگاه‌ها، بالکن‌ها، پله‌ها، نرده و سقف شیشه‌ای.
 
دو نوع مختلف از شیشه‌ی لمینیت وجود دارد:
 
۱. شیشه‌ی لمینیت PVB: شامل دو یا چند صفحه‌ی شیشه‌ای به همراه یک یا چند لایه‌ی میانی PVB که در اثر حرارت و فشار تبدیل به یک قطعه شده است.
۲. شیشه‌ی لمینیت رزین: تولید شده با تزریق مایع رزین میان شکاف بین دو صفحه‌ی شیشه‌ای که با فشار کنار هم گذاشته شده‌اند تا زمانی که رزین خشک شود.
 
 
• استفاده‌ی ترکیبی:
شیشه‌های سخت و شیشه‌های لمینیت را می‌توان با سایر پنجره‌های دوجداره از جمله تزئینی، عایق حرارتی و شیشه‌ های حفاظت خورشیدی در داخل همان پنجره دوجداره ترکیب کرد.
 
• شناسایی شیشه‌ی ایمنی:
برای تشخیص شیشه ایمنی تست‌ها و آزمون‌هایی وجود دارد که نشانه‌هایی در جهت شناسایی به ما می‌دهند اما تاکید می‌کنیم که راههای تشخیص قطعی و صددرصدی نیستند.
 
برخی از تست‌ها به شرح زیرند:
 
۱. برای شیشه‌ی سکوریت:
با دقت به وجه شیشه نگاه کنید، کمی اعوجاج (تنش) وجود دارد ولی در آن حدی نیست که بی‌شباهت به یک لایه‌ی شیشه باشد (دقت کنید که این شیشه حرارت دیده و سرد شده است). همچنین در شرایطی که از عینک آفتابی (polarized) استفاده شود (نه عینک آفتابی معمولی)، علائمی از وجود گاز دیده می‌شود.
۲. برای شیشه لمینیت:
در شیشه‌های لمینیت تنها راه تست واقعی، یک اندازه‌گیری دقیق است که باید ضخامت را ۶.۴ میلی‌متر نشان دهد و نه ۶ میلی‌متر (شیشه معمولی). دستگاه اندازه‌گیری از نوع caliper به اندازه‌ی کافی برای این آزمون مناسب نیست و باید با وسیله‌ی دقیق‌تری همچون دستگاه اندازه‌گیری لیزری این کار انجام شود. این دستگاه حتی در یک یونیت دوجداره می‌تواند ضخامت دقیق هر سمت را بگوید، شکاف هوایی میان دو صفحه را به دست دهد و حتی و صفحات کلی و همه‌ی اینها تنها با فشار یک دکمه میسر است.
 
• مکان مناسب قرارگیری شیشه‌ ایمنی در منزل:
در درهای به طور کامل پوشش داده شده مانند درهای پاسیو، شیشه‌ی مستحکم شده‌ی حرارت دیده پیشنهاد می‌شود ولی اغلب به دلیل هزینه‌های اضافی برای خریدار، استفاده نمی‌شود و به این دلیل شرکت‌های فروشنده، تا به حال هزینه‌های خود را پایین نگه‌داشته‌اند، اما مردم هنوز هم دچار حوادث می‌شوند. همچنین در سقف یا کف و یا جاهائیکه بیشترین ریسک برای کودکان نوپا و افراد مسن وجود دارد، برای بیشتر درها و تمام پنجره‌های پوششی شیشه‌ی ۲ فوت و ۷ اینچ یا ۸۰۰ میلی‌متر باید استفاده شود.
اغلب محافظ‌ها باید در همه‌جا با شیشه‌ی ایمن سازگار باشند به جز در fanlights که واقعا ضروری نیست.
به یاد داشته باشیم که خرید ارزان قیمت گاهی می‌تواند به این معنی باشد که ایمنی را قربانی یک سکه ی بی‌ارزش کنیم.
 




موضوعات مرتبط
تکنولوژي UPVC , تحليل وضعيت مسکن , تکنولوژي شيشه , استاندارد , معماري و دکوراسيون داخلي , در و پنجره

مرتبط

پیشنهاد ما


اخبار تازه‌‌‌ منتشر شده در خصوص اظهارنظر رئیس سازمان محیط‌زیست کشور مبنی بر ممنوعیت نیروگاه‌‌‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی در استفاده از سوخت مازوت..



برخی موجران در فصل کنونی نقل و انتقال، شکل عجیبی از دریافت اجاره ‌بها را به مستاجر پیشنهاد می‌کنند که ترکیبی از رهن ‌و اجاره است، اما کاملا به سود..



مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با تشریح فرآیند تصویب فرمول جدید مالیات بر ساخت و فروش مسکن در دولت، نکات کلیدی مالیات تازه مصوب را اعلام کرد.



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com
نظرات رسیده
  • امید
  • |
  • جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲

سلام چه جالب

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5