مدیر عامل : رضا حسینی
فعالیت: تولید پروفیل های یو پی وی سی
  تلفن : 04433745082
 آدرس : آذربایجان غربی، اورمیه، شهرک صنعتی فاز دوم توسعه، انتهای خیابان تلاش ۳
  وب سایت : http://uorwin.ir/

بازگشت به بالا


پروفیل های UPVC
درمورد upvc: اصلی ترین ماده تشکیل دهنده پروفیل های upvc پودر pvc می باشد که در ایران با گرید(خلوص)S65 تولید میشود (در ترکیه با گرید S67 تولید میشود) که در حالت استاندارد تقریباً ۸۰درصد از upvc را پودر pvc تشکیل می دهد.
در ایران سه واحد تولید پودر pvcبا گرید S65 وجود دارد: ۱- پتروشیمی غدیر ۲- پتروشیمی اروند ۳- پتروشیمی بندر امام. مرغوبترین آنرا پتروشیمی بندر امام تولید می کند و در بورس عرضه میشود.upvc و ماده ی تشکیل دهنده ان نفت خام و نمک طعام (سدیم کلراید) است مخفف کلمات chloride) unplasticized poly vinyl) پلاستیکی سایزد پلی وینیل کلراید می باشد. ۲۰درصد مابقی upvc مواد افزودنی دیگر می باشند که هر کدام باعث بوجود آمدن و تقویت خاصیت های pvc می شود و بر حسب اهمیت توضیح داده می شوند :۱- اولین و مهم ترین ماده افزودنی که باعث آدامسی شدن پودر pvc و پایداری حرارتی آن و مانع از سوختن پودر pvc در داخل اکسترودر میشود استابلایزر(stabilaizer) می باشد.کارخانه اوروین از ایتدای تولید استابلایزر خود را از بزرگترین و معتبرترین شرکت تولید استابلایزر upvc با نام آک دنیز کیمیا (Akdeniz kimiya) تهیه می نماید ۲- دومین ماده مهم در تولید پروفیل و فرمولاسیون آن دی اکسید تیتانیوم می باشد که علاوه بر تامین سفیدی پروفیل به عنوان آنتی UV عمل نموده و مانع از زرد شدن و تغییر رنگ پروفیل در گذر زمان می شود. کارخانه تولیدی اوروین به منظور تامین این خواسته و حساسیت خود بر تولید سفید ترین پروفیل حال حاضر کشور از تیتان دو پوند آمریکا استفاده می کند. مقایسه پروفیل های اوروین از لحاظ رنگ استفاده از تیتان مرغوب را تصدیق می کند ۳- سومین ماده افزودنی به فرمولاسیون upvc ایمپکت مدیفایر می باشد که به منظور افزایش مقاومت ضربه پروفیل می باشد. اوروین برای تامین این خواسته خود از ایمپکت مدیفایر های شرکت آک دنیز استفاده می کند. ۴- چهارمین ماده افزودنی کربنات کلسیم یا در زبان عامیانه همان پودر سنگ می باشد که دانه بندی شده و بعنوان پرکننده استفاده می شود. لازم بذکر است حداقل مقدار کربنات برای تولید پروفیل و شکل گیری پرده ها و چمبر ها به مقدار ۹درصد می باشد. پروفیل اوروین در این زمینه از کربنات های رسوبی ک بهترین نوع کربنات کلسیم می باشد استفاده می کند.۵-پنجمین ماده افزودنی روان کننده بیرونی می باشد که به منظور تسهیل فرایند تولید و براقییت سطحی پروفل استفاده میشود. ۶- ششمین ماده افزودنی روان کننده درونی می باشد که در براقیت سطوح داخلی و افزایش چکش خواری پروفیل تاثیر گذار می باشد. لازم بذکر است که هردو روان کننده بیرونی و درونی در داخل استابلایزر موجود می باشد و به منظور تولید پروفیلی خاص تر این مواد دوباره افزوده می شوند.
مزایای پروفیل های اوروین:
۱-یکی از مهمترین مزایای پروفیل اوروین یکسان بودن ضخامت کلیه دیواره های بیرونی و کناری پروفیل ها با یکدیگر می باشد که منجر به تولید پروفیلی اقتصادی تر می شود
۲-از ابتدای شروع بکار کارخانه هیچ شکایتی مبنی بر شل یا سفتی بیش از حد زهوار های پروفیل های اوروین هنگام نصب دریافت نشده است.حال آنکه یکی از مشکلات مونتاژکاران درب و پنجره های upvcدر هنگام جا انداختن زهوارها می باشد
۳-از دیگر مزایای پروفیل اوروین داشتن ناخن های بیرونی بلند است،این ناخن ها برای اتصال پروفیل های کمکی مانند لوله ادابتور و….. و نیز در صورت خطا در اندازه گیری در صورتی ک پنجره ساخته شده از قاب خود تا اندازه ۱۴ میلی متر بزرگتر باشد قادر به جبران می باشد به این صورت ک از ناخن ها بیرونی فریم می توان از هر طرف به مقدار ۷میلی متر کوتاه(رنده)کرد
۴-لاستیک های پروفیل اوروین: یکی دیگر از مشکلات مونتاز در هنگام مونتاز کوتاه شدن لاستیک پروفیل ها بعد از برش می باشد که مانع از جوش خوردن لاستیک در عملیات مونتاز می شود.علت کوتاه شدن لاستیک شل بودن لاستیک در کانال پروفیل می باشد .
اکثر کارخانجات پروفیل های upvcلاستیک های (گسگت )دو جزئی را به صورت آماده خریداری می کنند و به همین دلیل کنترل دقیقی در تولید و سایزینگ آن ندارند،از معایب دیگر لاستیک های آماده عدم آگاهی از مواد خام مصرف شده در تولید آن می باشد که ریسک پوسیدگی و تغییر رنگ لاستیک هارا به همراه دارد.
کارخانه اوروین برای حل این مشکل اقدام به خرید و راه اندازی یکی از بهترین خطوط لاستیک دو جزئی نمود.
لاستیک های دوجزئی موجود در بازار از چند نوع مواد خام تولید می شوند.
۱-نوع اول و ارزان قیمت آن پایه pvc داشته یعنی یکی از ترکیبات pvc است و نسبت به سرمای هوا بسیار حساس می باشد و دچار ترک خوردگی می شود.
۲-لاستیک های SBS که از لحاظ کیفیت از نوع اول بهتر بوده ولی در برخورد با نفت و ترکیبات ان بسیار سست و بی دوام می باشد.
۳-ماده خام دیگر SEBS می باشد که دیگر ایراد SBSرا نداشته ولی تمام مزایای آن را حفظ کرده است.
۴-بروزترین ماده خام گسگت های دو جزئی tpvها می باشند،که حافظ محیط زیست و قابل بازیاقت بوده و مقاومت بالایی در مقابل تاشدگی داشته اند.لاستیک های tpvمقاومت بالایی در برابر تاشدگی و اشعه uv افتاب دارند.لاستیک های تولید شده در کارخانه اوروین همگی از جنس tpvمی باشند و از کشور ترکیه خریداری می شوند.یکی از نکات مورد توجه مونتاژکاران وزن درب ها در صنعت upvcمی باشد. چرا که در درب های با سایز و وزن بالا احتمال جداشدن جوش پروفیل ها و خم یا تاب خوردن پروفیل های درب وجود دارد.کارخانه اوروین به منظور افزایش تحمل پروفیل های درب،پهن ترین پروفیل های ساش درب را با پهنای ۱۱۶میلی متر تولید نموده است.




UPVC چیست؟
نفت خام و نمک طعام تشکیل دهنده مواد اصلی upvc یو پی وی سی می باشد که ازنفت سیاه، ماده اتیلن و ازنمک و کلر بدست می آید و بوسیله پلیمریزاسیون، اتیلن،کلرو،وینیلک لریدبا هم ترکیب و پلیوینیل کلرید یا بصورت خلاصه PVC حاصل می گردد که یک ماده پلاستیک است که قابلیت ارتجاع دارد .
امروزه PVC به عنوان یک ماده استاندارد درصنایع مختلف به خصوص ساختمان کاربرد فراوانی دارد افزودنی ها با ترکیب کاهش‌دهنده‌ های سرعت اشتعال، ضربه‌گیرها (Impact Modifiers ) متعادل کننده‌ گرما (Heat Stabilizers )،پرکننده‌ها (Fillers )،کمک فرایندها (Processing Aids ) ،روان‌کننده‌ داخلی و خارجی (Internal&External Lubricants ) و دربرای مصارف خاص رنگ‌های صنعتی (Pigments ) ،اکسیـدتیتانیوم (Tio2 ) به نمک طعام و نفت سیاه ماده ای حاصل می شود که خواص متفاوتی دارد که به آن UPVC به معنی غیر پلاستیک گفته می شود. Un plasticized Poly Vinyl Chloride که به اختصار UPVC می نامند که ماده ای بسیار سخت بوده که می توان گفت پلاستیک حرارت دیده می باشد که در پروسه تولید بوسیله اکسترودربه اشکال، فرم ها و مقاطع متفاوت (Profiles ) تولید می شود .
upvc به علت داشتن مشخصات فوق ماده اولیه محصولات بسیاری اعم از پروفیل های درب و پنجره یو پی وی سی، کفپوش ها و دیوارپوش ها پانل های پوششی و لوله های صنعتی و… بوده و سهم عمده ای از بازار مصرف جهانی را به خود اختصاص داده است.


خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از آلتین پلیمر ایرانیان دارید، بفرمایید؟




Copyright © UpvcCenter Co., Ltd. 2010-2019. All rights reserved
طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت | نرم افزار سی آر ام | نرم افزار CRM | اتوماسیون اداری | نرم افزار CRM