اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

3800 درخواست وام نوسازی پشت در بانک‌ها


با گذشت 5 ماه از سال 94، هنوز هیچ کدام از متقاضیان دریافت وام 50 میلیون‌تومانی نوسازی، موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.
 با گذشت 5 ماه از سال 94، هنوز هیچ کدام از متقاضیان دریافت وام 50 میلیون‌تومانی نوسازی، موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.

از ابتدای امسال تاکنون، 2 هزار و 701 درخواست وام نوسازی بافت فرسوده از سوی مالکان املاک کلنگی شهر تهران به بانک‌های عامل پرداخت‌کننده وام نوسازی ارسال شده است اما تاکنون ریالی بابت وام 50 میلیونی به این متقاضیان پرداخت نشده است.


رئيس اداره عمران و بهسازي شهري وزارت راه‌وشهرسازی، با اعلام این آمار رسمی از روند پرداخت تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده، به پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرد: در حال حاضر در تهران هزار و ۲۰۰ واحد به بانک مسكن، هزار و ۷۹ واحد به بانک ملي، ۱۳۶ واحد به بانک ملت، ۱۶۹ واحد به بانک سپه،۷۸ واحد به بانک رفاه كارگران و ۴۹ واحد برای دریافت 2 هزار و 701 فقره وام 50 میلیونی نوسازی به بانک تجارت معرفي شده‌اند.


سید ابوالفضل ميراسدالله ادامه داد: این در حالی است که علاوه بر این 2 هزار و 701 درخواست مربوط به سال 94، بالغ بر هزار و ۱۵۰ واحد مسكوني دیگر از متقاضيان تشكيل پرونده سال ۱۳۹۳ باقي مانده‌اند كه در صورت ابلاغ اعتبار از سوي بانك‌هاي عامل استان، روند پرداخت تسهيلات به متقاضيان واجد شرايط (استعلام ملك متقاضي در محدوده بافت فرسوده شهري) ادامه خواهد داشت و تشكيل پرونده متقاضيان جديد نیز انجام خواهد شد.


به این ترتیب، هم‌اکنون 3861 درخواست مربوط به دریافت وام 50 میلیونی از سوی متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده پایتخت طی یک سال و نیم گذشته، به بانک‌های عامل پرداخت وام نوسازی ارسال شده که تاکنون حتی یک مورد از این متقاضیان هم موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

در راستای تحقق ماده ۱۳ و ۱۵ قانون حمايت از احيا، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري و ماده ۱۲ قانون ساماندهي- حمايت از توليد و عرضه مسكن و براساس پيشنهاد مشترك معاونت نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و وزارت را‌ه‌وشهرسازي، تسهيلات مسكن به منظور نوسازي و بهسازي مسكن در بافت فرسوده و ناكارآمد شهري، سكونتگاه‌های غيررسمي و حمايت از مسكن گروه‌هاي كم‌درآمد و زوج هاي جوان پرداخت مي‌شود.


به این ترتیب و به موجب تصويب نامه هيات وزيران (مورخ 08/ 08/ 93) كه به استناد اصل صد‌و‌سي‌وهشتم قانون اساسي و در راستاي اجراي مواد ۱۷۱ و ۱۷۲ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، تصویب و ابلاغ شد، ميزان سقف تسهيلات تامين مسكن در كلان‌شهرها، 50 میلیون تومان، مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي دويست هزار نفر جمعيت، 40 میلیون تومان و ساير شهرها 30 میلیون تومان در نظر گرفته شد.


این در حالی است که به موجب این تصویب نامه و تصمیم دولت، مقرر شد از سال 92 به مدت 6 سال، سالانه 300 هزار فقره تسهیلات 50، 40 و 30 میلیون تومانی نوسازی در بافت‌های فرسوده، با اولویت زوج‌های جوان، خانه‌اولی‌ها و زنان سرپرست خانوار، انبوه‌سازان، مالکان دانه‌های تجمیعی و تعاونی‌های محلی، به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.


ميزان سود در نظر گرفته شده براي تسهيلات از سوي بانك‌ها 24 درصد عقود مشاركتي و 21 درصد فروش اقساطي است که با تایيد و تصویب هيات دولت ۱۰ تا ۱۲ درصد از اين ميزان سود از محل يارانه‌ها به بانک‌ها پرداخت خواهد شد و در واقع متقاضیان با نرخ سود 14 درصدی وام نوسازی را به بانک‌ها بازپرداخت می‌کنند.هم‌اکنون با اضافه شدن بانک مسکن به جمع بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات نوسازی، 23 بانک ماموریت دارند این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.این در حالی است که تاکنون نه تنها حتی یک مورد از سهمیه 300 هزار فقره‌ای وام نوسازی مربوط به سال 94 ، به متقاضیان این تسهیلات پرداخت نشده بلکه1150مورد از درخواست‌های مربوط به دریافت وام از سال 93 هم باقی مانده است.





موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


نشریه بیزینس ویک طی تحلیلی درباره وضعیت زندگی مالیکن مسکن در آمریکا نوشت ، علی رغم مشوق های مالی از سوی سیاستگذاران اقتصادی آمریکا بسیاری از بانکهای..



استفاده از مواد UPVC جهت ساخت در و پنجره از اواخر سال 1960 میلادی ابتدا از اروپا آغاز گردید این نوع پنجره ها به دلایل متعدد از جمله زیبایی، تنوع رنگ..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5